Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har pratet mye om det å få barn. Hele tiden har vi vært enige i at det vil vi. Men at vi ikke har noe hastverk.

For ikke så veldig lenge siden, fikk jeg beskjed om at han ikke ville ha barn med meg allikevel. Han var litt aggresiv når han sa det, men jeg føler at han mente det.

Jeg har ikke villet spurt han om han fortsatt mente det. Han var som sagt aggresiv når han sa det første gangen.

Jeg ble litt sårer, for jeg har hele tiden trodd at vi skulle bli en familie.

Hva bør jeg gjøre?

Hva bør jeg si til han?

Noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvorfor var han aggresiv? Har han mye og gjøre, og er stresset om dagene?

Uansett så synes jeg det blir litt feil og plutselig skulle si at han ikke vil ha barn likevel. Dere er jo tross alt to, og han må jo lytte like mye til deg som du til han. Men dersom dere har vært sammen en god stund nå, og du har gått lenge og tenkt og trodd at det snart skulle komme et barn til verden, føler jeg at han svikter litt.

I såfall har han gitt deg falske forhåpninger, og dette er skikkelig dårlig og egoistisk av han! Da burde han heller ha vært klarere om dette allerede tidlig i forholdet, slik at du hadde visst hva du kunne vente deg av din egen framtid!

Har du snakket med samboeren din om hvorfor han nå ikke vil ha barn lenger?

Endret av webgirl
Gjest Gjesta
Skrevet

Høres ut som noe som kan ha bli slengt ut i irritasjon...

Ville tatt det opp en gang til. Hvis dere tenker helt forskjellige ting om denne saken så er det jo greit å finne ut av det...

Skrevet

Dette høres ut som meg og kjæresten...han kom plutselig med en kommentar om at han aldri skulle ha barn, og det såret meg veldig.

Det du må gjøre er å finne ut hva han virkelig mener. Om det er slik at han aldri vil ha barn med deg, må du ta stilling til om hvor viktig det å få barn er for deg, og om du kan leve med ham uten å få barn.

Snakk med ham igjen under rolige omgivelser, og ta det opp på en saklig måte.

Skrevet

jeg ville tatt en prat om det, ikke kritiser ham for det han sa, da risikerer du bare at han går i selvforsvar og du kommer ikke lenger, men legg heller vekt på at det er viktig for deg å vite hva han tenker og ønsker for fremtiden, og siden du tidligere har trodd dere begge ønsket barn, er det viktig for deg at dere bruker litt tid til å prate om hva dere begge vil og ønsker for fremtiden.

Dersom han har løyet før, og aldri egentlig har ønsket seg barn men bare jattet med deg for å føye... da ville jeg blitt rasende, for å være ærlig. Selv ville jeg nemlig vært skeptisk til å være i ett forhold der den ene helt sikkert ikke kom til å få barn, da jeg selv ihvertfall ønsker å ha døren åpen for muligheten og nok i utgangspunktet ønsker meg barn en gang.

Men kanskje det var frustrasjon, kanskje han ikke er LIKE sikker, og kanskje han har ombestemt seg... det finner du bare ut ved å prate med ham.

Gjest Gjest 1
Skrevet (endret)

Det må være trist å tro at man er i et forhold der begge styrer i samme retning mht. mål for forholdet og en familie, og den andre parten ikke vil.

Jeg mener en må spørre den andre en gang til, for å få bekreftet at det virkelig er slik. Og er det det, mener jeg det er bortkastet tid å leve i flere år sammen med en som ikke vil ha barn (når en selv vil ha). Det er sløsing med et menneskes ressurser og tid, selv ville jeg ha gått.

Endret av Gjest 1
Skrevet

Vi har nå endelig fått snakktet om dette. Det var tøft å måtte ta det opp, men ingen vei utenom.

Han vil ha barn med meg. Det var bare det at han var så sint på alt og ingenting og lot det gå ut over meg.

Han lovet at neste gang han ble så sint, så skulle han ta den det angår og ikke meg.

Lett å ta den som er nærmest.

Skrevet
Vi har nå endelig fått snakktet om dette. Det var tøft å måtte ta det opp, men ingen vei utenom.

Han vil ha barn med meg. Det var bare det at han var så sint på alt og ingenting og lot det gå ut over meg.

Han lovet at neste gang han ble så sint, så skulle han ta den det angår og ikke meg.

Lett å ta den som er nærmest.

Er gjerne den som står nærmest som må ta støyten dessverre. :klem: Men godt at dere fikk snakket ut om det!

Skrevet

Ville IKKE ha hatt barn med HAM jeg, hvis det er slik at han ombestemmer seg når han blir irritert.

Høres utrolig umoden ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...