Gå til innhold

Barnenyttårsaften som gikk over styr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigerinne var denne nyttårsaften invitert bort til barnenyttårsaften. Alle skullle ha med barn, og barna kunne være oppe til de sovnet. Min svigerinne fortalte sjokkert att festen hadde utviklet seg til det verste kokain partyet!Ved 2300 tiden hadde det til og med stått en kokain dealer på døren og solgt noen kokain for 2000 kr! Særlig hun ene som var der er ille. Hun hadde med seg sin 10 måneder gamle datter som hun sikkert skulle amme dagen etter. Og, ikke nok med det, ved 0100 tiden danset hun rundt i stuen med jenten på 10 måneder!!Problemet mitt er att denne ene damen som tydeligvis bruker kokain ofte, er en gammel god venninne av hun jeg skal være forlover for denne våren. Utdrikkingslaget skal være hos meg, men jeg vil ikke slippe denne damen inn i mitt hus. Hva om hun har narkotika i lommene, mister det, og sønnen min skulle finne det? Dette ble veldig rotete. Er bare så sjokkert. Synes også så synd på den lille babyen som har foreldre som holder på sånn. Er jo livsfarlig å amme opp til flere dager etter man har tatt kokain.

Er veldig kin på å nekte hun ene adgang til mitt hus når uttdrikkingslaget kommer, men kan jeg det?

Sorry rotete innlegg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og dette spør du om!!! Ring barnevernet!! Stakkars unger! :frustrert:

Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Enig. Ring barnevernet med en gang.

Endret av ayrabeth
Skrevet

Du bør vel kanskje snakke med hun du skal være forlover for før du utestenger hennes gode gamle venninne fra hennes utdrikningslag da....

Forøvrig høres dette litt sprøtt ut.

Hvis det ble solgt kokain kl 23 hvorfor i alle dager ble din svigerinne værende til over 1 om natten? Jeg ville evakuert området umiddelbart!!

Det ikke "sikkert" at damen skulle amme sin 10 måneder gamle datter dagen etter, mange har sluttet å amme på den tiden. Og hvordan vet du som ikke var der at det var HUN som brukte kokain? Å danse med sin 10 måneder gamle baby klokka 1 om natten nyttårsaften er neppe kriminelt eller skadelig, jeg danset med min ettåring hennes først nyttårsaften (selvsagt ikke påvirket av noe som helst). Du skal være rimelig sikker før du utestenger henne, og du bør ihvertfall snakke med din venninne bruden først.

Og å ringe barnevernet? Det bør din svigerinne gjøre.

Skrevet

Ha selskapet, men avtal med politiet at de kommer innom for en kontroll (be dem skylde på husbråk eller liknende som årsak).

Skrevet

Hadde nok gått rett til barnevernet med den historien ja, så kan de dukke opp på døra hennes uforberedt!

da kan ihvertfall både hun og barnet ha en sjangse på å klare seg bedre fremover hvis de får hjelp.

Altfor mange av oss, gjør ingenting - på tide at vi engasjerer oss aktivt i slike saker!!

Skrevet
Ha selskapet, men avtal med politiet at de kommer innom for en kontroll (be dem skylde på husbråk eller liknende som årsak).

Ja, politiet har jo uendelig av ressurser...

Skrevet

Ja, det er en sjokkerende historie. Disse menneskene er ellers oppegående ressurs sterke mennesker, men som desverre som mange andre oppe i Holmenkollåsen bruker kokain på fest. Er fint lite jeg kan gjøre, men ryktene har nå begynnt å gå etter denne festen, så kanskje de tenker seg om en gang til pga skammen....Håper det.

Gjest lazuli
Skrevet

Hm...? Er dette noe å lure på? Ring barnevernet og fortell historien straks! Barnet får ikke hjelp ved at du sitter og lurer.

Denne moren, og eventuelle andre på denne festen bør bli klar over at noen faktisk er våkne i denne verden...

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg slipper kateorisk ikke inn rusmisbrukere i mitt hjem, uansett hvem det nå måtte være.

Ring barnevernet.

Gjest Tweetypie
Skrevet
Og dette spør du om!!! Ring barnevernet!! Stakkars unger!  :frustrert:

Må bare få signere dette. Hadde ringt barnevernet pronto.

Skrevet

Snakk med svigerinnen din som var til stede på festen og vitne til det som skjedde.

Det beste er om hun kontakter barnevernet ang, denne saken. Du er tross alt 3.part, og har ikke alle opplysninger. Din svigerinne vil være mer troverdig i egenskap av at hun var tilstede, i motsetning til deg som har hørt ryktene om hva som skjedde.

Men om svigerinnen din ikke vil kontakte barnevernet, er det selvsagt bedre at du gjør det enn at man ikke gjør noe.

Skrevet

Har nå vært ett helvete uten like de siste to dager. Ryktene er spredt, og hun som tok kokain med barnet har nå fått vite att alle snakker om det. Hun er fly forbanna. Hra ringt min svigerinne, og alle andre som har pratet om det og skjellt dem huden full.

Vi håper med dette att hun faktisk tenker over hva hun har gjort og forhåpentligvis er fornuftig nok til å slutte.

Tror nok det skal mye til før hun tør ta noe kokain i andres nærvær i fremtiden....Hun er VELDIG opptatt av hva andre mener og syns om henne.

Gjest lazuli
Skrevet
Snakk med svigerinnen din som var til stede på festen og vitne til det som skjedde.

Det beste er om hun kontakter barnevernet ang, denne saken. Du er tross alt 3.part, og  har ikke alle opplysninger. Din svigerinne vil være mer troverdig i egenskap av at hun var tilstede, i motsetning til deg som har hørt ryktene om hva som skjedde.

Men om svigerinnen din ikke vil kontakte barnevernet, er det selvsagt bedre at du gjør det enn at man ikke gjør noe.

Tja, er i grunnen enig i dette. Historien høres "vill" ut. Kanskje svigerinnen kan ha lagt på litt også for den saks skyld, det er jo isåfall ikke første gang en fjær har blitt til ti høns. Ts bør iallefall ta opp alvorligheten i det svigerinnen har fortalt med henne og gi klart uttrykk for at om hun ikke melder til b.v, så vil det bli gjort uansett. Er historien slik den er lagt frem her kan det jo også hende at det er andre som har reagert.

Skrevet

Men hva kan barnevernet gjøre da?De tar jo ikke kokain hver dag...

Skrevet

.... og denne kvinnen reagerer ikke med raseri fordi hun ikke brukte kokain denne kvelden? Eller....? Hun kjøpte ikke for å bruke en annen gang for eksempel? (Ikke at jeg mener det er greit å bruke uansett - eller vet om man får lyst til å danse med babyer av stoffet - men om hun kjøpte og la det høyt oppe på et skap, blir det liksom ikke helt det samme).

Må si at drama-følelsen i historien gjør at jeg tror kanskje dette er bittelittegranne overdramatisert.

Skrevet

Min erfaring er at BV ikke kan gjøre noe særlig i det hele tatt basert på bekymringsmeldinger fra 3. part. Kjenner en liten jente som fikk bamsen sin revet opp av narkotikapolitiet på søk i boligen hennes midt på natta. Antar de var litt bekymret siden de følte det nødvendig.... Men hun bor fremdeles sammen med samme folka og barnevernet er ikke interessert til tross for bekymringsmeldinger og altså både besøk og beslag..... Har nok mistet litt troen jeg, men man må jo melde for det. Men man må ikke melde basert på rykter (er min mening).

Gjest lazuli
Skrevet
Har nå vært ett helvete uten like de siste to dager. Ryktene er spredt, og hun som tok kokain med barnet har nå fått vite att alle snakker om det. Hun er fly forbanna.  Hra ringt min svigerinne, og alle andre som har pratet om det og skjellt dem huden full.

Vi håper med dette att hun faktisk tenker over hva hun har gjort og forhåpentligvis er fornuftig nok til å slutte.

Tror nok det skal mye til før hun tør ta noe kokain i andres nærvær i fremtiden....Hun er VELDIG opptatt av hva andre mener og syns om henne.

Man kan jo håpe at hun er fornuftig nok til å slutte....men, jeg ville ikke basert mine handlinger i forhold til dette på grunnlag av et håp. Høres ut som om moren er livredd, og da har hun jo forstått at hun har gjort noe aldeles galt. Skjer det ingen ting nå som mange vet det, kan hun jo bare holde på. Alle som har informasjon om denne hendelsen har et ansvar overfor barnet og dets videre liv...demed for barnets skyld; ring barnevernet og la de undersøke saken.

Gjest lazuli
Skrevet (endret)
Men hva kan barnevernet gjøre da?De tar jo ikke kokain hver dag...

Du kan kontakte b.v. og snakke med de om eventuelle tiltak de har mulighet til å sette inn. Det er forskjellige hjelpetiltak alt etter problemstilling. Jeg syns ikke du skal bekymre deg om det. Det eneste du kan gjøre nå er å kontakte de, da har du gjort hva du kan for barnet.

En sak blir uansett undersøkt før noe tiltak blir satt i gang. Typen tiltak får du nok ikke være med å bestemme.

Endret av lazuli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...