Gjest _Vår_ Skrevet 12. februar 2003 #1 Del Skrevet 12. februar 2003 Takk for at du tar deg tid til å lese innlegget mitt! Jeg har nemlig et stort problem, og det gjelder dette gjentatte og omdiskuterte temaet orgasme. Det er vel egentlig ikke meg det går mest utover, for jeg har med tiden lært meg at ikke bare orgasme er det en kan nyte under sex, men for kjæresten min er problemet større. For hver gang vi prøver blir han bare mer og mer frustrert. Jeg klarer oppnå orgasme på egenhånd, men bare ved bruk av en metode (ved bruk av masasjedusj), har prøvd med fingre og div., men desverre uten hell, det virker ofte som om jeg er så nær så nær, men det tipper aldri over "kanten". Kjæresten min har også prøvd, med fingre, tunge og hva vet jeg, også da er jeg svært nær, men jeg kommer aldri så langt som til orgasmen. Av og til begynner jeg å lure på om denne masasjedusjen har ført til at jeg har blitt mindre følsom i området rundt klitoris, og at jeg dermed ikke kan oppnå orgasme på annet vis. Andre ganger virker det som om det er en psykisk sperre, som hindrer meg i å få orgasme, altså det at jeg ikke klarer slappe av nok. Er det noen som har vært borti noe lignende, eller har noen gode tips, blir jeg svært glad om jeg får svar. Takk på forhånd! :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mannn Skrevet 12. februar 2003 #2 Del Skrevet 12. februar 2003 jeg vet hva du mener. jeg får heller ikke orgasmer og jeg er mann. det kan sje med oss alle. sex er godt uansett, ikke sant? bare ikke fake orgasmen, da kommer sexlivet deres til å bli ødelagt. prøv videre, men jeg tviler på at du får orgasme, men du ha det godt allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 12. februar 2003 #3 Del Skrevet 12. februar 2003 Jeg har desverre lite gode råd å komme med, men det kan kanskje være en trøst at du ikke er alene om å slite med dette? :oops: Det jeg ihvertfall kan si - som jeg har hørt, er at vibratorer/massasjedusjer osv. nedsetter evnen til å få orgasme på annen måte (fordi stimuleringen er så veldig sterk). Det var dagens dårlige nyhet. Den gode nyheten er at den nedsatte følsomheten forsvinner dersom man lar være og bruke dusj/vibrator noen dager. Et lite tips for deg kan kanskje derfor være å la dusjen hvile en ukes tid, og se om det kanskje kan føre til at kjærsten din klarer å "dytte" deg over kanten neste gang...vil tippe at man uansett etter en uke i sølibat og fri for orgasmer blir såpass kåt at det også vil hjelpe på problemet. Verdt et forsøk - særlig siden det virker utfra det du skriver som at du er så nærme! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 12. februar 2003 #4 Del Skrevet 12. februar 2003 La deg for all del ikke "rive med" og fake en orgesme. DA har du tapt... Lære deg å slappe av, ikke tenk på "at nå bruker jeg for lang tid gitt...) - det skaper bare en sperre inni deg som gjør det enda vanskeligere å oppnå orgasme... Selv fikk jeg ikke min første orgasme før jeg var 22 år. Hadde da vært i et forhold i 4 år... Gjett om samboeren min var frustrert etterhvert? Men det gikk (bokstavlig... ) til slutt... De siste par årene har jeg også lært meg å få orgasme på egen hånd. Bli kjent med din egen kropp, og fortell din partner: * mer/mindre/ømmere/kraftigere... Fortell ham at "det" var godt etc... Han kan umulig være tankeleser, og alle er forskjellige... Lykke til Klem fra Maya30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyBug Skrevet 12. februar 2003 #5 Del Skrevet 12. februar 2003 jeg har samme problem! kjæresten min får meg ikke til å komme. og jeg klarer det heller ikke selv ved kun bruk av fingre. jeg må bruke noe som vibrerer kraftig nok.. blir frustrert selv, og kjæresten min prøver og prøver men får det ikke til.. så du er ikke alene i allefall!! men vi ble så lei av det, så vi begynte å bruke lekene sammen, sånn at vi begge får nytelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2003 #6 Del Skrevet 12. februar 2003 hei, kanskje du spenner deg og ikke greier å slappe av? Hva med å prøve å ta noen glass med rødvin og tenke at du skal konsentere deg om å knipe kjeden mens mannen din slikker og bruker fingern og så prøve å kjenne på følelsen.....? jeg merker ihvertfall at jeg får fortere orgasme hvis jeg kniper samtidig og det hjelper jo alltids å slappe av litt også, bare man ikke drikker så mye at man bikker over. lykke til alle sammen !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 12. februar 2003 #7 Del Skrevet 12. februar 2003 Dusjen virker, det vet du. Hva med å ta en dusj med din samboer? La han bruke dusjen på deg og se om du også da får orgasme av massasje-dusjen. Da kan du finne ut om det er en psykisk sperre i det minste. Kanskje du kan komme over en psykisk sperre dersom han får gi deg orgasme i dusjen, kanskje han da i ettertid en gang kan klare å gi deg orgasme ved annen berøring også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medinilla Magnifica Skrevet 12. februar 2003 #8 Del Skrevet 12. februar 2003 Hva om dere skaffer dere en liten klitorisvibrator som kjæresten din kan bruke på deg? De selger en i "Sex-shop`n" her på Kvinneguiden. Det er jo verdt et forsøk i hvert fall? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 12. februar 2003 #9 Del Skrevet 12. februar 2003 Vet det er mange som ikke opplever sin første orgasme før de er godt voksne.. Det gjelder vel å slippe seg litt løs, og være trygg på sin egen kropp osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lailas Skrevet 12. februar 2003 #10 Del Skrevet 12. februar 2003 -ikke at jeg er noe godt eksempel,men hadde ikke orgasme før jeg var over 30,jeg.......nå er jeg mye eldre, men har de flotteste orgasmer man kan tenke seg........det har med øvelse og erfaring å gjøre,tror jeg....og at man greier å slappe av med partneren - det er det viktigste- le og ha det moro i sengen,jenter!! Og lek rollespill........ :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brad Skrevet 13. februar 2003 #11 Del Skrevet 13. februar 2003 Hei ! Det høres ut som på meg at det er som du er inne på her selv at du ikke greier å lappe av nok .X min hadde akkurat det samme problemet. For enkelte kvinner er det en lang prosess og trening for å oppnå orgasme. Har du foreksempel brøvd å jukke mot en pute for noen damer er dette den eneste måten å få orgasme på som min x.Synes det ikke høres særlig lovende ut at din man gir uttrykk for frustrasjoner,da du må trene på å slappe av.Jeg måte mine min x på at hun måte lappe av med gjevne mellomrom.Slutt og tenk er det beste rådet jeg kan gi deg. Lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2003 #12 Del Skrevet 13. februar 2003 Du er ikke alene som opplever å ha problemer med å få orgasme. Selv var jeg 27 år, da jeg fikk oppleve det. Er nå 34 år. Man må lære seg å slappe helt av, lukk at øynene og nyt øyeblikket, " gå inn i din egen verden"...hvis du skjønner. De beste øyeblikkene får jeg hvis jeg "går inn i min egen verden". Ikke fokuser så mye på å oppnå orgasme, skjønner selvsagt at du ønsker å bli "vippet" over kanten, ta tiden til hjelp...... Din tur vil komme! Lykke til...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 14. februar 2003 #13 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg får heller ikke orgasme under samleiet. Jeg tar på meg selv, men mister på en måte følelsen i klitoris når vi humper på... Har ikke problemer med å få det til på egen hånd. He he Det kommer vel etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 15. februar 2003 #14 Del Skrevet 15. februar 2003 Der ser du Morlock... kanskje ikke str. har noe særlig å si.....? Neida, det er jo ikke størrelsen som avgjør om man får orgasme eller ikke. Det gjelder først å få et naturlig forhold til sin egen kropp, og elske seg selv. Kjenne sin egen kropp. Så kommer teknikker inn i bildet. Så må partner lære deg å kjenne. Det er mange brikker som skal på plass i puslespillet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 15. februar 2003 #15 Del Skrevet 15. februar 2003 Vi har vært sammen i over fem år, så vi kjenner hverandre ganske godt. Det er bare jeg som ikke klarer å konsentrere meg når det gjelder akkurat det. Men sex er digg for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 15. februar 2003 #16 Del Skrevet 15. februar 2003 Prøvd meditasjon, Morlock? Ganske effektfullt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 15. februar 2003 #17 Del Skrevet 15. februar 2003 Jeg har ikke evnen til å slappe 100 % av, så meditasjon er ikke for meg. Jeg har for mange tanker i hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L Skrevet 16. februar 2003 #18 Del Skrevet 16. februar 2003 Hei Vår! Jeg leste en artikkel skrevet av en sexolog en gang, hvor vedkommende advarte mot overdreven bruk av vibratorer, massasjedusjer og lignende. Påstanden hennes var at heftig bruk kunne føre til en kombinert form for fysisk og psykisk avhengighet, som til slutt resulterte i det du beskriver her - at det blir umulig å oppnå orgasme på annet vis. Jeg var umiddelbart skeptisk til denne påstanden, og har fortsatt å være det i ettertid (det er flere år siden jeg leste dette). For jeg har fremdeles til gode å møte jenter som faktisk har opplevd det denne kvinnen beskrev som en mulighet. Kroppen rommer ikke et visst antall orgasmer, like lite som den forskanser seg mot forskjellige veier av oppnåelse. Du kan utmerket vel oppnå orgasmer på forskjellige måter, det finnes langt mer enn én vei til nirvana. Det hele dreier seg nok om en psykisk sperre. Problemet med denne typen sperrer er jo at de blir selvforsterkende: Jo mer innstilt du er på å løse problemet, jo mer tenker du på det. Og jo mer du tenker på det, jo mer sperrer du for at du skal klare å løse det. Rådet blir derfor klassisk: Slapp av, og ta ting som de kommer. Det har kommet flere tips på hvordan du kan gjøre dette, en idé kan være - som en annen nevner - at du kombinerer dusjen og typen. Lek sammen, og la ham få delta i dusjorgasmene dine. Lykke til! Mvh L. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann 38 Skrevet 18. februar 2003 #19 Del Skrevet 18. februar 2003 Er du helt sikker på at du er tilstrekkelig seksuelt tiltrukket av partneren din? Hvis man ikke er det, kan det være vanskelig å få orgasme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2003 #20 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg klarer oppnå orgasme på egenhånd, men bare ved bruk av en metode (ved bruk av masasjedusj), har prøvd med fingre og div., men desverre uten hell, det virker ofte som om jeg er så nær så nær, men det tipper aldri over "kanten". Hei. Jeg klarer ikke å slappe av 100% når vi holder på. Det er som du skriver: så nær,så nær, men det tipper ikke over "kanten" Jeg tror mye av det kan komme av at jeg har dårlig selvtillit, trives ikke med kroppen min. Er ganske sjenert når jeg kler av meg. Hopper fort under dyna. Lyset må være av. :oops: Vil ikke ha det sånn lenger. Det er ikke noe moro å slite med dette. Vi har god sex og allting, men orgasmen mangler. :evil: Og det er heller ikke noe tvil om at vi elsker hverandre. Har 2 barn og gifter oss til sommeren. Så til dere andre, Hva må man gjøre. Hater å være sjenert og flau over kroppen min. :oops: Samboeren min liker meg som jeg er, men jeg kan ikke godta kroppen min for det. Uff, dette var ikke lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå