Gå til innhold

Anmeldelse fullført.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lengre nede på sida skrev jeg et innlegg om at jeg opplevde vold, og har nå fått anmeldt saken.

Jeg ble heldigvis ikke hardt skadet, kul i hodet og øm i overkroppen.

Jeg dro til legevakta og måtte betale 220 kr pluss rundt 200 kr i taxi hjem (taxi fra byen ville jeg ikke brukt da jeg alltid pleier å gå hjem, men fra sykehuset er det mye lengre).

I går dro jeg til legevakta igjen da et blåmerke (ikke stort) på brystet dukket opp. Skulle egentlig bare ha utskrift av journal til politiet men de anbefalte å ta bilde av dette og... Dette kostet da 125 kr.

Så det ble noen utgifter.....

Hvis gjerningsmannen blir dømt for overfallet, vil jeg da kunne kreve dette dekket? Er det noe spørsmål om oppreisning? Egentlig så vet jeg ikke hva jeg snakker om, men er glad jeg fikk anmeldt forholdet hvertfall.....

Er sykemeldt ut uka, da jeg har litt trykk i hodet og ikke er helt i form....

Videoannonse
Annonse
Gjest Sativa
Skrevet

Ja du vil nok kunne kreve dette og mer til. For tort og svie.

Skrevet

Vanskelig å få for tort og svie. Reelt økonomisk tap må kreves dekket i straffesaken, bør mao meldes inn som krav til politiet med kvitteringer så tidlig som mulig.

Skrevet

Trodde det var vanlig å få erstatning eller oppreising i voldssaker jeg... Kan godt være at jeg tar feil.

Skrevet

Fant faktisk en del på nettet om erstatning.

Må bare snakke med noen som har peiling om det. Var vist bare å søke,,,

Skrevet
Trodde det var vanlig å få erstatning eller oppreising i voldssaker jeg... Kan godt være at jeg tar feil.

Tort og svie er ikke det samme dom erstatning for reelt øk tap. Må uansett meldes inn med dokumentasjon, ellers kan ikke retten ta stilling til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...