Gå til innhold

Hvem ber man i utdrikkingslaget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å be kun venner som også blir bedt i selve bryllupet, eller kan man be venner som ikke vil bli bedt i bryllupet og?

Hva med damene til mannens venner som vi er med?

Hvordan hadde du tatt det hvis du hadde blitt bedt i utdrikkingslaget, men ikke bryllupet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt bedt i flere utdrikkingslag, men har bare vært i to.

Ett var som "damen til kompis av brudgom", og der hadde jeg virkelig ingenting å gjøre, for å være ærlig. Hva skulle jeg kunnet delta med der, som bare hadde truffet bruden en gang eller to?

De to jeg har takket ja til, var til nære venninner, enten fra oppveksten eller nåværende, hvor jeg også var invitert i bryllupet. Det ene som kaffegjest, det andre som middagsgjest. Tror for øvrig det er ganske vanlig at bruden setter opp en liste over folk hun vil skal inviteres i utdrikkingslag.

Skrevet

Ja, men bruden har lyst til å be noen venninner som hun ikke skal be i bryllupet. Men hun lurer veldig på om det kanskje blir galt liksom??

Jeg synes det høres helt greit ut. For de fester en del sammen, og de vet antakelig at de ikke vil bli bedt i bryllupet.

Skrevet

Bør jo ikke være noe problem. Er jo ikke alle som har så veldig mange venner i bryllpet, og utdrikkingslaget kan jo legges opp på måter som passer alle, ikke bare de som skal i bryllupet.

Gjest gjesta
Skrevet

Trodde det var vanlig å invitere hele vennegjengen på utdrikkningslag, men kun de nærmeste i bryllupet jeg!?

Invitasjonene til bryllupet er vel uansett sendt ut når utdrikkningslaget arrangeres. Så da kan vel de som eventuellt føler fornærment over at de ikke er invitert til bryllupet, takke nei til utdrikkningslaget?

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe problem å be venninner som ikke blir bedt i bryllupet. Ble bedt i et utdrikningslag i sommer der jeg selv ikke var invitert i bryllupet, synes ikke det er noe problem.

Av kjærester til kamerater av brudgommen har jeg kun satt de jeg omgås med ofte som vennepar på lista, de jeg bare har møtt et par ganger blir nok ikke bedt, tror ikke de hadde følt seg komfortabel med å komme heller. (Det hadde i alle fall ikke jeg om jeg hadde blitt bedt i deres utdrikningslag).

Hva gjør dere med kolleager?

Skrevet

Hvis man skal ha et lite bryllup er det helt OK å be folk i utdrikkningslaget som ikke kommer i bryllupet. Hvis det er et stort bryllup, kan noen folk bli fornermet. Det er en personlig vurdering man må ta selv, synes jeg.

Hvem man ber kommer jo også litt ann på hva man skal gjøre. Hvis planen er å sitte og mimre mye om barndommen og virkelig vise hvor gode veninner man er, så blir det litt dumt å invitere folk bruden ikke har et så nært forhold til. Hvis det derimot er mer et "gjøre noe gøy og uvanlig sammen"-sammen (paintball f.eks) kan venners kjærester med hell inviteres. Det kan jo også deles opp, slik at flere er med på dagtid, før man spiser en mer intim middag på kvelden, eller omvendt.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Det må da være greit å be venner i utdrikkingslag som ikke blir bedt i selve bryllupet! Det er jo mange som sikkert bare blir bedt til kaffen også av venner som ikke er blitt bedt til bryllupsmiddagen!

Når jeg har vært forlover har jeg bedt både venner, gode naboer og kollegaer (evt. medelever dersom vedk. er student)som ikke er bedt til selve bryllupet!

Alt ettersom! :)

Jeg har blitt bedt i utdrikkingslag der jeg ikke er blitt bedt i selve brylluppet!

Ikke fornærmet av den grunn, men forståelse for at et bryllup er dyrt og at alle ikke kan bli invitert!

Endret av Silmarill
Skrevet

Trodde det uansett var forloveren som inviterte til utdrikningslag og ikke bruden/brudgommen, jeg? Tar jeg helt feil?

Skrevet
Trodde det uansett var forloveren som inviterte til utdrikningslag og ikke bruden/brudgommen, jeg? Tar jeg helt feil?

Joda, men forloveren spør jo gjerne hvem du vil ha der. Forloveren min har fått en liste av meg med navn og kontaktinfo på alle jeg ønsker å ha med.

Skrevet
Joda, men forloveren spør jo gjerne hvem du vil ha der. Forloveren min har fått en liste av meg med navn og kontaktinfo på alle jeg ønsker å ha med.

Sånn kommer jeg også til å gjøre det, levere en liste til forloveren. Resten håper jeg forblir hemmelig :)

Skrevet

Ja jeg har bedt om en liste med navn og telefonnummer!!

Høres ut på dere at det er ok å be folk selv om de ikke blir bedt i bryllupet, så overbringer det! Er jo litt gøy og være en gjeng på utdrikkinga da! For det skal være et morsomt lag med aktivitet som alle kan være med på!

Må bare komme igang med planlegginga, men jobber best under press :sjenert:

Skrevet

Oops! Og så er det viktig å tenke seg litt om. Da jeg arrangerte utdrikningslag tenkte jeg ikke på å invitere brudgommens halvsøster samt brudens kommende svigerinne. Jeg inviterte bare gamle venninner av bruden. Og så fikk jeg vite senere at de to hadde blitt fornæmet over ikke å ha blitt invitert (og det skjønner jeg godt...) Jeg vil gjerne presisere at jeg aldri hadde møtt de to, men at jeg visste at de fantes.

Så tenk gjerne etter om det er fler enn de man umiddelbart tenker på som kanskje bør bli invitert.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hadde akkurat en diskusjon om det der... Jeg synes det er en selvølge å kunne be flere i utdrikningslaget enn i selve bryllupet. Noen andre mente det var helt feil. De mente at når du brukte penger på et utdrikningslag burde du bes i bryllupet. Jeg mener jo at du "gjør opp" for det med gaven...

Min kjære arrangerte utdrikningslag for en kompis. Der var det en som sa nei fordi han ikke var bedt i bryllupet. (Dette har vel noe med at det er et relativt stort bryllup, men de har sine (gode) grunner)

Har selv vært i utdrikningslag uten å ha vært i bryllupet, syntes det var veldig koselig. Tror jeg hadde blitt mer skuffet over å bli utelatt fra et utdrikningslag fordi jeg også var utelatt fra bryllupet :)

Å bli bedt i et utdrikningslag betyr jo kun at den som skal gifte seg setter pris på deg.

Men greit å få bruden til å sette opp liste. Forloveren min kjenner ikke halvparten av dem jeg har tenkt å be i utdrikningslaget. (Hun har truffet dem da, men ikke så lett å holde orden på.)

Skrevet

Jeg hadde nesten blitt mer lei meg for å bli utelatt fra et utdrikningslag til en veninne, enn å ikke bli invitert i bryllupet, egentli. Bryllup ser jeg på som mer en familie-greie, mens utdrikningslag jo oftest bare er for venner og kanskje noen familie som søstre/svigerinner o.l.

Jeg skal ikke ha noen venner i bryllupet, bare familie. Men jeg har lyst til å samle vennene mine og spise litt god mat og ta noen pils likevel! Tror ikke de blir fornærmet fordet.

Skrevet

Jeg ser ikke noe problem å invitere folk i et utdrikkingslag uten at de er invitert i bryllupet. Samboer hadde det kjempegøy i utdrikkingslag i sommer, uten at han var invitert i bryllupet. Han og brudgom hadde mye kontakt da de var yngre, men ikke så mye nå lenger. Der var det også mange andre tidligere kompiser av dem som heller ikke skulle i bryllupet.

En annen side ved det er at ofte så er det kamerater/venninner man var mye sammen med før, men som brud/budgom ikke nødvedigvis kjenner. Det vil bli, synes jeg, helt feil å invitere tidligere venner i et bryllup dersom det kun er brud eller brudgom som kjenner vedkommende. I et utdrikkingslag derimot, vil det være ypperlig :)

Skrevet (endret)

Jeg skal lage en liste til min forlover, hun har bedt meg om det for å ikke utelate noen jeg gjerne vil ha med... Der kommer jeg til å sette opp alle mine venninner, klubbvenninner, søster, svigerinne, noen av mine beste arbeidskollegaer og damene til brudgommens kompiser (som er bedt i bryllupet). Koselig at de har muligheten til å bli enda bedre kjent med både meg og mine venninner før den store dagen ;)

Endret av mowgli
Skrevet

Jeg ble som sagt invitert i utdrikkingslag som dama til kompis av brudgommen. Ingen av oss som ble bedt på det grunnlaget skjønte hvorfor vi ble bedt, og alle takket nei.

Jeg hadde heller satt pris da å bli invitert på en fellesfest for brud og brudgoms venner med partnere. For å dra i et utdrikkingslag hvor jeg ikke kjenner bruden er for meg unaturlig.

Skrevet
Jeg ble som sagt invitert i utdrikkingslag som dama til kompis av brudgommen. Ingen av oss som ble bedt på det grunnlaget skjønte hvorfor vi ble bedt, og alle takket nei.

Jeg hadde heller satt pris da å bli invitert på en fellesfest for brud og brudgoms venner med partnere. For å dra i et utdrikkingslag hvor jeg ikke kjenner bruden er for meg unaturlig.

Enig i den... jeg har vært sammen med damene til brudgommen's kompiser flere ganger så jeg har snakket med de fleste. Jeg tror det er bare 1 av damene jeg aldri har hilst på - ei heller kompisen, men jeg kommer til å be henne allikevel ellers blir hun den eneste som ikke blir bedt i utdrikningslaget.... Nå er det jo enda 6 mnd. igjen til Dagen så jeg håper jeg kan få hilse på dem før det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...