Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff da... 39,50 og stygg pute - skjønner godt at du er litt skuffet. Selv fikk jeg gave - en dyr en - fra mine eks-svigers. Tar det som nok et tegn på at de ønsker at vi skal finne tilbake til hverandre, noe vi sannsynligvis aldri kommer til å gjøre. Og det setter meg i en ganske vanskelig situasjon. Elsker dem over alt på jord, men føler dessverre ikke det samme for eksen...

Skrevet

de første årene fikk jeg ingenting fra svigers. Det var ganske behagelig, så slapp jeg å gi noe tilbake. Nå går det fellesgaver begge veier. Og dere som klager over at dere ga så mye dyrere gaver; hvorfor gjør dere det? Hva er poenget med å skru opp kjøpehysteriet? Lag en avtale om hvilken pris dere skal holde dere innenfor hvis det er så viktig for dere at det skal være rettferdig!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg får alltid fine gaver fra svigers. Noen ganger har jeg fått nydelige gensere og lester som svigermor har lagt ned mye arbeid i, andre ganger har vi fått felles gave. Til jul i år fikk vi sammen en nydelig, stor juleduk som svigermor har sydd og brodert.

Hadde jeg fått noe "ræl" hadde jeg ikke tatt det ille opp. Det er ikke alle som er flinke til å kjøpe gaver.

Skrevet

TS; jeg skjønner godt skuffelsen din. Har aldri opplevd det samme selv, men kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg ville blitt veldig lei meg dersom jeg hadde havnet i samme situasjon.

Vi har alltid fått fellesgave fra mine svigerforeldre og svigersøster m/familie. Jeg synes det er helt greit jeg, jeg føler ikke at det tar fra meg min identitet og personlighet. Gavene vi har fått har vært ting til huset og ting vi har hatt bruk for. Man kan jo ikke gå rundt å tenke at "vi må gi egne gaver til dem selv om dem er gift, så de vet hva de eier om de blir skilt". Vi giftet oss ikke uten grunn, vi giftet oss fordi vi vil leve sammen resten av livet.

I år fikk vi keramikkgryte, steketermometer, kokebok + julepynt fra Georg Jensen. Noe som passet utmerket da vi begge elsker å lage mat og vi ikke hadde dette fra før (noe svigermor viste uten at vi hadde ønsket oss det).

Fra mine foreldre varierer det om vi får fellesgaver eller ikke, det samme gjelder fra søsken og besteforeldre. Fra foreldrene mine fikk vi egne gaver, men fra søster og besteforeldre fikk vi fellesgaver.

Når jeg gir gaver har jeg en cirkagrense for hvor mye jeg vil kjøpe for, men kan godt bruke mindre/mer dersom jeg finner noe som passer perfekt! Jeg elsker å kjøpe gaver og legger mye i det, det samme føler jeg de som kjøper gaver til meg gjør.

Skrevet

Vi fikk 6 rosendahl asjetter og en bolle av samme merke.Pluss at svigermor strikket lue og votter til meg.Kjempefornøyd

Skrevet

Gud hjelpe meg som jeg gruer meg til å bli svigermor. Er glad det er mange år til, hvis jeg nå blir svigermor noen gang. Jeg hater å handle julegaver. Det kommer helt sikkert til å bli feil hva enn jeg gjør; gir jeg ungen min mest blir dette svigerdattera/svigersønnen sur (helst svigerdattera da, tror de fleste gutter blåser en lang mars i dette gavestyret). Gir jeg dem like mye blir kanskje ungen fornærmet (det er jo h*n som er meg nærmest), og gir jeg dem en felles gave blir kanskje dette også feil.

fil

Skrevet

Jeg fikk 2 glasspynte ting av lillesøknene til sambo, og av faren fikk jeg en strikkevest fra bikbok (var litt stor så jeg har byttet den) Av moren til sambo fikk jeg koss portapro øretelefoner og så fikk vi 1000 kr tilsammen som skulle sponse 2 netter i london skal vi skal snart. Dette er vår 1 jul sammen :) Syntes det var mye egentlig, men jeg har jo bodd hos dem. Jeg ble veldig glad for gavene værtfall :)

Skrevet

Min svigermor hadde vært på Europris å kjøpt gave til oss. Vi fikk en strykefri duk 90*90, og et sett med to kaffekrus med to tesjeer og en boks til å ha kaffe i. Helt grei gave, akkurat slik vi forventer av den kanten :forvirret:

Skrevet
Hva ler du av nå da, gjest?

Det faktum at mine foreldre altså klare å behanlde min forlovede på et respektabelt vis, og anser ham som en i familien og derfor gir ham like mye i gave som meg? Jaja, du om det, men helødigvis er ikke mine foreldre så snevre at de ler av meg når jeg presenterer dem for mannen i mitt liv.

Le i vei du, om det gir deg noen glede.

Så kan heller jeg smile fornøyd over at både jeg og min tilkommende har foreldre som inkluderer oss i familien, gir oss likeverdige gaver og behandler oss fint. Selv om jeg selvsagt alltid vil være mine foreldres datter, og han alltid vil være sine foreldres sønn. så behandler de likevel oss som likeverdige indiviider, med respekt for sitt barns valg.

Å gi sin sønns kjæreste/samboer gjennom tre år en lite pen pute til 40 kroner, mens han får en skikkelig gave, viser jo ikke akkurat vilje til å inkludere. Heldigvis behandles ikke vi slik (for ja, trådstarter, jeg synes ikke det er rart du er skuffet)

Og om en gjest (kan jeg mistenke at dette er min egen, personlige stalker-gjest tro? denne som ler av meg mange steder? ) vil ve av dette... ja så be my guest.

