Gå til innhold

scrapbooking


Efelia

Anbefalte innlegg

Det er jammen forskjell på folk! Noen bruker timesvis på å gjøre abumet fint, jeg derimot har liggende en bunke bilder som jeg enda ikke har fått tid til å sette inn i plastlommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Ja, jeg har også masser av bilder som ligger og venter. Årsak 1 er vel at jeg ikke gidder, men faktum er også det at det er noen bilder som ikke er fremkalt enda, og derfor har jeg slutta rett før dem, av rent praktiske hensyn. (da det er ringperm jeg limer i kan jeg jo ipraksis bare fortsette, og så sette inn ekstra ark, men det er så vanskelgi når jeg ikke vet hvor mange bilder det er snakk om (noe med et kamera emd en halvtatt film, og diverse bilder, digitalt, som sambo ikke finner igjen etter at en disk stoppa opp etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scrapperen

Tenkte bare jeg skulle si at når (ikke hvis) dere setter bildene deres i album, så er det viktig å bruke papir etc. som ikke inneholder syre. Det kan ødelegge bildene deres over tid. OG DET VIL VI VEL IKKE!?

Scrapbooking er såååå gøy. En kjempefin hobby i tillegg til at man bevarer bildene på en utrolig fin måte!

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho!! :D Var og gikk i byen idag, og tittet innom Steffens som ligger i Kongens gate. Like bortafor Steen og Strøm- Der hadde de papir til scrapbooking! I bortimot 50-60 forskjellige mønster tror jeg det var. Fikk hjerteklapp... Hadde noe punch-outs )(hvis det er det det heter da...) og div stensiler også. Moro!

Skal på kurs i helga, til de som driver med Scrapbooking.no. Glær me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scrapperen

Ha det gøy på kurs Efelia!!!!

Var alt papiret til scrapbooking hos Steffens syrefritt? Hadde de flere forskjellige størrelser på arkene? 30x30 cm f.eks.? For da må jeg jo prøve å få tatt meg en tur dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delailah

Hei på dere!

Har vært hos Gode Minner og fått masse gode tips, og butikken er jo perfekt for oss scrappere :D . Sericen er helt fenomenal, de vet hva de driver med og snakker om. Som en uerfaren scrapper har jeg fått masse hjelp. Ta en titt på nettsiden www.godeminner.no eller stikk en tur oppom butikken på Gjettum. Happy scrapping fra en storfornøyd kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mambo

Hei!

Dessverre så jeg kun papir i vanlig str A4, men det var bedre enn å finne ingenting! :)

Tror jeg må en tur til Gjettum jeg også. Var på kurs i helga og det var moro! Eller kurs blir vel feil. Workshop kalte hun det selv. Vi satt 6 stykker og jobbet med egne bilder, vi fikk prøve alt av utstyr de hadde, + at papiret og noen klistremerker var gratis. Ganke kult. Kjøpte med med noe papir. Det er liksom det største problemet mitt da. Å finne egnet papir til bildene mine.

Akkurat nuh holder jeg på med feriebildene mine, og der er det mye ruiner, bygninger, gress og grønt og statuer. Blir mye i de samme tonene, dust, så det er vanskelig å finne farger. men kanskje de har det på Gjettum? Gleder meg til å titte innom ihvertfall. Bra det er god service da Delaihla!

Efelia, ikke innlogget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mambo

Var syrefritt papir, by the way. Fra Paper patch hvis jeg ikke husker feil... :D

Efelia, ikke innlogget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scrappedi

Hei, så kult å høre at det var moro på Workshop i Oslo. Meldte du deg bare på hjemmesiden deres??? Jeg har nemlig vært på scrappekveld hos Gode Minner Norge på Gjettum, og der også var faktisk kvelden GRATIS., noe som passer meg perfekt i og med at dette er en ny hobby for meg..)Pluss at vi fikk låne die cut maskin, punsjer, sakser, tape, tusjer, maler.....og ja sikkert mer også som jeg glemmer - helt gratis. De hadde forresten også masse idebøker og hefter vi kunne låne der. Jeg var der med en venninne og vi storkoste oss. Den kvelden var vi 9 stykker - og det var det faktisk plass til rundt bordet. JEG ER SUPERGLAD AT DENNE HOBBYEN også har kommet til Norge, og jeg vil lære MASSE MER!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innlogget, Efelia

Har vært på gjettum og handlet litt. Å huff, som det svei i pengboka! Men der var det mye moro gitt! :D

De nevnte kursene sine da jeg var der og, så det spørs om jeg ikke må ta meg en tur. Men har holdt på en pitte-liten stund, så jeg er vel egentlig ikke helt nybegynner. Fikk ett inntrykk av at det var veldig basic der. tar jeg helt feil?

Men det er artig bare å teste utstyret deres da. Så håper de vel vi skal handle litt hos dem... :)

Workshoppen var veldig lik det kurset du har vært med på Scrappedi. Scrapbooking.no kurset var som følger: Tok med egne bilder, hun tok en rask gjennomføring av viktige begrep innen scrapbookinga før vi satte igang. Vi jobbet mens hun gikk rundt og kommenterte og hjalp til . Vi fikk bruke alt av papir,sakser, penner, noen klistremerker, og alt av utstyr ellers. (husker ikke hva alt het..). Jeg lagde 5 sider på den tiden jeg var der, så jeg bruke mye papir for å si det sånn... Med oss hjem fikk vi 5 stykk A4 papir i foskjellige farger, en bilde-tape, og ett ark med klistremerker. Betalte 275 kroner, men jeg er fornøyd jegJättebra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...