Gjest -eline- Skrevet 4. januar 2007 #41 Skrevet 4. januar 2007 Er alltid fornøyd med gavene jeg... Jeg fikk en liten gave med meg oppover til jul: dvd med Astrid Lindgrens jul som jeg hadde nevnt for min kjære svigermor at jeg hadde lyst på i forbifarten (tror vi gikk forbi den på butikken elns) og tre par tykke sokker med "dyreansikter" på (H&M). Ble kjempeglad! I tillegg fikk vi fellesgave som kjæresten pakket opp: Det store norske spillet og kokeboka Årstider, begge deler ønsket vi oss Fra svigersøs tror jeg vi fikk den beste julegaven: dobbeldyne! Nyter den hver natt!
Ionaa Skrevet 4. januar 2007 #42 Skrevet 4. januar 2007 Heldig jeg da Mine svigerforeldre legger alltid mye tanke og kjærlighet bak sine gaver. Tom pengene var pakket inn med ekstra flid
Gummi Tarzan Skrevet 4. januar 2007 #43 Skrevet 4. januar 2007 Vi fikk koffertsett (3 stk) og knivstativ sammen- noe vi ønsket oss veldig! Ellers så fikk jeg en bok og woolfoord strømpebukse. Veldig fornøyd!! Ekstra koselig var det at de kom kjørende ned med julestrømpe på 1ste dag - en til hver - og i min lå det bl.a en Nemi tegneserie som de vet jeg elsker.. Fine, snille, gode svigers :-)
Gjest niomi Skrevet 4. januar 2007 #44 Skrevet 4. januar 2007 Jeg biter meg merke til her i tråden at enkelte får da utrolig store/dyre julegaver! I vårt hus var det slutt på dyre julegaver når vi ble voksne. Med unntak, naturligvis - bruttern fikk digitalkamera av mutter og fatter, slik at han kan forevige militærtjenesten han er i (mye reising og representasjon i tjenesten). Men svigers-gave til over 500? Trodde ikke det var så vanlig, jeg... Gir dere også gaver til de til flere tusen kroner? For øvrig fikk min kjære samboer sportsullundertrøye og alpintstrømper av mine foreldre til jul.
Amalie_85 Skrevet 4. januar 2007 #45 Skrevet 4. januar 2007 Av "svigers" fikk jeg og kjæresten vår felles gave. Dyner og puter. Vi flytter og får ny seng av min mor (bare for å være snill for det samme fikk søstra mi) og da mente de at vi trengte nye dyner. Jeg var kjempe fornøyd jeg! Ble overrasket av at vi fikk noe bra av søstra hans. For de er litt rare. Men vi fikk en flott gryte og noe kjøkken ting. Kjempe bra. Er imponert jeg. Men hele familien hans er veldig hyggelig da!
Gjest Gjesta Skrevet 4. januar 2007 #46 Skrevet 4. januar 2007 jeg fikk ny jakke, noe pyntestæsj, noen kremer og sånt samt sjokolade av min svigermor og svigerfar, pluss at vi fikk sengetøy (jeg og mannen min) dessuten fikk ungene mine kjempefine gaver, og de er ikke egentlig biologiske besteforeldre (men de ser på seg selv som det )
Lib Skrevet 4. januar 2007 #47 Skrevet 4. januar 2007 Jeg har fått mye rart av svigers tidligere (feks røykvarsler..), men i år var det kjempebra ! Fra svigermor Biotherm bodylotion, skrubbekrem, og et teppe. Fra svigerfar 500 kr. I år var de veldig flinke
Gjest gjesta Skrevet 4. januar 2007 #48 Skrevet 4. januar 2007 iår fikk vi noen tupperware boller... ble skuffet jeg da jeg i den siste tiden har vært mye i party og kunne ha kjøpt det selv om jeg ønsket det... nei uff,,,,,
Bellanice Skrevet 4. januar 2007 #49 Skrevet 4. januar 2007 Vi fikk tørketrommel, svigers er alltid altfor snille med oss. I tillegg fikk jeg vanter og sjerf av de.
Amadea Skrevet 4. januar 2007 #50 Skrevet 4. januar 2007 Jeg fikk ingen ting. Det er helt greit, svigers liker ikke gavestyret og kjöper bare gaver til barna i familien.
Chic Skrevet 4. januar 2007 #51 Skrevet 4. januar 2007 Av svigerforeldrene fikk jeg en hestebok med bilder, syns det var helt ålreit, masse bilder og fransk tekst så jeg kan lære litt mer fransk Derimot av sviger bror og søster fikk jeg en heslig hattesak som bestemødre bruker, i lyseblå.... Vi bor under samme tak, og har gjort det i halv år nå, hadde regna med de ville vite AT DET ER LAAAAAAAAAANGT FRA MIN STIL! Dem har vel såvidt sett meg med noe plagg på hodet i det hele tatt i tillegg! Værste er vel det at forholdet oss imellom er helt forferdelig om dagen, så da jeg åpna gaven var jeg sikker på at de kjøpte den for å være fæle med meg... Den hatten går nok fort ut av huset...
