Gå til innhold

Barnevennlige museum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter barnevennlige museumer i Oslo. Altså museum som barn liker å gå på, og som kan være spennende. Ikke bare utstilling av støvete ting.

Teknisk museum? Jepp

Norsk speidermuseum? Kanskje

Sporveismuseet? Kanskje

Vikingskiphuset? Kanskje

Flere forslag?

Gjerne noe som er litt orginalt, teknisk museum er vel ikke det, egenltig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnekunstmuseet på Frøen?

Folkemuseet?

Teatermuseet? Var der med barnehager for 20 år siden og kan ikke gå god for hvordan det er nå -men vi fikk kle oss ut... ;)

Gjest Kaploink
Skrevet

Kva med Fram og Kon-Tiki? Fram får ein jo gå om bord og surre litt rundt i. Det tykte iallfall eg var stas for leeenge sidan :)

Skrevet

Tja, barna til min samboers bror kunne i allefall aldri tenke seg Fram-museet, Kon Tiki-museet eller noe annet historisk og kjedelig (og personlig kunne ikke jeg tenke meg det heller). De som derimot falt i smak var Teknisk Museum og Sporveismuseet. Og selv om dette ikke er et museum vil jeg også nevne Reptilparken i Storgata, den var populær.

Skrevet

Barn synes også kunst og design er spennende, men da bør du vel kanskje vite litt om det selv først for at de skal få noe ut av det.

Kan anbefale Kunstindustrimuseet og designutstillingen der. Astrup Fearnley har mye samtidskunst som barn ofte synes er gøy å se på.

Skrevet

Naturvitenskapelig museum på Tøyen, tror det er navnet. Helt fantastisk. De har utstilling av døde dyr der, de fleste står ikke innegjerdet. Er hundrevis, fra hele verden. Min 3 år gamle sønn var helt i hundre, spør ofte om å dra tilbake for å se på bjørner, krokodiller, aper osv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...