Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 På fredag skal jeg på undersøkelse på sykehuset siden jeg etter fødsel for noen år tilbake føler meg for vid.... Er det noen som har erfaringer her? OM man opererer hvor lenge må man gå uten sex? Er det veldig vondt? Hvor mange får egentlig en sånn operasjon? etc etc nervøs.......
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 Hei Mener å huske at det var ca 6 uker som man ikke skulle ha sex etter en slik operasjon. Det er jo det samme som ved fødsel. Men mulig det kan være forskjell hvis de må korrigere "hele veien innover" eller om de kun korrigerer helt i ytterkant. Ble tatt med spinalbedøvelse, var veldig øm og vond de første dagene. Etter fødsel så har man jo en liten baby som man er oppslukt av.......
Gjest Gjest_annonym_* Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 hei,,,,jeg har tenkt på det samme, og jag har født to barn.....men jeg fikk vite at det koster 25.000 på askinklinikken...for indre stramming.....og 17.ooo for kjønnsleppereduksjon.....så jeg gav vel opp det.....er jo ikke rik heller....huff....men hadde vert kjekkt å fått gjort noe med.....jeg kjenner nesten ingenting når han er inni meg.....og enda har han normal.
Antoinette Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Har en venninne som måtte gjennomgå kirurgi nedentil etter 3 fødsler på 3 år. Hun beskrev det som hennes eget lille Vietnam men at det var verdt det. Hun turte ikke vise seg naken for mannen sin og det holdt på å knekke ekteskapet. Men nå er hun operert, stram og fin og alt er bare velstand. Hun gjennomgikk også sterilisering. Det anbefales visst ikke at man blir gravid igjen etterpå.
Antoinette Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 hei,,,,jeg har tenkt på det samme, og jag har født to barn.....men jeg fikk vite at det koster 25.000 på askinklinikken...for indre stramming.....og 17.ooo for kjønnsleppereduksjon.....så jeg gav vel opp det.....er jo ikke rik heller....huff....men hadde vert kjekkt å fått gjort noe med.....jeg kjenner nesten ingenting når han er inni meg.....og enda har han normal. ← Har du undersøkt med Trygdekontoret om du kan få dekket noe av kostnadene? Hvis du er såpass "ødelagt" nedentil kan det gå under det som heter fødselsrelaterte skader.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 Volvat medisinske senter tilbyr operasjoner, pris 25 000 kr. Jeg vet at det ikke er mulig å få dekket et slikt inngrep når det er av kosmetiske grunner. Har du nedfall av skjedeveggene, eller er plaget med inkontinens vil du kunne bli en kandidat for behandling på offentlig sykehus. Skjeden vil bli romligere etter en fødsel, som hos noen kvinner kan gi luftplager under samleie. Knipeøvelser er bra, men dette er mer innvirkende på inkontinens og nedfall av skjedeveggene. Synes du skal komtakte fastlegen din, og få en henvisning til gynekolog eller direkte til gyn. poliklinikk ved ditt sykehus. Du vil bli tatt inn til vurdering, men sannsynligvis er dette noe du må betale selv. Vil du bli tatt imot på en privatklinikk blir du tatt inn til forundersøkelse, ogg inngrepet blir planlagt. Skjeden vil bli spaltet, og gjort stammere. Dette er et lite inngrep, og det er skjeldent det er noe komplikasjoner. Du vil kunne være tilbake i vanlig jobb i løpet av en uke. Tenk deg godt om, er du ferdog med alle barnefødsler? Ønsker deg lykke til!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 5. januar 2007 #7 Skrevet 5. januar 2007 Da har jeg vært på undersøkelse ja.. Han sa det samme som gynekologen min, alt er bra her. Alt er som det skal. Man kan ikke forvente at det blir heelt det samme igjen etc etc. Så sier jeg nei, det skjønner jeg jo. Han spør hva jeg mener er problemet, og jeg sier; Jeg er for vid! det er ikke noe friskjon der nede, og jeg kjenner dermed da ikke så mye til samleie for eksempel. Det er som om det ikke er følelse der nede Han sier at det er litt utvidet i åpningen. Og at kjønnsleppene spriker litt av den grunn. At han kan, om jeg vil, sy inn åpningen i bunnen/nederst!! Jeg ble sånn; :-D!!!! Så han sa, jeg kunne vente innkallelse om bare 3 uker omlag og at det var helt ukomplisert! Han spurte og om jeg ville ha flere barn, og jeg sa at jeg ikke vet enda. Så det var ikke et problem. Han visste ikke hvor mye dette kom til å hjelpe meg i og med at han ikke kan kjenne dette, men det kan hjelpe. Og blir estetisk sett bedre. Jeg sa med en gang! at dette ville jeg. Så nå vil jeg helst bare at det skal skje NÅ! Og ikke trenger jeg vel å betale mer enn egenandel eller noe for dette? Kom gjerne med innspill og erfaringer!!
Gjest TS Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 Tror dere jeg kommer til å få en forbedring om jeg "bare" syr inn åpning noe? Jeg ble så i tvil når jeg leser her at det også går an å stramme inn oppover og.. Men det er jo tross alt rundt åpningen man har mest følelse. Når det gjelder opplevelsen for mannen, så må det vel være først og fremst str på åpningen som har mest å si? Håper på innspill!
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2007 #10 Skrevet 10. januar 2007 Jeg må bare puffe opp denne litt...... er det ikke noen av dere med erfaringer?
Gjest Alyx Skrevet 10. januar 2007 #11 Skrevet 10. januar 2007 Tror dere jeg kommer til å få en forbedring om jeg "bare" syr inn åpning noe? Jeg ble så i tvil når jeg leser her at det også går an å stramme inn oppover og.. Men det er jo tross alt rundt åpningen man har mest følelse. Når det gjelder opplevelsen for mannen, så må det vel være først og fremst str på åpningen som har mest å si? Håper på innspill! ← Åpningen? Er det ikke g-punktet som gir mest følelse da? Jeg har i hvertfall ikke noe særlig følelse i selve åpningen eller skjeden utenom g-punkts-området da (og klitoris).
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2007 #12 Skrevet 10. januar 2007 Men det er da stor forskjell på om du kjenner det "strammer" rundt penis, at det er friksjon, istedet for at bare er åpent....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå