Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger nye briller, og har valgt meg ut en veldig fin innfatning til den grusomme sum av 3000 kroner.

Jeg har ca minus to i styrke på begge øyer, og ikke skjeve hornhinner.

Innbiller meg at jeg må regne ca 700 kr pr glass, men er usikker på hva arbeidet pleier å koste.

Noen som kan si meg omtrentlig hva den totale pakka kommer til å koste?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Jeg valgte innfatning til rundt 2500, og brillen kom komplett på rett under 5000, inkludert alt. Jeg har -1.25 i styrke, og valgte tynnere glass pga. rammeløs innfatning.

Så rundt 4500-6000, alt ettersom.

Skrevet

Takk skal du ha :)

Au dette kommer til å svi...

Skrevet

Jeg skal forresten også ha rammeløs innfatning, så da snakker vi vel kjapt i underkant av 6000.... Grøss.

Gjest Deception
Skrevet
Jeg skal forresten også ha rammeløs innfatning, så da snakker vi vel kjapt i underkant av 6000.... Grøss.

Dessverre er det sånn, ja. Jeg har lyst på nye briller selv, av rent forfengelige hensyn. Denne gangen vil jeg ha briller med kraftig ramme, men når jeg bruker linser 95% av tida, og egentlig ikke har så dårlig syn, klarer jeg ikke helt å overbevise meg selv.

Skrevet
Dessverre er det sånn, ja. Jeg har lyst på nye briller selv, av rent forfengelige hensyn. Denne gangen vil jeg ha briller med kraftig ramme, men når jeg bruker linser 95% av tida, og egentlig ikke har så dårlig syn, klarer jeg ikke helt å overbevise meg selv.

Det er vel ikke så mye annet enn forfengelighet for meg heller... ;) Kunne strengt tatt skiftet glass på de gamle, men åh så kjedelig! (Det bør kanskje nevnes at de gamle er 4 år, og de gnager tross alt nesa mi halvt i hjel, så jeg kan muligens argumentere for at det finnes minst èn praktisk årsak til at jeg vil ha nye briller også...)

Jeg bruker linser i omfang tilsvarende ditt, men merker at linser + MYE pc ikke er noen ideell kombo.

Gleder meg til noe nytt og fancy i ansiktet! (Men har altså valgt noen ganske diskrè briller)

Skrevet

Det er irriterende at briller skal være så dyrt! Har briller selv, og skulle veldig gjerne ha nye da de gnager på nesa! Men jeg finner aldri noen som er fine som jeg har råd til, så jeg går ofte uten og det er jo dumt når det fremkaller migrenen min.

Vanskelig det der altså :sjenert:

Skrevet
Det er irriterende at briller skal være så dyrt! Har briller selv, og skulle veldig gjerne ha nye da de gnager på nesa! Men jeg finner aldri noen som er fine som jeg har råd til, så jeg går ofte uten og det er jo dumt når det fremkaller migrenen min.

Vanskelig det der altså  :sjenert:

Det burde vært en generell refusjonsordning (hel eller delvis) på dette området, man kan jo ikke noe for at man ser dårlig. (Men da snakker vi selvsagt stor budsjettsprekk = kutt på andre områder ;) )

Men: Har du sjekket om det finnes støtteordninger i ditt tilfelle (altså migrene)?

Gjest gjesta
Skrevet

Nå er det flere optikerkjeder som har avtale med banker om en rentefri avbetalingsordning som kan strekke seg over 2 år. Ofte har de en makspris på ca 5000 kr. Min optiker har det iallfall. Det gjelder kjøp av komplett brille til ordinær pris. En grei måte å skaffe seg nye briller på.

Skulle hatt nye jeg også, men bare glassene koster godt over 5000 kr :sur: så jeg må nok vente lenge.

Skrevet

Men det finnes da kjeder som har billigere briller enn det? Selv har jeg akkurat kjøpt (bestilt) briller på specsavers. Det var enkeltstyrkeglass og uten behandling (skal bare bruke dem hjemme de dagene jeg ikke gidder å ta på linser), og de kostet under 1000 kr (var salg på den innfatningen). Det koster jo sikkert litt mer dersom man skal ha progressive og med masse behandling på glasset, men den vanlige prisen så ut til å være under 2000 kr. Bare et innspill, det kan jo være grunner jeg ikke vet om som gjør at dere ikke kan bruke disse brillene.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg som bruker briller daglig synes innfatningen er viktig. Veldig viktig. Det sitter jo midt i fjeset mitt og er også en del av den stilen jeg har. Da jeg kjøpte briller for to år siden så lå de fleste innfatninger på mellom 2000 - 1000 kr.

Skal jeg ha et par glass som funger i det daglige så kostet de 2500 for to år siden. De er progressive og det koster jo en del. I tillegg er de ekstra tynne, av plast og med antirefleksbelegg etc.

Klart man kan alltids få ting rimeligere, men da har man mye mindre utvalg. Selvfølgelig , dersom jeg bare brukte briller hjemme så spiller jo innfatningen mindre rolle.

Skrevet

Jeg legger ikke skjul på at jeg nok er ganske kresen når det gjelder briller, men som Persille sier: Man skal ha dem midt i ansiktet til daglig. Og siden jeg ikke kjøper briller oftere enn ca hvert 3-4 år, så er det overkommelig for meg å betale såpass.

Jeg har registrert at en del optikere har slike nedbetalingsordninger, og det er jo helt supert. Men akkurat nå har (i alle fall) jeg råd til å betale det disse brillene kommer til å koste, men det er fryktelig mye penger på en gang - penger som jeg gjerne skulle brukt på andre ting. Men hva gjør man ikke for å få med seg det som skjer rundt seg (på stiligst mulig måte) ;)

Gjest gjesta
Skrevet

Kan jo si at mine briller kostet nesten 9000 for to år siden. Har aldri hatt så dyr innfatning, men den var bare så stilig og tøff at jeg måtte ha den. Den gangen hadde jeg pengene. Ja, jeg er en kresen og erfaren brillebruker.

Er fortsatt så fornøyd med innfatningen min. Det hender at fremmede kommenterer brillene mine. Det har aldri hendt tidligere og jeg har brukt briller i godt over 20 år.

Skrevet

Jeg var hos Specsavers og så på briller før jul, og der er jo glassene inkludert i prisen på brillen. Dama der sa at hvis en valgte en rammeløs innfatning måtte en ha tynnere glass for at det skulle se bra ut, og disse glassene kostet "bare" 500 kr ekstra ved rammeløs innfatning, mot 1500 i andre briller. Antirefleks koster 500,- i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...