Billeba Skrevet 3. januar 2007 #1 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg vurderer å kontakte et vikarbyrå da det er mye vasnkeligere å finne ny jobb enn jeg hadde trodd. Men hvis jeg får oppdrag gjnnom et byrå, hvordan blir det da hvis jeg plutselig skulle få tilbud om fast jobb et annet sted? Plikter man å fullføre det oppdraget man har fått, eller kan man slutte midt i et oppdrag? Man har vel i så fall oppsigelsestid? Kan man være "ansatt" i flere vikar/rekrutteringsbyrå samtidig? Man må vel ikke takke ja til de oppdragene man får tilbud om? Hva kan jeg forvente i lønn? Er lønn i vikarbyråer så dårlig som alle skal ha det til? Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. januar 2007 #2 Del Skrevet 3. januar 2007 Man har gjerne 1 måneds gjensidig oppsigelsestid når man har et oppdrag. Du kan fint være registrert hos flere oppdragsgivere, men gi bekjed hvis du allerede er sendt av et firma til en oppdragsgiver. Tar seg ikke så godt ut at 5 firma kommer med samme person... Lønnen kommer nok helt an på hvilken utdanning du har... Jeg er ingeniør og her er tanken at innleide skal få økonomisk kompensasjon for usikkerheten ved å ikke ha fast stilling. Dermed skal de få bedre betalt, men det kommer helt an på vikarbyrået du er innleid gjennom. Enkelte er mer "grådige" enn andre... Hadde ei her som tjente over 100 K mer enn meg til tross for at hun hadde dårligere utdanning. (Riktignok eldre enn meg, men ikke nok til å rettferdiggjøre en slike forskjell...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 4. januar 2007 #3 Del Skrevet 4. januar 2007 Man har oppsigelsestid når man er i oppdrag, ja. Jeg har 1 mnd oppsigelsestid i det oppdraget jeg er i nå. Du kan godt være registrert i flere vikarbyrå og ta oppdrag fra flere, alt ettersom hva som passer deg. Vær imidlertid oppmerksom at det ikke tar seg bra ut å avbryte et kortvarig oppdrag, da vil du kanskje ikke få flere oppdrag fra det vikarbyrået. Vikaroppdrag er gjerne et fint utgangspunkt for å få fast jobb i firmaet senere, de får på en måte prøvd deg uten for stor risiko. Lønnen varierer nok en de, det er nemlig oppdragsgiver som bestemmer hvor mye lønnen skal være på, ikke vikarbyrået. (det har i allefall min kontaktperson sagt) Jeg får 140 kr/timen gjennom Manpower nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2007 #4 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Lønnen varierer nok en de, det er nemlig oppdragsgiver som bestemmer hvor mye lønnen skal være på, ikke vikarbyrået. (det har i allefall min kontaktperson sagt) Jeg får 140 kr/timen gjennom Manpower nå. ← Jeg vet at jobben min betalte mest til en ingeniør de leide inn, ikke til hun som var teknisk tegner. (Men mindre forskjell på de ratene enn det burde vært...) Likevel hadde tegneren vel ca 50 000 mindre enn hun andre. Men hovedforskjellen var at hennes vikarbyrå tok ca 50% av raten, mens det andre tok 17% tror jeg det var... Vi snakker om ei uten høyere utdannelse (og langt fra den skarpeste kniven i skuffen, tro meg...) som fikk en rate på ca 240 kroner timen... (Min sjef ante ikke at hun fikk så mye, og ville aldri foreslått en slik lønn.) Dette var en avtale som gjorde at hun fikk lavere rate ved sykdom, ellers måtte hun gått ned i lønn. Endret 5. januar 2007 av jente 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå