søndagsengel? Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Vi har funnet dagmamma til Leon, og skal prøve å finne et passende beløp å betale henne. Vi ønsker at hun skal være disponibel fem dager i uka, selv om vi kanskje ikke kommer til å benytte oss av alle dagene (i hvertfall ikke fulle dager). Da bør vi vel gi henne en fast månedslønn, i stedet for timelønn? Timelønn vil jo gjøre det veldig uforutsigbart for henne. Hvor mye synes dere vi skal tilby henne i måneden?
Gjest Mayamor Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Det varierer veldig med lønn til dagmamma. Jeg ville betalt kontantstøtten + litt til. Kontantstøtten forsvinner jo når dere får barnehageplass (eller når barnet passerer 3 år). Skal dagmamman holde mat, drikke og bleier/evt våtservietter? Skal hun vite når barnet kommer dagen før eller sånn så som så? Greit for alle parter med forutsigbare dager. Videre kommer det ann på om dagmamman er svart eller hvit. Betaler mer til hvit. Jeg foreslår 4000,- til svart dagmamma og 4500 til hvit dagmamma for et barn.
liv Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Ved bruk av hvit dagmamma kan en også trekke fra på skatten!
Lizzie Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Her i byen er 4000 faktisk rimelig å betale en svart dagmamma. De fleste jeg har hørt om tar nærmere 5000 svart. Hvitt ligger prisen på 5500-6000 kroner for 5 dager i uken á 8 timer.
Gjest Mayamor Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 Hvit dagmamma kan trekkes fra på skatten, men helt hvor mye vet jeg ikke. Til sammenligning fikk 5500 for et søskenpar på 1 og 3 år. Men jeg vet at det varierer veldig mye.
søndagsengel? Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2007 Jeg regner med at hun skal gjøre det svart, har ikke snakket om det enda. Det er ikke så enkelt å få tak i dagmamma, og dette er en jeg vet hvem er fra før, så jeg vil gjerne bruke henne. Vi vil i utgangspunktet ha avtale om fast tid for henting og bringing. Det kan se ut til at hun skal komme hjem til oss for å passe ham, og i såfall tenker vi også å betale busskort for henne. Vi skal holde oss selv med mat og bleier. Sannsynligvis vil hun ofte få fri på fredager, i hvertfall fram til jeg skal begynne å lese til eksamen til våren
Gjest Mayamor Skrevet 3. januar 2007 #7 Skrevet 3. januar 2007 Men en som kommer hjem til dere er vel ikke dagmamma, men praktikant? Da er det jo "slitasje" av eget hjem å ta hensyn til. Men samtidig vil jo dere måtte betale henne slik at hun velger å bli i jobben framfor å lete etter noe som er bedre betalt. For her har dere en dere kjenner, og du sier det er vanskelig å finne dagmamma. Lykke til.
søndagsengel? Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. januar 2007 Vi har blitt enige om at vi betaler henne kontantstøtten + busskort, også er vi fleksible mtp hvor de skal være (vi skal flytte og pusse opp, så en periode blir de kanskje mer hos henne, og så mest hos oss når vi har flyttet). Spiller ingen rolle for meg om hun kaller seg praktikant eller dagmamma - bare vi samarbeider bra og hun tar seg godt av sønnen min
Gjest Gjest_mari_* Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 kva er timebetalingen til ei dagmamma?
lulle Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Vi har blitt enige om at vi betaler henne kontantstøtten + busskort, også er vi fleksible mtp hvor de skal være (vi skal flytte og pusse opp, så en periode blir de kanskje mer hos henne, og så mest hos oss når vi har flyttet). Spiller ingen rolle for meg om hun kaller seg praktikant eller dagmamma - bare vi samarbeider bra og hun tar seg godt av sønnen min Jøss ... da har dere jo i praksis gratis pass av barnet. Dette synes jeg er utnytting. Selv om hun sier seg enig i lønnen dere har foreslått, ville jeg tilbudt henne minst 1000 kr mer enn kontantstøtten. Blir stadig like overrasket over foreldre som skal ha billigst mulig barnepass samtidig som de har store tankter om hvor god dagmammen skal være.
Gjest roger sætervang Skrevet 1. juni 2008 #11 Skrevet 1. juni 2008 kva er timebetalingen til ei dagmamma?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå