Hobgoblin Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Noen som har kreative forslag til hva man kan lage når man bare har en vannkoker tilgjengelig? Vi pusser opp, og vannkokeren er eneste oppvarmingsalternativ en stund fremover. Og kjøleskap har vi heller ikke ennå. Rett-i-koppen blir man fort lei av... Evt andre retter som kan tilberedes i et støvete, malingsluktende rom?
aline Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 du har litt forskjellig typer pasta og potetmos etc også, som bare trenger å tilsettes kokende van, og nudler og alt slikt. i butikker med litt utvalg, så har de også bokser med ris og kylling som er sånn nudler-vis, altså at de bare trenger kokende vann. alt dette er tørrmat, så det trenger ikke kjøleskap.
Hobgoblin Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2007 Hm, ris- og kyllingbokser? Det må jeg sjekke ut. Takk!
Devana Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Hva med noe sånn terrina-kylling-greier? (Mener å ha sett reklame for sånt... Men..ta det med en klype salt, for jeg er søren meg ikke sikker.)
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 Spekemat er gull verdt i sånne situasjoner - hele spekepølser, altså. De trenger ikke å ligge kaldt, og det er bare å skjære skiver og legge på brød. Genialt pålegg, egentlig.
Arkana Skrevet 3. januar 2007 #6 Skrevet 3. januar 2007 De fleste Fjordland-rettene kan varmes opp i kokende vann. Bare du har et eller annet med lokk som de kan legges i slik at det holder på varmen så går det fint.
Antoinette Skrevet 3. januar 2007 #7 Skrevet 3. januar 2007 Da jeg drev å malte og stod på gikk det i spekemat, nudler, suppe pg Fjordland. Og ja, jeg har ikke spist det på en god stund nå
Gjest Elfrida Skrevet 3. januar 2007 #8 Skrevet 3. januar 2007 Pølse i lompe? Trekkes i varmt vann, helle på mer hvis det ikke blir varmt nok?
Hobgoblin Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. januar 2007 Takketakk, alle sammen! Fjordland, ja - det kan jo være et alternativ, og med veksling med spekemat og annet så blir det et mer variert kosthold enn Rett-i-koppen...
Gjest -eline- Skrevet 3. januar 2007 #10 Skrevet 3. januar 2007 Pølse i lompe? Trekkes i varmt vann, helle på mer hvis det ikke blir varmt nok? ← Evt pølse og potetstappe (enklest med en som ikke trenger melk).
Antoinette Skrevet 3. januar 2007 #11 Skrevet 3. januar 2007 (endret) Jeg trekte pølser i den aller største kjelen min og inviterte alle håndtverkerne mine på pølsefest i det som 1 mnd. etterpå var kjøkkenet mitt. Lomper, løk, ketchup, sennep og iskald Clausthaler. Det ble satt pris på. Viktig og ha et godt forholdt til de som tross alt bygger hjemmet ditt og på det meste hadde jeg 9 menn i sving samtidig i tillegg til mamma, kjæresten og meg selv. Det ble ett hyggelig avbrekk for oss alle sammen og ett fint minne. Endret 3. januar 2007 av Antoinette
Prinsesse på erten Skrevet 3. januar 2007 #12 Skrevet 3. januar 2007 Lun nudelsalat: Legg risnudler i varmt vann. Ta de opp når de har blitt myke. Hakk opp masse koriander, vårløk chilli, ingefær, peanøtter evt annet digg og tilsett sammen med reker som har ligget litt i en marinade av chilli, hvitløk, ingefær og olje. Bruk resten av marinaden som dressing. Knallgodt, enkelt og sunt. Dette skal jeg faktisk ha til middag i dag. Bare at jeg skal steke litt karbonadedeig med femkrydder og ha oppi også. Og litt fiske- og og soyasaus. Lykke til med oppussing.
Hobgoblin Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 3. januar 2007 Lykke til med oppussing. ← Takk! Nuddelsalaten hørtes veldig god ut - den blir nok testet med det første!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå