Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Jeg gnisser tenner om natten, og blir øm i kjeven og i tennene. Bruker skinne, men har ikke merket stor forbedrig. Noen som har erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Jeg har blitt mye bedre med skinne. Jeg gnisser fremdeles(har svære tannmerker på skinna), men jeg har ikke våknet med hodepine og stramme muskler på aldri så lenge. Oppsøk tannlegen din igjen. Kanskje du kan forsøke en annen type skinne.
Sniglå Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Hvor lenge har du brukt skinna da? Ofte ser en at det blir litt verre før det blir bedre
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Hvor lenge har du brukt skinna da? Ofte ser en at det blir litt verre før det blir bedre ← Har brukt den seks måneder
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Jeg gnisser også tenner. Har en slik bittskinne som festet på fortennene. En sånn liten en... Den beskyttet slik at jekslene mine ikke klarte å berøre hverandre når jeg hadde den på, men fortennene klarer man fremdeles å bite sammen med..så jeg følte at jeg fikk vondt et annet sted i stedet, nemlig over tinningene. Men den beskyttet jo unasett tennene mot slitasje, det er det jeg syns er viktigst. De siste månedene er det noe som har skjedd.. nå klarer jeg fint å bite sammen jekslene selvom jeg har skinnen på meg.. og det hender jeg våkner av at jeg gnisser dem mot hverandre... Så da lurer jeg på hva som har skjedd..? Er det vanlig at bittet forandrer seg eller noe,,,? Må vel unasett kontakte tannlege igjen for å få en ny bittskinne nå. Utrolig irriterende med denne tanngnissingen i allefall!!!
Betsy Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 Jeg skal også få slik skinne som nevnt over, da jeg "tygger" så fælt på nettene at samboer våkner av lydene. Særlig under eksamenstiden går det hardt ut over jekslene mine, og jeg har stadig problemer med vond nakke og hodepine. Det jeg lurer på er hvor mye en slik skinne koster? Har hørt at man kan bruke denne skinnen til tannbleking også. Stemmer dette?
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2007 #7 Skrevet 5. januar 2007 ^Jeg har en helskinne, og den kostet 2400kr. Du vil imidlertid få igjen nesten hele beløpet av trygdekontoret i ettertid.
Gjest Fruktfat Skrevet 5. januar 2007 #8 Skrevet 5. januar 2007 du får igjen ca 2000,-. sambo er på sin 3 skinne på kort tid, nå har han den harde sorten som veldig mange ikke liker, men han elsker (nesten ihvertfall).
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2007 #9 Skrevet 8. januar 2007 TS her igjen. Er det noen som har erfaringer med fortsatte problemer, selv ved bruk av skinne? Jeg blir helt ødelagt i kjeven selv om jeg bruker den hver natt... I følge sambo smeller jeg også tennene sammen noen ganger... Dvs. at jeg ikke gnisser dem fra side til side... Noen erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2007 #10 Skrevet 9. januar 2007 Jeg trodde sånn skinne ikke hindret gnissing, men at den hindret skader på tennene? Har jeg misforstått? Jeg har i hvertfall en sånn gjennomsiktig greie som jeg har klart å tygge i stykker i løpet av 3 måneder eller noe. Men den har ihvertfall hindret at jeg sliter ned tennene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå