monja Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Mannen min er den som bringer sønnen vår til barnehagen hver dag - av den enkle grunn at jeg begynner på jobb klokka 6 og han klokka 7. Nå er mannen syk - prolaps i ryggen - og han er ikke i stand til å løfte, løpe etter eller kle på gutten, ei heller til å kjøre bil. Da får vi et problem. Det blir jo jeg som må levere han i barnehagen hver morgen, men da blir jeg jo en time forsinket hver morgen. Vi jobber i team og det betyr jo igjen at den som er igjen på jobb uansett må være den første timen alene. Vi må jo ha gutten i barnehagen, og så lenge mannen ikke kan gjøre det må jo jeg. Huff, det ble trasig dette ja. Hvilke rettigheter har jeg i forhold til jobben min med tanke på at dette kan bli langvarig? Har jeg noen i det hele tatt?
monja Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2007 Kanskje, men dette kan jo gå over lang tid da. Hvordan gjør jeg det da?
Mette Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Jeg hadde tatt kontakt med min arbeidsgiver og forklart problemet og prøvd å få i stand en avtale med de. Kanskje det er mulig for deg å begynne en time senere og jobbe en time lenger? Jeg er sikker på at dere kommer fram til en løsning og at arbeidsgiveren din prøver finne en løsning på dette. Lykke til!
monja Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2007 Jeg får gjøre det i morgen. Jeg har ikke mulighet til å jobbe en time senere (pga teamarbeidet), men jeg har selv valgt å trekke en time lønn hver dag da.
Scorpina Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Vet noen arb.givere kan gi noe som kalles "velferdspermisjon" - men hvorvidt din situasjon kommer under den kategorien er vel usikkert. Uansett, arb.giver er vel like interessert som deg i å komme fram til en minnelig løsning..!?
Laban75 Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Du kan ikke få delt opp "hjemme med barn pga syk barnepasser"-dagene til timer da? Så rapporterer din arbeidsgiver dette videre som hele dager, slik at de får tilbakebetalt fra trygdekontoret.. Da slipper du å få trekk i lønn for denne timen hver dag. Vet ikke om det er lov altså, men det bør jo være en ok ordning? (hvis alternativet hadde vært at du var hjemme på heltid mener jeg..?)
Gjest gurimalla Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 Du kan ikke bruke syk barnepasser når barnet er i barnehage (med mindre barnehagen må stenges). I slike tilfelle må du finne på andre løsninger. Hjelp fra familie og venner. Lykke til, skjønner at dette er en fortvilende situasjon.
Amanlis Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 Du kan ta en telefon til Trygdekontoret og spørre dem hvilke rettigheter du har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå