Gjest Pax Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Jeg trenger en ekstra ovn til soverommet. Mamma sa at jeg ikke må kjøpe vifteovn, fordi det er brannfarlig. Men er det egentlig sant, eller var det mest tillfelle for 10 - 15 år tilbake? Vifteovn er mye billigere enn panelovn, og jeg har ikke så mye penger.
Gjest gjesta Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Jeg ville ikke ha forlatt et hus hvor vifteovnen sto på. Ei heller sovet. Anser panelovn for det tryggeste. Du er litt sent ute. Skulle ha ønsket deg panelovn til jul
Gjest Pax Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Du er litt sent ute. Skulle ha ønsket deg panelovn til jul ← Ja. Men da visste jeg ikke at jeg trengte det.
Gjest gjesta Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 Etter alt det som har stått i media så ville jeg definitivt ikke valgt det. Ungene mine var hos faren sin en helg. Naboen under hadde en sånn ovn som han holdt på å montere. For å si det pent så sa det pang. Plutselig så sto det røykdykkere i leiligheta hvor ungene var. Hele huset ble evakuert.
Gjest gjesta Skrevet 3. januar 2007 #7 Skrevet 3. januar 2007 Da har du valget. Du kan sprenges i filler Du kan brennes, men vil fortsatt være like hel. Du kan bli varm og svett Valget er ditt
Gjest Pax Skrevet 3. januar 2007 #8 Skrevet 3. januar 2007 Men hvor kan jeg få tak i en billig panelovn? Kikket i flere nettbutikker, de billgste jeg så kostet 5 - 6 hundre.
Gjest Maxagaze Skrevet 3. januar 2007 #9 Skrevet 3. januar 2007 Men hvor kan jeg få tak i en billig panelovn? Kikket i flere nettbutikker, de billgste jeg så kostet 5 - 6 hundre. ← Dette er en vifteovn. (Men det ser ut til at det er stort sett det det går i overalt, utenom oljefylte, da). Den har timer, det reduserer brannrisikoen, vil jeg tro. (man setter på varme bare i de perioder man trenger det). Siden du ikke har den på hele tiden, sparer du sannligvis litt strøm også = litt billigere i drift.. ?
Gjest Catwoman Skrevet 4. januar 2007 #10 Skrevet 4. januar 2007 Vifteovn er veldig fin å bruke for å få opp varmen kjapt - eventuelt sette seg forran hvis man er litt frysen. Men den bør ikke stå på i for lang tid, og skal alltid brukes under tilsyn. Oljeovnen vår heiv jeg i fjor vinter når det sto så mye om brannfarligheten ved de i avisene. Selv om de sier at det er ok å bruke den med tillsyn så hjelper det meg lite - om den plutselig står i full fyr når jeg sitter ved siden av hadde jeg sikkert fått så panikk at hele leiligheten hadde brent ned likevel. Så jeg ville satset på en panelovn om jeg var deg - eller en varmeovn som står fritt på gulvet, men som ikke bruker oljeoppvarming.
Gjest Eir Skrevet 4. januar 2007 #11 Skrevet 4. januar 2007 Dersom du skal ha en ovn som står på, også når du ikke er hjemme, må du ha en panelovn. Vifteovn og oljeovner er noe man skrur av når man forlater huset, og som er mere effektivt til kjapp oppvarming. Dersom du er på jakt etter billige panelovner har de det på Maxbo ut januar, fra rundt 450,- og opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå