Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Statene til våren, og lurte på å kjøpe med et sett med trille og barnesete til min høygravide søster. Prisene er utrolige, og vi kan mest sannsynlig frakte det med oss hjem uten ekstra kostnad. Vi tenkte på noe slikt

Er det noen som vet noe om kvaliteten på disse, spesielt bilsetene?

Det kan da ikke være mulig å få det i Norge til slike priser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen på å kjøpe sikkerhetsutstyr på Wal-Mart, var jeg deg. Særskilt ikke når det er ment å redde et barns liv i tilfelle ulykke. Det du kjøper på Wal-Mart er billig skit produsert i Kina. Og min erfaring er at billig skit produsert i Kina er nettopp det, billig skit.

Vet du forresten at det er mange aksjefond, inkludert det norske oljefondet, som har svartelistet Wal-Mart på grunn av deres hensynsløse oppførsel overfor egne arbeidere i USA og leverandørenes arbeidere i utlandet?

Endret av Bønna
Skrevet

Gracostolene selges i Norge også, så skjønner ikke hvorfor de skal være mindre sikre i USA ;)

Skrevet

Wal-mart var en gang sånn som H&M en gang var, billig skit. Det var den gang, jeg har siden kjøpt masse kvalitetsvarer på Wal-mart til utrolige priser sammenlignet med Norge. Jeg har imidlertid ikke så mye erfaring med barneprodukter, det var derfor jeg håpet på litt hjelp.

Graco selges ganske riktig i Norge også, men de har jo også sikkerhetskrav i Statene! Er det noen som vet om de Graco-setene på linken er noe liknende dem som selges i Norge?

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger, forresten! :)

Gjest Deception
Skrevet

For en gangs skyld er jeg faktisk enig med Bønna; Walmart burde man boikotte, ikke pga varene de selger, men på grunn av måten de behandler sine ansatte på. Les No Logo av Naomi Klein, og få et litt mer nyansert bilde på hvordan produsenter faktisk kan selge varene sine til dumpingpriser.

Skrevet

Forøvrig er det ikke nødvendig å kjøpe disse produktene på Wal-mart, de har dem til omtrent samme priser på andre butikker, også. Poenget her var igrunnen ikke Wal-mart... :sjenert:

• 2 uker senere...
Skrevet

I can only speak from my own experience here... I bought a Graco trille with car seat in addition to just about everything else for my baby in the states. We have not had any problems and the car seat worked out just fine.

It is of course much much cheaper than in Norway but has been not completely problem free to travel with these items. The baby carriage was in lieu of an entire suitcase. If Walmart is not a good place I would recommend checking out babies r us or target which also carries quite a few baby items. No matter what brand you buy you will likely save money getting it in the states. You can find peg perego and Maclaren if you dont want Graco. One issue is that the wheels will not be the same heavy duty type that you get in Norway because in America people are not outdoors in the same weather conditions as in Norway. That said, the Graco stroller we have is just fine for Oslo. If you are not sure, what about getting something like an exersaucer/entertainer for you sister. It has been extremely useful to us and you cannot find them in Norway.

• 3 uker senere...
Skrevet
I can only speak from my own experience here... I bought a Graco trille with car seat in addition to just about everything else for my baby in the states. We have not had any problems and the car seat worked out just fine.

It is of course much much cheaper than in Norway but has been not completely problem free to travel with these items. The baby carriage was in lieu of an entire suitcase. If Walmart is not a good place I would recommend checking out babies r us or target which also carries quite a few baby items. No matter what brand you buy you will likely save money getting it in the states. You can find peg perego and Maclaren if you dont want Graco. One issue is that the wheels will not be the same heavy duty type that you get in Norway because in America people are not outdoors in the same weather conditions as in Norway. That said, the Graco stroller we have is just fine for Oslo. If you are not sure, what about getting something like an exersaucer/entertainer for you sister. It has been extremely useful to us and you cannot find them in Norway.

Vi har jo lov å ha med oss to kofferter pr. person, så det ser jeg ikke som noe problem. Hjulene er heller ikke noe problem, da hun har en "ordentlig" vogn, men ønsker seg en "sentertrille" som man bare kan hive baki bilen når man skal ut en kjapp tur (og det ikke holder å bære småtten i bilsete) eller skal reise bort.

Jeg måtte faktisk slå opp exersaucer :ler: det hadde jeg faktisk ikke hørt om før, men kan være en idé, tusen takk for den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...