Gå til innhold

Katten min slikker av seg pelsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har verdens søteste, snilleste og tjukkeste (..) kattepus som det siste året har begynt å slikke av seg all pelsen på magen. Hun er 7 år gammel og har en real hengebuk som kom etter at vi steriliserte henne for noen år siden.

Hun er frisk og rask og har masse energi - men jeg er altså litt bekymret fordi hun nå går rundt med bar mage.. Jeg har hatt henne på slankefor on og off de siste tre årene, men i og med at vi bor like ved en bensinstasjon har hun likevel god tilgang på allslags godsaker (pølser, kebab etc)

Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre? Bør jeg ta henne med til dyrlegen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om hun stadig slikker seg er det kanskje en hudirritasjon? Allergi? Kan jo være greit å få det utredet..... ;)

Gjest Elfrida
Skrevet

Dette kan også komme av kjedsomhet eller nervøsitet. Ta en tur til dyrlegen for en prat. Hvis katten ikke lider av noe fysisk kan det være den trenger mer stimuli, evt at den ikke føler seg trygg. Har dere flyttet eller endret på noe annet?

Skrevet

Katten til venninna mi gjorde dette, og det var en slags parasitt. De fikk salve og tabletter hos dyrlegen, og etter ei stund var katten god som gull igjen!

Jeg synes det er en selvfølge at du tar katten til en veterinær når den slikker av seg pelsen.

• Liker 1
Gjest gjesta
Skrevet (endret)
Dette kan også komme av kjedsomhet eller nervøsitet. Ta en tur til dyrlegen for en prat. Hvis katten ikke lider av noe fysisk kan det være den trenger mer stimuli, evt at den ikke føler seg trygg. Har dere flyttet eller endret på noe annet?

Ja det kan være symptom på stress. Feliway som kjøpe hos veterinær kan hjelpe.

Katten til venninna mi gjorde dette, og det var en slags parasitt. De fikk salve og tabletter hos dyrlegen, og etter ei stund var katten god som gull igjen!

Jeg synes det er en selvfølge at du tar katten til en veterinær når den slikker av seg pelsen.

:Nikke:

Har opplevd at katt som ble skallet pga pelsparasitter.

Og jeg ville så absolutt oppsøkt veterinær hvis den mistet pels. Det er et symptom på noe, så er det opp til veterinær å finne ut hva som er årsaken.

Endret av ikke innlogget
  • 9 år senere...
Skrevet
Den ‎07‎.‎02‎.‎2016 at 2.47, Barra skrev:

Fant dere ut hva problemet var?

Herregud, hvis katten din er syk så tar du den med til en veterinær. Ikke sitt på kg å dra opp et lass med flere år gamle tråder i håp om å finne ut hva som kanskje kan feile den.

Anonymkode: 329ae...562

• 6 måneder senere...
Skrevet

Herregud, har jeg ikke vært hos veterinær?

Enig at det kanskje blir for dumt å sitte på kg å dra opp gamle tråder i håp om å finne ut hva som kan være galt med katten min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...