Gjest blixen Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Ja, dette blir litt vanskelig å forklare... En jeg kjenner var kausjonist for et forbrukskort for en annen person som ønsket å kjøpe seg noe. Verdien på dette var 8000 kr. I ettertid har det vist seg at banken har sendt et bankkort til den personen som fikk hjelp, og vedkommende har svindlet til seg penger fra kausjonisten, 8000 kr. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan dette kan gå an. Må ikke banken ta sin del av ansvaret? Og ved evt politianmeldelse, har man noe å slå i bordet med? Håper noen skjønner noe av dette og kan gi noen tips. Vil gjerne hjelpe vedkommende, som desverre er litt tafatt. Personen som fikk pengehjelpen er trygdemottaker, tenkte da om det er mulig å bli trekt hver mnd fra det offentlige? Han kan jo nekte mener jeg. Men det finnes visst papirer med underskrifter og div fakta.
Gjest Fjellsippa Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Så synd at noen misbruker andres hjelp og godhet på den måten. Vedkommende kan ikke få NAV til å legge inn trekk i pensjonen. Det er kun trekk fra namsmannen som kan legges inn der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå