Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Iflg siste menstruasjon (25/8) så har jeg termin 3. juni og er 19+0 på fredag, men nå har jeg vært på ultralyd og fått justert terminen til 30.mai.

Så langt er alt greit, men iflg jordmor så er jeg 19+0 i dag.

Med termin 30.mai så er jeg 19+2 iflg terminkalkulatoren på babyverden. :klø:

Kan det være at jordmor regner ut termin på en annen måte, eller har hun tatt feil så at jeg har termin 1.juni?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg har forstått det riktig så regnes terminen på UL ut på grunnlag av størrelsen til babyen.

Skrevet

Min jordmor ligger også to dager etter min egen beregning tror jeg faktisk når jeg ser på skjemaet nå :klø:

Skrevet

Men jordmor regner med samme termin som UL termin, hun er bare to dager for sent i forhold til hvor langt jeg trodde jeg var på vei. Jeg tror jeg er 27+5 f.eks og så skriver hun 27+3.

Skrevet
Men jordmor regner med samme termin som UL termin, hun er bare to dager for sent i forhold til hvor langt jeg trodde jeg var på vei. Jeg tror jeg er 27+5 f.eks og så skriver hun 27+3.

Forstår jeg det rett at dere har to forskjellige datoer utfra den samme UL terminen? Eller er den ene basert på mensterminen og den andre UL terminen?

Skrevet
Forstår jeg det rett at dere har to forskjellige datoer utfra den samme UL terminen? Eller er den ene basert på mensterminen og den andre UL terminen?

Begge bruker termindato 27. mars, men mens jeg tror jeg er 27+5 skriver jordmor 27+3 på helsekortet mitt.

Skrevet

Da skjønner jeg. Det var veldig rart. Det er ikke slik at din termin tar utgangspunk i 40+2, mens JM sin bruker 40 uker?

Skrevet

Kanskje det. Er den eneste logiske forklaringen hvertfall.

Spiller ingen rolle med de to dagene egentlig, er bare litt rart at det blir forskjell.

Skrevet
Da skjønner jeg. Det var veldig rart. Det er ikke slik at din termin tar utgangspunk i 40+2, mens JM sin bruker 40 uker?

Eg trur dette er grunnen. Det fan iallefall eg ut då eg var gravid.

Skrevet
Eg trur dette er grunnen. Det fan iallefall eg ut då eg var gravid.

Ja, det høres jo ut som det må være slik.

Så da er nok terminen riktig, og jeg er 19+2 iflg måten jeg har regnet på.

Takk for svarene. :)

Skrevet

Hei! Kanskje litt dumt spm., men jeg lurer på.. er ukene du er på vei det første tallet og så dagene det neste tallet... som feks 19+2, betyr 19 uker og 2 dager?? Litt små forvirra!! :forvirret:

Skrevet
Hei! Kanskje litt dumt spm., men jeg lurer på.. er ukene du er på vei det første tallet og så dagene det neste tallet... som feks 19+2, betyr 19 uker og 2 dager?? Litt små forvirra!! :forvirret:

Ja, det stemmer. :)

Skrevet

Min jordmor regner tydeligvis fremdeles ut fra siste menstrasjon, for hennes beregninger er det samme som det ville vært før UL (men så er det bare en dag i forskjell da).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...