Naken Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Ja, rett og slett,- hva synes du er det aller viktigste for et barn som går i barnehagen? Hva mener du barnet bør sitte igjen med etter en dag/ et år i barnehagen?
Kayli Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Sosial kompetanse og å lære at det ikke finnes dårlig vær!
Tusenogtredve Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Jeg synes at det viktigste barna lærer, skal være sosiale omgangsregler. De skal lære å omgås både voksne og barn.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Det sosiale er det absolutt viktigste - å lære å omgås andre. I tillegg forventer jeg som en del andre utelek, og stimulering av det kreative.
momo Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 Det sosiale, mye utelek og noe pedagogisk. Våres barnehage er bare fantastisk med alle de delene, vi kunne ikke vært mer fornøyd.
Gjest Mayamor Skrevet 5. januar 2007 #7 Skrevet 5. januar 2007 Empati og forståelse for at alle er vi ulike (når det gjelder både utseende og feridigheter/interesser). Jeg skulle ønske at gutten min sin barnehage brukte mer tid ute. Inne kommer de tidsnok i regi av skolen...
Solskinnsbolla Skrevet 5. januar 2007 #8 Skrevet 5. januar 2007 å lære seg å omgås andre: toleranse,respekt, empati- dette innebærer også at de blir kjent med seg selv å få lov til å være kreativ: prøve ut ulike aktiviteter, som feks:maling,leire,tegning,bygging, etc... Masse sang og musikk:sangleker Høytlesning og historiefortelling å få være med å bestemme sin egen hverdag. å få ett varmt måltid hver dag- DET ER ALTFOR MYE BRØDMAT: kosten er altfor ensidig (men dette handler om kommunens økonomi, og hva politikerne synes er viktig...god mat er tydeligvis ikke viktig for unger!! men selv skal de ha laks og salat i kantina!) å være mye ute, uansett vær tydelige og konsekvente voksne, som helhjerta bryr seg, er oppmerksomme og observante, som veileder og som føler kjærlighet for barna!!
Frøken Freken Skrevet 5. januar 2007 #9 Skrevet 5. januar 2007 Sosial kompetanse og å lære at det ikke finnes dårlig vær! ←
spezitas Skrevet 5. januar 2007 #10 Skrevet 5. januar 2007 Det viktigste for meg er at barna blir "sett" av personalet, og behandlet som det unike individ det er
Amilo Skrevet 6. januar 2007 #11 Skrevet 6. januar 2007 Jeg er strålende fornøyd med barnehagen gutten min går i, han har gått der i 2 1/2 år nå og har 1 1/2 år igjen før skolestart. Viktige ting, at de er mye ute. Ikke bare i barnehagen, men i naturen. At de utforsker områdene rundt barnehagen, at de får utfolde seg utenfor gjerdene og. Sammensettinga av barn er bra, og de voksne lar barna styre mye selv.de der De velger aktiviteter, de er med å bestemmer turer, de innvolverer barna i det meste og alle føler de er med. Ungene blir ikke presset inn i grupper, det er greit leke 2 og 2 om de vil det og, eller å leke alene om de føler for det. De er veldig flinke til å høre på barna, lese barna og la de ha noe å si. Gutten min koser seg, han har de tilbudene han trenger i barnehagen og han trives. De voksne er ikke overpedagogiske, noe jeg trives med. Voksne virker glade og fornøyde og det merker ungene også, og barnehagen er harmonisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå