Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Søk" åpner seg når jeg klikker/dobbeltklikker (har prøvd begge innstillinger i xp) på en mappe istedenfor at mappen åpner seg. Når jeg høyreklikker, er "Søk..." i fet skrift, mens "Åpne"er valg nr. 2 og er ikke i fet skrift. Hvordan får jeg "Åpne" til å være default for når jeg dobbeltklikker en mappe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Maxagaze
Skrevet (endret)
"Søk" åpner seg når jeg klikker/dobbeltklikker (har prøvd begge innstillinger i xp) på en mappe istedenfor at mappen åpner seg. Når jeg høyreklikker, er "Søk..." i fet skrift, mens "Åpne"er valg nr. 2 og er ikke i fet skrift. Hvordan får jeg "Åpne" til å være default for når jeg dobbeltklikker en mappe?

I XP er det vel ganske likt som i Win2000 (som jeg har.. ?). Uans, i win2000, hadde jeg gått inn her: Kontrollpanel - Mappealternativer - Filtyper - Finn ett filetternavn som heter I/T (Står sikkert for "Ikke Tilgjengelig" eller no sånt no', siden det jo ikke er filer dette dreier seg om). Hos meg har jeg noe som heter "filmappe" og noe som kalles bare "mappe". Du får titte litt under avansert knappen på begge disse, og se om det ligger en oppføring som heter "Åpne", i tillegg til den som heter "Søk". Den som heter "Åpne" er vel da ikke markert som standard handling. Merk den som standard ved å klikke på "Bruk Standard". Da vil den vel bli merket med fet skrift..

Du gjør dette på egen risiko selvsagt, jeg vil ikke bli holdt erstatningsansvarlig for evt tap av data.. :) Du har sikkert tatt backup av viktige filer fra før, så da går det nok bra (tror ikke det skjer så mye gæli)..

En annen ting er hvordan du har klart å rote det til såpass.. ?

Her har vi en annen gærning som har rotet det til: Link

Edit: Tillegg

Endret av Maxagaze

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...