Gjest *Tara* Skrevet 4. januar 2007 #52 Skrevet 4. januar 2007 Jeg får alltid flotte, personlige gaver av svigerforeldrene mine. De (hun) er så flink til å kjøpe gaver at jeg er alltid spent på hva jeg får fra dem og er like glad hvert år. Har fått flotte smykker, ørepynt, skjerf, parfyme, bøker, bodylotion, osv ... ikke på en gang, altså
Gjest Pax Skrevet 4. januar 2007 #53 Skrevet 4. januar 2007 Vi fikk koffertsett (3 stk) og knivstativ sammen- noe vi ønsket oss veldig! Ellers så fikk jeg en bok og woolfoord strømpebukse. Veldig fornøyd!! Ekstra koselig var det at de kom kjørende ned med julestrømpe på 1ste dag - en til hver - og i min lå det bl.a en Nemi tegneserie som de vet jeg elsker.. Fine, snille, gode svigers :-) ← Så søtt av dem!
Sluagh Skrevet 4. januar 2007 #54 Skrevet 4. januar 2007 Jeg fikk to badehåndkle, genser, to truser(som var fra bikkja dems..) og kjempefin toalettveske. Svigerforeldrene er alltid rause med gavene, det har de alltid vært. Får alltid truser av bikkja, hehe...
Gjest Gjesta Skrevet 4. januar 2007 #55 Skrevet 4. januar 2007 I år fikk vi noen lysestaker vi (les; jeg) hadde ønsket oss, og penger. Svigermor er alltid flink til å finne presanger, og er raus med oppmerksomheter. Jeg er glad for jeg har slike snille svigerforeldre
Isadora Skrevet 4. januar 2007 #56 Skrevet 4. januar 2007 Får alltid fine gaver fra svigerforeldre.. de slår på stortromma. Fikk calvin klein skjorte ,bøker og klokke i år. Vi fikk også en sånn tivoli radio. Snuppa fikk veldig mye flotte merkeklær. Så vi er heldige der. Både svigers og foreldre gir oss alltid ting vi ønsker oss.
Pasha Skrevet 4. januar 2007 #57 Skrevet 4. januar 2007 Får fine gaver fra svigers. Får da fellesgave sammen med mannen min.. I år fikk vi deler til et servise vi samler på
Malama Skrevet 5. januar 2007 #58 Skrevet 5. januar 2007 Vi får fellesgaver, noe vi setter pris på, både fra mine og hans foreldre.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 5. januar 2007 #59 Skrevet 5. januar 2007 Vi fikk ingenting, og det var vi fullt inneforstått med. Ikke alle har råd til å kjøpe dyre gaver, og jeg skjønner godt at barna blir prioritert. I fjor fikk vi håndklær - ingen dyr gave - men de ble satt pris på.
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 5. januar 2007 #60 Skrevet 5. januar 2007 Vel, jeg ble iallefall lang i maska i "år". Svigers har ganske god råd, og gullbarna ( de tre voksne sønnen) får alltid for 3000,- hver. Jeg og partner til den ene broren får alltid en liten gave, som man ser er billig. Jeg sitter alltid igjen med følelsen av at vi får noe bare for å få. Men den i går tok kaka.................... Jeg aner ikke hva det var jeg fikk, men det var noe grusomt noe som jeg skulle ha på meg. om det er en kjole, strandkjole eller noe man bruker på kjøkkenet aner jeg ikke, men det er noe av det styggest jeg har sett. Til og med mamma ble sjokkert, og ingen i min familie visste hva de skulle si. (min samboer var hos oss). Jeg ble litt lei meg, litt sjokkert og mye annet. Det så ut som noen som var hentet fra 50-tallet, noe en husmor da brukte. Hun har kjent meg i 4 år, og burde skjønne at dette ikke er min smak. Jeg forstår virkelig ikke hva tanken bak var. Billig så den også ut. Greit nok at du favoriserer sønnene, men de kan jo legge litt omtanke i gaven til partnerne også. Og når vi feirer der er det alltid gullegulleguttene deres og dull og dall og jeg blir sprø. så sitter jeg og han partneren og smiler høflig, og prøver å late som om vi syntes det var fine gaver vi fikk. Men man kjenner litt på forskjellbehandlingen. I min familie gir mamma og pappa like mye til barna som til partneren, fordi de ønsker at partnerne skal føle seg som en del av familien. Hos hans familie er det tydelig omvendt, du skal vite at du ikke er så viktig for oss........De kunne jo kanskje bare kuttet 500,- fra gaven til sønnene, og gitt det til partnerene.......Hun vet feks at jeg har kjempe lyst på time hos hudpleie, hvorfor ikke gi det? Noe hun VET jeg ville satt pris på. Nå aner jeg ikke hva jeg skal si når hun spør om jeg likte gaven..............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå