Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff da :forvirret:

men om du vurderer å bli fornærmet,hva skal du så gjøre med den fornærmelsen? ;)

Skrevet

Jeg fikk penger og et veldig fint og kledelig smykke (Pilgrim). Riktignok fikk jeg gaver av dem for lavere verdi enn samboern min gjorde, men sånn er det fra min familie også.

Gjest Catwoman
Skrevet

Hvis du har så masse puter så kanskje de tror at du er veldig glad i puter da, og gjerne vil ha flere? Dessuten vet ikke alltid alle andre hva slags farger man liker og ikke liker.

Hva fikk samboeren din da?

Skrevet
Hva fikk dere i julegave av svigers til jul? Og ble dere fornøyd, ikke minst? :)

Grunnen til at jeg lurer er vel egentlig det at jeg vurderer å bli fornærmet her. Jeg har vært sammen med samboeren i 3 år nå, og har et godt forhold til hans familie. Til jul fikk jeg derimot en fæl pute i en heslig farge, men det verste var vel egentlig at prislappen stod på fortsatt: 39,50 kr!

Tatt i betrakning at jeg kjøpte for 200 kroner til hver av hans 3 søsken og til hans to foreldre er en samlet gave fra de alle sammen på 39,50...vel, en liten nedtur, kan man si. Ikke det at gaver skal måles i penger altså, men det er lett å bli skuffet i en sånn situasjon! Hadde det i det minste ligget en tanke bak gaven hadde det jo vært greit - men det er jo bare to farger jeg HATER, og puta var merkelig nok i en av de to fargene, og jeg har jo en million puter - hva i all verden skal jeg med flere? *skjønne ingenting*

Så folkens: Om dere skal være gjerrige til jul, for guds skyld, sørg for å fjerne prislappen først! *snøft!* Hadde ikke den stått på hadde det ikke gjort så mye, men man føler seg ikke akkurat så mye verdt kan man si ;)

Var det svigers som hadde køpt den og? I enighet med de andre? Stusser, siden dette var et opplagt spleiselag. Bare husk og takk hver en og enkelt neste gang de kommer på besøk." Tusen takk for puten" sier du ,mens du holder den opp.

Kanskje jeg bare bør være fornøyd for at jeg fikk noe i det hele tatt...? 3

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg fikk 600 kr til jul men ingen bursdagsgave :forvirret:

Sambo fikk kjempeflotte gaver av foreldrene mine både til bursdag og jul så jeg ble litt skuffet over at de ikke tenkte på bursdagen min.

I fjor fikk jeg 1000 kr i kombigave og ble veldig positivt overrasket (men da var det svigerfar som ordna opp ;) )

Skrevet

Jeg er ikke gift men får gave av foreldrene til kjæresten. Vanligvis er det blomster og en konvolutt med 1500 kroner i og intet unntak denne julen.

Med trådstarter, du er neppe den første som får junk-gaver fra Kid av svigers, noen eier bare ikke smak. Takk pent, legg gaven vekk og pris deg selv for at du har bedre smak/vett.

Skrevet
Hva fikk dere i julegave av svigers til jul? Og ble dere fornøyd, ikke minst? :)

Grunnen til at jeg lurer er vel egentlig det at jeg vurderer å bli fornærmet her. Jeg har vært sammen med samboeren i 3 år nå, og har et godt forhold til hans familie. Til jul fikk jeg derimot en fæl pute i en heslig farge, men det verste var vel egentlig at prislappen stod på fortsatt: 39,50 kr!

Tatt i betrakning at jeg kjøpte for 200 kroner til hver av hans 3 søsken og til hans to foreldre er en samlet gave fra de alle sammen på 39,50...vel, en liten nedtur, kan man si. Ikke det at gaver skal måles i penger altså, men det er lett å bli skuffet i en sånn situasjon! Hadde det i det minste ligget en tanke bak gaven hadde det jo vært greit - men det er jo bare to farger jeg HATER, og puta var merkelig nok i en av de to fargene, og jeg har jo en million puter - hva i all verden skal jeg med flere? *skjønne ingenting*

Så folkens: Om dere skal være gjerrige til jul, for guds skyld, sørg for å fjerne prislappen først! *snøft!* Hadde ikke den stått på hadde det ikke gjort så mye, men man føler seg ikke akkurat så mye verdt kan man si ;)

Kanskje jeg bare bør være fornøyd for at jeg fikk noe i det hele tatt...? 3

Vi har blitt "enig" for mange år siden at vi slutter med dette tullet. Grunnen kommer lengre nede.....

Min svigerinne kom alltid med telefon før jul(bor i samme by) hva VI skulle kjøpe til hennes to søstre, foreldre og hva småungene TRENGTE. Vi er julemennesker og elsker å dra på julekjøp. bruker tid/omtanke og ikke minst penger på dette. Derfor startet vi alltid i sept/okt med gavekøp. Mye pga stadig større fam.

Til alle disse ble det kostende veldig mye. Nå er vi gladere å gi enn å få....

Hun selv sto for hele fam. julehandel. Fra foreldre/søsken.

Det ble alltid fellesgave på min mann og meg. Helt i orden. Etter som årene gikk oppdaget jeg at de var utrolig kjipe. Siste gaven som ble avlevert her var en form. Typisk restekøp til 70% avslag i en restekurv. Hadde den vert pen,men bare helt grusom.

Nå har det seg slik at jeg hadde tre barn fra før. Det skjedde aldri at de ga de noe til jul , bursdag ol,.

Så jeg sa til min mann at dette vil jeg ikke utsette barna for lengre, så skal du handle til jul neste år, så får du stå for det selv. Jeg spleiser ikke lengre.

Min mann var bare lettet. Så for ungens skyld, så strikket jeg hele sommeren og ga alle ungene flotte gensrer. Hørte ikke et pip.

Med til historien er også at vi alltid inviterte alle på tur til julemiddager, lunsjer, nyttår. Pga stor fam så måtte det spres utover januar. Skjedde aldri at vi ble bedt noen dager i julen der. Jeg vet også at de ikke hadde besøk. Elers så hørte vi bare at tlf ringte på bursdageene....for da var det noe å hente.Hun ringte alltid på søskenes vegne og inviterte også.

Jeg tror det er mye slikt rundt omkring i familiene.

Jeg forventer ikke å få noe i det hele tatt. Ikke av samme verdi. Man kjøper etter hva man har råd til. jeg forlanger bare respekt og høflighet

Skrevet

Blir så lei av folk som gjør julegaver til et evig stress og pengemas av typen "de fikk for 250, jeg fikk bare for 100". Det blir så smålig og petimetersk.

Julegaver er jo bare koselig.

Skrevet

Jeg fikk 1000 kr som alltid av svigerfar,og et vaffeljern av svigermor. (De er skilt)

Er kjempefornøyd jeg, vaffeljernet var noe jeg ønsket meg og 1000-lappen blir brukt til å kjøpe en bokhylle som jeg absolutt har bruk for.

Gjest Lanyah
Skrevet

Jeg har vert sammen med kjæresten min i 4 år, òg jeg får ingenting! Jeg kjøper heller ikke noe til dem da...! :sjenert:

Skrevet

Trodde vi var tidlig ferdig med alle julepresanger i år, deilig å slippe butikker i desember. Men så kommer svigers med penger til oss med begrunnelsen "vi gidder ikke å kjøpe noe, dere får gjøre det selv". Nå har vi små barn og er i full jobb så det er stress å kjøpe gaver like før jul. Fant også ut at de hadde "giddet" å kjøpe gaver til mine stebarn, men det er jo ingen bombe siden de er favorittbarnebarna.De kunne utmerket godt kjøpt klær til våre barn også, i samme butikk, når de først var der. Jeg forlanger ikke at de skal elske alle barnebarna like høyt, men de kan jo i det minste prøve å behandle de likt.

Selv la vi ned mye energi i gave til svigers, hvorfor i all verden vi gjorde det lurer jeg på nå.......

Første året jeg var sammen med min mann fikk vi en klut i gave fra svigers. Svigermors verk, bare sånn for å understreke at "du er overhodet ikke ønsket i familien". Vi feiret jul sammen med mine foreldre og min mann var så flau over sine foreldres gave til oss at han hadde lyst til å synke gjennom gulvet.

Neste år skal jeg forstørre noen fine bilder av mine stebarn til de. Så får de enda flere å henge på veggen mens det fremdeles ikke er et eneste bilde av våre små hengende fremme. De får da i det minste en gave de blir glad for, regner ikke med at de ser ironien......

Skrevet

Svigermor og svigerfar er dessverre død så da blir det ingen gaver.

Skrevet

Jeg fikk ikke noen egen gave før etter vi var gift. Og det syns jeg var helt greit. Min mann fikk av mine foreldre. Mine foreldre koste seg med å gi dette til han.

Vi har selv ingen barn. De gavene vi gav våre søsken med partner og nieser på begge sider er dyrere enn det vi fikk tilbake. Og det syns jeg da er helt greit. Det er da ikke prisen det går på. I så fall er det jo bare til å bestemme seg for et visst pengebeløp som skal utveksles mellom hver familie. Dessuten har vi gjennom årene fått noen pynteting i gave av helt annen stil enn det vi selv liker. Jeg kan ikke tenke meg å pynte med det i huset, og syns det er greit å slippe å oppbevare gavene før det blir levert til fretex.

Forøvrig så syns jeg vi har nok av gods og gull (vi fikk mye til bryllupet) så jeg er glad for at det blir mindre gaver med årene. Jeg har store problemer med å komme på ting til en ønskeliste. Er det noe jeg har lyst på så kjøper jeg det stort sett selv.

Gjest baby-E
Skrevet

Fikk 500kr av svigerfar. Av svigermor fikk vi 1500kr sammen pluss at jeg fikk en genser, og hårskum og hårspray til meg selv

Skrevet

Jeg fikk kr 2 000,- av svigers, det samme fikk samboer.

Altfor mye synes jeg, men veldig hyggelig!

Skrevet

Jeg fikk av svigerbesteforeldrene sånn skikkelig illeluktende parfyme/deo/lotion. Var sånn billigskit. Er jo tanken som teller da, men bare så dumt å få bryet med å kvitte seg med den driten. Egentlig vil jeg ikke ha julegaver i det hele tatt, for familiene har så dåååårlig smak....

Jeg syns gaver er mest for barn!

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg fikk pulsvanter av svigermor og svigerstefar, fra svigerfar og svigerstemor fikk jeg nemi-bok, krølltang, håndklær og så fikk vi deler til bestikket vårt i tillegg. Veldig gjennomtenkt og hyggelig. Fra min mor fikk mannen slips (ja, han ønsket seg det) og fra min far og stemor fikk vi sammen 3000 kr. Vi er vel i grunnen veldig heldige i forhold til svigerforeldre begge to. :)

Skrevet

Jeg fikk 1000 kr og to kasseroller. Syntes det var en kjempegave.

Hadde jeg fått en pute hadde jeg igrunn ikke tenkt noe særlig over det. Det viktigste er at de husker meg, og sender en liten hilsen i jula.

Gjest Gjesta
Skrevet

Tror jeg hadde blitt skuffet selv ja.

Mine svigerforeldre gir alltid veldig flotte gaver. Til jul får vi gjerne noe sammen.

De spør gjerne litt ut om hva vi ønsker oss, så får vi gjerne det. Veldig greit :)

Men av den ene stebroren til min kjære og kona får vi stort sett fæle gaver... Rett før vi flyttet sammen fikk vi et billig sett med kjøkkenredskap fra Biltema. (Vi hadde jo allerede dobbelt av alt, så det var jo midt i blinken...)

Tror de gjerne kjøper like gaver til alle sammen, så å kalle det gjennomtenkt er vel å ta hardt i...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...