Gjest Tweetypie Skrevet 3. januar 2007 #1 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Ja her trasses det hver eneste dag og helst hele dagen om h*n får sjansen. Min treåring vet jammen hvordan h*n skal trekke i de rette snorene, men vi vet rett og slett ikke hvordan vi skal takle det lenger. Så har dere noen råd til en fortvilet mor ? H*n er bare verdens nydeligste unge når h*n er blid. Er nok litt søskensjalusi også inne i bildet. Kjenner ikke barnet mitt igjen jeg Så tips og råd mottas med stor takk. Dette vil være både til hjelp for oss og barnet. Må bare få legge til at h*n er aldri stygg mot minsten. Ikke i det hele tatt. Endret 3. januar 2007 av Tweetypie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 3. januar 2007 #2 Del Skrevet 3. januar 2007 Være bestemt og konsekvent er vel det vi bruker. Men hold tonefallet på minst mulig decibel. Ellers lærer dere barnet at skriking er ok når en er sint... Timeout bruker vi. 3 åringen vår sitter i trappen et par minutter, og så prater vi om det som skjedde. Han oppnår aldri noe ved å være trassig. Har en 10 åring som også trasser. Like fælt det også. Trassalderen er noe som kommer og går fram til småttissene nærmer seg 25 - desverre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 3. januar 2007 #3 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg ber vesla gå et annet sted når hyletrasseanfallene ikke gir seg. Har plassert henne i andre rom av og til, men det eneste som fungerer er hennes eget rom og med døren åpen. Så kan hun tute og hyle og komme til oss igjen når hun er ferdig. Hun har nok ikke helt skjønt tegninga enda, og gir seg aaaaldri, sur når hun kommer tilbake også,men hyler ihvertfall ikke . Samtidig oppnår hun aldri noe med hylingen, så jeg skjønner ikke helt at hun gidder. Samtidig forsøker vi å ta hensyn til at trass ikke bare er en utvendig reaksjon, men også en indre uro. Vi forbereder henne godt når noe skal skje, så hun kan spørre / komme med innsigelser i forkant. Det gjelder alt være seg handleturer, middagsmat, pysjeskift mv. Så vi har slike hylerunder relativt sjeldent, og stort sett bare når hun er veldig trøtt og sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå