Gå til innhold

Jobb gjennom Vikarbyrå / hjelp


LaToya

Anbefalte innlegg

Hei !

Er det noen som jobber / har jobbet gjennom et vikarbyrå ( eks Manpower, Adecco osv ) Hva er dine erfaringer ? Er lønna ok ? Tar det lang tid å skaffe seg fast jobb gjennom et vikarbyrå ?

Jeg er nemlig i den situasjonen at jeg har en jobb jeg ikke trives så mye i. Er lei det meste. Ikke vet jeg hva jeg passer til heller. Nå skal jobben omstilles og det er snakk om virkemidel pakker. Jeg har lurt på å ta en slik ( 9 mnd lønn ) Men jeg er jo avhening av en ny jobb da ....

Jeg søker etter andre jobber ( på Romerike ) men jeg får ingen. Den siste jeg søkte på var det 110 søkere !!!!! Derfor tenkte jeg at å jobbe gjennom et vikarbyrå ( tenker mest på Manpower ) men jeg er litt usikker. Fordelen kan være at jeg får prøvd ulike jobber og kanskje finner hva jeg passer til

Noen tips å komme med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tidligere jobbet via Adecco. Times lønna deres var rimelig bra, men når du blir trukket for lunsjpausene =30 min pr dag = 10 timer i mnd begynner det å bli snakk om masse penger.

Jeg fikk meg ofte langtidsoppdrag (gikk sjeldent uten oppdrag), noe jeg syntes var det greieste, for jeg ble lei av å ha kortidsoppdrag og måtte hele tiden bli opplært i nye jobber, sette meg inn i nye rutiner osv...

En klar fordel å jobbe som vikar er at du kan bli tilbytt en fast stilling hos den du er vikar hos. Dette skjedde med meg og jeg har nå vært ansatt i over 1 år, og stortrives i jobben.

Det er en utrolig nyttig erfaring man får med seg fra vikarbyråene. Så jeg ville ikke ha vært foruten. Jeg vil anbefalle deg å stå som vikar hos flere byråer samtidig, spesielt siden arb. markedet er så stramt som det er nå, kan det ofte bli vanskelig å få oppdrag.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har registrert CV'en min hos Manpower, Adecco og Xtra, men har jammen ikke hørt en lyd fra dem. Ikke et eneste pip. Jeg som trodde at de kom til å ta kontakt før eller siden, men det ser ikke slik ut. Jeg skulle gjerne hatt erfaring og komme med, men desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber via Bankpower (Manpower) og er registrert hos Adecco. For øyeblikket vil jeg råde deg til å BLI I JOBBEN DIN!!!! Ikke slutt i jobben og sats på vikarbyrå akkurat nå hvertfall, for det er veldig stille og mange som vil ha jobb. Du kan jo ringe vikarbyråer og høre da hva sjansene er for din del da, for det vet vel de bedre enn noen av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har registrert CV'en min hos Manpower' date=' Adecco og Xtra, men har jammen ikke hørt en lyd fra dem. Ikke et eneste pip. Jeg som trodde at de kom til å ta kontakt før eller siden, men det ser ikke slik ut. Jeg skulle gjerne hatt erfaring og komme med, men desverre.[/quote']

Det er visst flere enn meg som ikke har hørt noe nei.....Jeg får "jobb mail" fra manpower, og har søkt på noen av jobbene. Men har ikke hørt noe, hverken avslag eller noe jobbtilbud. Har ikke fått noe bekreftelse på at søknaden er mottatt en gang. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også søkt jobber via nett hos Manpower. Får du intervju så ringer de deg, hvis ikke så har jeg fått beskjed på mail etter vel og lang tid om at stillingen er besatt men at jeg bare må fortsette å søke på andre jobber hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vikar hos Manpower og er relativt godt fornøyd. Har vært på intervju og hatt konsulent hele tiden. Jeg tror at det som er hele cluet med slike jobber er at du må være offensiv. Nytter ikke å sitte hjemme og vente på at de skal ringe deg. de har flere titalls vikarer å holde orden på.

Jeg ringer de ihvertfall en gang hver dag hvis jeg er uten arbeid, eller når oppdraget mitt går mot slutten. Poenget er vel at de skal huske deg, derfor ringer jeg så mye jeg gjør, og har sjelden problemer med arbeid. I tillegg tar jeg det aller meste. selv om jeg er på utkikk etter ett lengre oppdrag tar jeg korte i mellomtiden osv. Viser interesse.

Men er enig i de som sier at det er kansje litt stille akkurat nå- pleier å komme slike periode.

Jeg sa opp min jobb og gikk direkte til Manpower, fikk jobb på dagen og siden har det fortsatt. Hatt enkelte perioder hvor det har vært lite, men jeg har klart meg!

Er ikke sikkert du er like heldig , er ett stort skritt å ta.

Tenk over hvor stor risk du har råd til å ta, har du veldig mye å betale på, tør du å gå en uke uten arbeid/lønn?

På det personlige planet er vikaryrket veldig lærerikt. Lærer mye om deg som person, og mye om forskjellige arbeidsmiljø. Jeg har vokst mye på de årene jeg har jobbet der. Er student nå og jobber innimellom, og ville ikke vært en slik erfaring foruten. :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært tilknyttet Adecco i mange år. Jeg har hatt korte og lange oppdrag - det lengste var i tre år - i en høy faglig stilling. Jeg har en fordel i trange tider, fordi jeg har vært trofast i mange år - de kjenner meg, jeg har glitrende skussmål, og jeg står dermed først i køen når det er aktuelt.

Jeg kjenner flere som ikke har fått registrere seg på nytt nå en gang, for de har simpelthen nok folk - og vel så det.

Så, bli i jobben din til du får noe annet, er også mitt råd, hvis du ikke har råd til å gå ledig en stund da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg meldte meg på hos fem forskjellige vikarbyråer i går, og i dag fikk jeg allerede telefon fra det ene vikarbyrået. Ble tilbudt en vikarjobb i helga, og innkallelse til intervju. Dette var Temp Team.

Meldte meg og hos Manpower, Westaff, Konsulent1 og Access, men de har jeg ikke hørt noe fra enda.

Men det er nok som andre sier. Det er trange tider, dessuten er man nødt til å stå på ganske mye selv for å finne seg noe..

Men vi får bare krysse fingrene og håpe vi kan få noen ålreite oppdrag snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Kellys, hvis de finnes enda da. :oops: Der fikk jeg kjempehjekp. Vil ikke anbefale noen å slutte i jobben til fordel for vikarbyrå i dag. Det er utrolig vanskelig å få jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelly Services finnes enda. Jobber sammen med noen som fikk oppdraget sitt via Kelly. Jeg har ikke registrert meg hos dem, men har faktisk blitt oppringt angående en telefonsalgjobb, for ikke så lenge siden, som jeg sa nei til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Hvis du misstrives veldig mye, så synes jeg det er viktig at du kommer deg vekk derfra, det går utover helsa de faktisk og det er aldri bra!

Men det kommer jo selvsagt an på hvor ille du har det.

Jeg jobber for Manpower, men skal over til Kelly services nå snart, har vært i den samme jobben gjennom de i over 1 år og blir mest sannsynlig fast ansatt ved sommertidene.

Det er en fordel å være vikar, du kan prøve deg i jobben og hvis du ikke føler atd et er nor for deg, så ber du dem finne nytt til deg.

Er du en positiv person og gjør en god jobb så hjelper dem deg faktisk veldig mye.

Vet ikke om du har gjort det, men det lønner seg å gå til vikarbyråene å ta noen tester hos de som de lagrer i sine databaser, utfra det får du fort jobb!!

kan gi deg et tips, vet at manpower får fler jobber nå utover innen bank og forsikring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...