Men ovenfor trådstarter, som dessverre ikke behandles slik jeg gjør, er det jo noe dårlig gjort da.

For ja, jeg gjentar, jeg synes ikke det er rart at du er skuffet over dette.

Nå gir ikke jeg personlig gaver til noen av mine svigerforeldre eller svigerinner da, vi gir også gaver felles vi. (ettersom vi uansett har fellesøkonomi så virker det like lurt det...)

Hei Malama!

Vi hadde en diskusjon her på fredag, men det er ikke jeg som ler, verken her eller andre steder. Bare så det er sagt. De få gangene jeg deltar i diskusjoner her, pleier jeg å argumentere og jeg tilstreber å være saklig. Skal prøve å huske å bruke nick neste gang, slik at det ikke blir sånne misforståelser. Det er dumt.

Skrevet

Jeg fikk gavekort på fotpleie og en eske sjokolade, og er godt fornøyd med det!

Skrevet

Vi fikk en tur med Color Fantasy til Kiel i April, sammen med dem og et par handsker hver. Veldig flott. Pluss at samboern fikk forskudd på arv rett før jul. 230 000,- rett inn på huslånet. Supert!

Skrevet

Jeg fikk lekkert undertøy av svigers (hun jobber i fiiiin butikk) og så fikk vi et lass med Tangen farrisglass på fellesen (samlegreie), samt 8000 til elektrikerregning. De er veldig generøse med gaver, men lar ofte prislappen være på, for at vi skal se at de er det....

• 2 år senere...
Skrevet
I fjor (eller var det forfjor) fikk svigerinnen min en brukt stygg hullete ullgenser med møllkulelukt på... Svigermor sa hun hadde funnet den innerst i skapet, og at den like greit kunne brukes til noe! :overrasket:

Ler så jeg rister!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hva fikk dere i julegave av svigers til jul? Og ble dere fornøyd, ikke minst? :)

Grunnen til at jeg lurer er vel egentlig det at jeg vurderer å bli fornærmet her. Jeg har vært sammen med samboeren i 3 år nå, og har et godt forhold til hans familie. Til jul fikk jeg derimot en fæl pute i en heslig farge, men det verste var vel egentlig at prislappen stod på fortsatt: 39,50 kr!

Tatt i betrakning at jeg kjøpte for 200 kroner til hver av hans 3 søsken og til hans to foreldre er en samlet gave fra de alle sammen på 39,50...vel, en liten nedtur, kan man si. Ikke det at gaver skal måles i penger altså, men det er lett å bli skuffet i en sånn situasjon! Hadde det i det minste ligget en tanke bak gaven hadde det jo vært greit - men det er jo bare to farger jeg HATER, og puta var merkelig nok i en av de to fargene, og jeg har jo en million puter - hva i all verden skal jeg med flere? *skjønne ingenting*

Så folkens: Om dere skal være gjerrige til jul, for guds skyld, sørg for å fjerne prislappen først! *snøft!* Hadde ikke den stått på hadde det ikke gjort så mye, men man føler seg ikke akkurat så mye verdt kan man si ;)

Kanskje jeg bare bør være fornøyd for at jeg fikk noe i det hele tatt...? 3

Nå er ikke mine svigerforeldre mine svigerforeldre lengre, men den gaven jeg husker aller best, kom fra svigerdyret selv (svigermor)

Hun har bestandig gitt uttrykk for at hun synes jeg er tykk, og burde slanke meg.

Ett år gav hun meg en oppskriftsbok på vegetarretter, samt en bluse str 34...

Klare og tydelige hint vil jeg si :-)

Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig såret om jeg fikk en julegave til 39,50 av min svigerfamilie.

Skrevet
GAAAAMMEL tråd.... :regn:

Men artig lell.

Som alle andre "hva er det verste/beste/morsomste/rareste du har hørt/sett/gjort/fått" trådene. ;)

Skrevet

Får rare ting av svigers eg.. De er litt hekta på å handle billige ting på netthandelen, så får mye derfra.

Det eg husker best er at eg fikk ein svart og rød silke kjole, som var veldig kort og ment for bruk i senga. Kan si eg følte meg rimlig ukomfortabel når eg åpna den. De har nemlig uttrykt ønske om barnebarn ovenfor meg. :eeeh:

Skrevet

Jeg fikk en gang et smykke fra H&M, til 14,50. Dette var en julegave fra dama til svigerfar. Neste jul fikk jeg øredobber som hørte til, til samme pris. Og året etter det ble gaven oppgradert, jeg fikk en halvbrukt parfymeflaske! weee lucky me ;)

Men jeg bare ler av det da. Er ikke så mye å gjøre med det. Men svigerfar er flink til å gi gaver som er gjennomtenkte, og svigermor og søsknene til samboer'n er også superflinke. Jeg forventer ikke noe av dem, men likevel gir de meg alltid gaver som jeg blir kjempeglad for. Brødrene til samboern er flinkere enn mine egne brødre, som ikke engang klarer å sende meg en liten tegning som ungene har laga.

Skrevet

Huff... pute til 39,90 :P

Men mange av dere som klager på billige gaver som koster 600 skjønner jeg ikke. Skjønner ikke vitsen at man omtrent må ta opp lån for å "vise hvor glad man er i alle" i julen.

Skjønner at jeg er heldig. Jeg får alltid kjempefine gaver av svigerforeldrene mine (og altfor dyre, etter min mening, hadde fint klart meg med gave for max et par hundrelapper. Vi har tross alt barn også som får fine gaver). Enten får jeg penger, eller gavekort, eller så slår de til og kjøper gaver som ikke engang jeg selv visste at jeg ønsket meg. Som viser at de kjenner meg og vet hva jeg blir glad for :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...