treningsjenta Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 på nrk 2 i går kveld var det en veldig rørende dokumentar. jeg var på vei til sengs stuptrøtt da jeg svitsja litt dum som jeg var...... og da kom denne på. handlet om en familie som hadde fått en datter som moren oppdaget tidlig det var noe galt emd. hun snakket ikke, gikk ikke og var ikke helt tilstedeværende. moren oppsøkte legen, men legen kunne ikke se at dwet var noe galt. når jenta ble 3 år og enda ikke kunne si et eneste ord, samt ikke kunne reise seg og gå.... da oppsøkte hun lege og ville ha en diagnose på dette.. vel saken var slik at dem fant aldri en diagnose, jenta ble aldri prioritert og foreldrene ble utkjørte, noe som endte i seprasjon mellom dem etter barn nummer 2. moren gikk hardt til verks, tok kontakt med øverste myndighet i os kommune men da han ikke stilte opp til avtalen tok hun kontakt emd avisa. vel saken var at jenta ble tvunget til å starte på skolen og da skeia det helt ut. skolen tilrettela det veldig for henne ja, men hun skle jo helt ut. hadde ingen venenr, kunne ikke snakke, kunne ikke delta. foreldrene ville ha henne inn på spesialskole, men legene så ikke behovet for dette, samt at jenta hadde ikek fått stilt noen diagnose... det viste seg senere at hun var sterkt psykisk syk, det fikk de på papiret etter 8 år! synes det er helt syk! her sitter kommunene å kniper på pengesekken og lar små barn lide, forhold gå i vasken!!! det er ikke rart vi har et slikt samfunn vi har, når man ikke kan få hjelp engang!! helt sykt! meget rørende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå