tuji Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Vet noen om en god, elektrisk kaffekvern? Jeg tenker på en liten en, ikke en til 2000-3000 kroner. Kjøpte en fra Princess, men den kilte seg fast hele tiden.
Antoinette Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 (endret) Jeg har kaffekvern fra KitchenAid, fikk den i innflyttingsgave så jeg aner ikke hvor mye den koster men den er genial. Maler espressobønnene til den perfekte "meliskonsistensen" så lett som ingenting. Slik ser den ut: http://www.hjemogvilla.no/bilder/produkt/KCG100_AC_stor1.jpg og så mye kostet den ja- ops Endret 3. januar 2007 av Antoinette
tuji Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2007 Den så fin ut, men kostet 3000 kroner, og det blir litt stivt for meg.
Antoinette Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 (endret) Den så fin ut, men kostet 3000 kroner, og det blir litt stivt for meg. ← Ja jeg så det. Hadde tippet at den kanskje kostet 1500 kroner og det gjør den i utlandet. Den har også vært på salg hos Glasmagasinet hvor den ble solgt for ca 2000 kr. Endret 3. januar 2007 av Antoinette
Petroline Skrevet 3. januar 2007 #6 Skrevet 3. januar 2007 Pass på at det er ei ordentlig kvern du kjøper deg. Noen kverner kalles kaffekverner, men er i grunnen mer kaffebønne-hakkere. Det er de små med kniver nedi. De er heelt ubrukelig til espressomalt kaffe. Du vil aldri få et godt nok resultat på espressoen ved å bruke ei slik kvern. Men til presskanne o.l. holder det i massevis. Ei god ordentlig kvern kverner derimot godt nok til både presskanne og espresso. Sånn som KitchenAid sin kvern. Lykke til på jakten!
Gjest itla Skrevet 3. januar 2007 #7 Skrevet 3. januar 2007 Vi fikk denne til jul, og er foreløpig veldig fornøyd. Den har kvern, ikke kniver (som jeg synes er håpløst), og greie innstillinger. Wilfa har en lignende, men den er litt dyrere. Nå drikker vi ikke kaffe så veldig ofte, da, men med tanke på prisen er vi positivt overrasket!
Antoinette Skrevet 3. januar 2007 #8 Skrevet 3. januar 2007 Har hatt en med kniver for noen år siden, espressoen ble aldri malt fint nok. Men KitchenAiden er virkelig super selv om den er veldig dyr.
ashera Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 (endret) Rancilio har også en bra kvern (vi har espressomaskin derfra og skal kjøpe kvernen nå, tror den koster litt under 3000)- men KitchenAids er finere å se på. www.pixmania.com selger forresten KitchenAid, til rimeligere priser enn det som er vanlig i Norge, men det varierer veldig hva de har inne både mht. produktene i seg selv og hvilke farger de har dem i. Når du skal kjøpe kvern, er det som før sagt viktig at det er ordentlig kvern og ikke kniver, og det kan også være en fordel at den kan stilles trinnløst. Her har de flere kverner av ulik kvalitet og pris. Søsteren min har den relativt rimelige Gaggiaen som står omtalt her og er fornøyd, ellers har jeg hørt endel bra om Innovaen som de også selger her (til rundt to tusen). Skal du kjøpe en liten knivkvern, anbefaler jeg Bosch sin - ikke kjøp Princess (det vet du) eller Bodum. Bosch (som Kaffebrenneriet anbefaler) er utmerket til å kverne presskaffe og går også greit til Bialettikanne, men nå som vi har investert i ordentlig espressomaskin, må vi ha noe mer avansert. Endret 4. januar 2007 av hera
Gjest Gogga Skrevet 6. mai 2009 #10 Skrevet 6. mai 2009 Har brukt denne i flere år, hver dag. Krups kaffekvern GVX242 til 395,-. Du kan male kaffebønnene for 2-12 kopper av gangen og velge mellom hele 17 malingsgrader. Passer til kokmalt, filtermalt, presskanne og espresso. Kvernen fungerer utmerket.
Gjest Tor Erik Skrevet 8. mai 2009 #11 Skrevet 8. mai 2009 Selv har jeg en rancillio Rocky som jeg er svært fornøyd med, men om du har begrenset budsjett utgår den. Jeg vet jo ikke helt hva den skal brukes til, seriøse espresso-nerder tar ikke til takke med hva som helst, en presskanne her og der kan kvernes på hva som helst. Om du bruker knivkvern, så pass på å rist litt på den når du kverner for å får jevnere resultat. Når det er sagt, vil jeg gjerne slå et slag for de rimeligere manuelle sveivekvernene. Trim og kaffe i ett! De er temmelig gode og veldig justerbare også.
Gjest BJiWilfa Skrevet 18. november 2009 #12 Skrevet 18. november 2009 Hei tillater meg å svare, vi har i Wilfa akkurat lansert en veldig fin og praktisk kaffekvern med ekte malverk. Den har justerbar malingsgrad fra grovmalt til espressomalt kaffe. Timer funksjon for korrekt mengde kaffe hver gang. Denne finnes hos Elkjøp, Expert og hos diverse kaffebarer. Veil. pris 799,- Les mer på http://wilfa.no/katalog/home.php?cat=322 Vet noen om en god, elektrisk kaffekvern? Jeg tenker på en liten en, ikke en til 2000-3000 kroner. Kjøpte en fra Princess, men den kilte seg fast hele tiden.
Gjest Gjest_Mocca_* Skrevet 26. november 2009 #13 Skrevet 26. november 2009 Hei tillater meg å svare, vi har i Wilfa akkurat lansert en veldig fin og praktisk kaffekvern med ekte malverk. Den har justerbar malingsgrad fra grovmalt til espressomalt kaffe. Timer funksjon for korrekt mengde kaffe hver gang. Denne finnes hos Elkjøp, Expert og hos diverse kaffebarer. Veil. pris 799,- Les mer på http://wilfa.no/katalog/home.php?cat=322 Ser at kaffeeksperten Tim Wendelboe anbefaler denne Webshop Riktignok bare til presskanne, filter og Aeropress den anbefales da, men skal man ha ordentlig kvern til espresso så er det billigste alternativet Rocky fra Rancilo og den koster ca 3500.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå