Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kvinner bærer jo dette barnet inni oss hele tida og har et forhold til det. Men hvordan forbereder mennene deres seg på det? Er de veldig opptatt av å bli pappa, snakker de mye om det eller sitter de helt tafatt på sidelinjen? Hva foregår oppe i hodet deres?

Bare nysjerrige på hva deres menn gjør, hva menn generelt gjør...

Min mann er utrolig søt da. Han snakker til magen om kvelden, har lagt ut ultralyd-bildet som bakgrunn på pc'en, satt inn penger på sparekonto og kjøpt en mini-fotball (fotball-gal..) Og så har han vært med på et par undersøkelser hos legen, en gang til jordmor og så på ultralyd. Han deler også min glede og er tydelig stolt. Vi snakker ganske mye om dette.

19+5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er ganske vant til det nå.Siden vi har to barn.

Da jeg ventet første,lånte han bøker på biblioteket og vi snakket om det.Jeg har merket at han tar meg på magen tidlig om morgenen.

Jeg har sett at han ser på babysete og bilsete.

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg er ikke gravid, vi prøver ikke engang. Likevel snakker min kjære til magen min, og tar på den stadig vekk. Hvordan skal dette bli når det blir en baby inni der? (Det kommer til å bli innkjøpt mini.mini-størrelse av en Brann-drakt, tipper jeg, min samboer er Brann-tillhenger ja (og vi bor to minutters gange fra Stadion...))

Men jeg lurer også egentliv veldig på hvordan han vil reagere. Om han vil lese om baby-utvikling fra uke til uke, eller om han fokuserer på å forberede hjemmet vårt på en baby. Om han blir opptatt av magen, eller av babyseng. Hvem vet? Tiden vil vise....

Skrevet

Hm jeg også lurer på hvordan mannen min blir når det faktisk befinner seg en liten i magen min. Han stryker på magen min hver kveld, bare i tillfelle det er noe der som liker å bli strykt på. (eieren av magen liker det, så det går greit... :) ) Og så snakker han til magen sånn rundt EL, sånn; Nå må du henge deg fast eller så blir mammaen og pappaen din så lei seg. I tillegg så snakker han om det omtrent hele tiden. Og har vært i bokhandlere for å se hva de har om graviditet, fødsel, foreldrerollen, svangerskapskalendre osvosv.

Nå må det nevnes at mannen min er førskolelærer så han er med barn hele dagen, og når han kommer hjem er han utrolig "verpesyk"... Han er så søt atte! :hjerter: så vi gleder oss vi, begge to, og håper at det skjer noe snart!

Klem fra Magnhild :blunke:

Skrevet

Mange søte menn her da gitt!

Min er også søt. Vil være med på alle kontroller, koser med magen hver dag, prater til den, leser litt i en bok til far vi fikk av jordmor, har laget liste over viktige telefonnumre og maser på at jeg skal pakke bagen snart :ler:

Og vi snakker om småtten litt hver eneste dag, mange ganger om dagen. Om ikke annet sier han "hils småtten, kil den litt under foten" for eksempel når vi prates til lunsj :D

Ellers går mesteparten av energien hans akkurat nå til å pusse opp den nye leiligheten så småtten skal få et sted å bo :D

Likevel tenker nok jeg aller mest på det. Han henger jo fx. ikke på KG og SM hele dagen

:hoho:

Skrevet

ja jeg kan kun sige at Dan har også været flink han har fulgt med helt fra startn af, svarte på ting herinde også og virkelig været aktiv, også nu efter knotte er blevet født er han flik skifter blee bader og giver flaske så mor kan ha lidt fri ind imellem, dejligt med en mand som er sådanne min x var ikke sådanne så jeg nyder det...

Gjest Anonymous
Skrevet

Mannen min han forberedte seg først slik:

Oi nå må vi ha ny bil - til tross for at hans kun er to år gammel.

Vi må ha nytt hus - vi kjøpte hus og pusset det opp. Har bare bodd der i to år.

Nå er det roet seg betraktelig ned mht akuratt det. Men han prater til magen min hver kveld og skal klappe og stryke og kjenne bevegelsene som lillejenta vår gjør.

Han har lånt flere bøker på biblioteket og sitter og leser intensivt om kveldene. Kan så si mer enn det jeg kan. Han innvolverer seg når vi har hatt ultralydene.

Dette blir herlig når vi blir tre da :wink:

23+5 :D

Gjest Hilde K S
Skrevet

Vi fabler litt om å prøve å få et fjerde (!) barn. MIn mann elsker barn, men i graviditetene har han ikke vært så engasjert. En gang tegnet han et vindu på magen slik at babyen kunne se ut....................

Når babyen har vært født og i all ettertid har han vært veldig opptatt av dem !

Gjest Atilla - ikke innlogget
Skrevet

Ikke så veldig interessert... Og det skuffer meg, ettersom at pappa'en til min sønn var veldig opptatt av svangerskapet, og gledet seg til vi skulle få baby. Det er ikke til å unngå at jeg sammenlikner litt. Og det er jo trist da... :cry:

Innimellom kjenner han på magen min, men utenom det er det bare jeg som er opptatt av det.

Nå har mannen min to barn fra før da, så da er vel kanskje alt som det skal være?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...