Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De bildene man ser på nettet og i bøker... Hvordan i all verden er de tatt? Eller er det aborter? Jeg forstår ikke hvordan et kamera inni kroppen kan få så gode perspektiver og vinkler?!!

Har diskutert dette med venner, men har ikke kommet frem til noe svar... Jeg vil tro at de fleste er tatt utenfor magen... eller?

:forvirra:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok aborter ja.Trist men sant.Det er ihvertfall det jeg har lest og hørt.

Det er jo så flotte bilder.

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at det var en svensk lege som utviklet teknologien for å ta slike bilder av fosteret inn i livmoren. På samme måten som de kan ta bilder inn i magesekken, tarmene osv.

LizzieJ

Skrevet

Ja, de er fine, og informative! Skal prøve å se bort fra det med abort fremover...

Skrevet

Ja,jeg tenkte litt på det.Det er vel ikke abort når de er så store.Men jeg vet at de bruker også bilder etter abort i noen bøker og bilder.

Skrevet

Ok, jeg har tittet på nettet og fant dette

http://www.pbs.org/wgbh/nova/odyssey/nilsson.html

Det er et intervju med svensken som oppfant teknologien og siden de første bildene tatt inn i livmoren ble publisert i 1965 hadde jeg vært meget overrasket hvis noen av bildene som er brukt i moderne bøker og på nettet er bilder av aborter, så jeg tror ikke du behøve å tenke på det i det hele tatt, lillen.

LizzieJ

Skrevet

å så flott!!! :D

Det var en lettelse.

Skrevet

Synes bare perspektivet er litt rart..men alt er jo mulig nå, og takk takk takk for det!

Og takk for svar :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjente faktisk ett av "fosterene" i en av Lennart Nilssons bøker. Han levde i beste velgående, og var i hvert fall ingen abort! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...