Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2003 #1 Del Skrevet 12. februar 2003 Er det noen her som trener på Friskis&Svettis? Hva koster et abonnement der, kontra SATS/Elxia o.l.? Hva synes dere generelt om Friskis&Svettis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 12. februar 2003 #2 Del Skrevet 12. februar 2003 Vet ikke hvor du bor, men Friskis&Svettis i Oslo vil jeg absolutt anbefale Prisene kan IKKE sammenlignes m SATS, selv om tilbudet, ihvertfall i Oslo, er fullt på høyde. Vil påstå at d er det billigste treningstilbudet vi har; instruktørene mottar ikke lønn siden d eg. er et idrettslag, altså non- profit. D er ujålete og trivelig, d fins tilbud til alle fra de verste sofasliterne, gravide, ryggtrening, oss mer normale til høyintensitetstrening. De kjører aerobics, spinning, step-trening, og Vika i Oslo fins d styrkerom og solarier. Anbefales på d varmeste! Her er linken til hjemmesiden: http://www.friskissvettis.no/t2.asp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2003 #3 Del Skrevet 12. februar 2003 Hva betaler du for et abonnement? Jeg bor i Drammen, så prisene er vel ganske like tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 12. februar 2003 #4 Del Skrevet 12. februar 2003 Gullkortet (som inkluderer alle tilbudene) koster kr. 1550,- for 6 mnd el. 2900,- for helårskort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donborwen Skrevet 12. februar 2003 #5 Del Skrevet 12. februar 2003 Jag tränar på Friskis & Svettis och är toppennöjd! :D Jag går till F&S för att ha kul - träningen och den sociala biten (dvs. att man träffar folk) får man på köpet! Har tränat lite aerobics för ganska många år sedan, och blev aldrig så där jätteförtjust i det, däremot så fastnade jag för F&S-jympan direkt! Det är rörelseglädje, "primitiva rörelser till musik" tror jag att jag har läst att någon kallade det. Bara det får en ju att dra på munnen... :blunke: Så att F&S-jympan är glädje kan man ju förstå! Friskis & Svettis består av fristående föreningar, så utbudet varierar från ort till ort. I Oslo finns i stort sett allt, som Chimp skrev. Här där jag bor erbjuder F&S jympa, spincyckling, gym och jogging. Priserna varierar också mellan föreningarna, bl a beroende på utbudet, dvs vilka aktiviteter man har och i vilken utsträckning man har dem. Titta på Friskis och Svettis hemsida och se om det finns en förening där du bor och vad de har för utbud och priser. Kanske kan du ta kontakt med dem och få prova en gång? Eller så kanske de har "engångsbiljetter"? Jympan är inte "bara jympa", utan jympan finns i flera varianter; man kan exempelvis välja om man vill träna på pass med betoning på mera styrka och mindre konditionsträning eller tvärtom. Man kan träna brädjympa (jfr. step up) eller skivstång (jfr. body pump) eller Ki-jympa (jympa med inslag av kampsporter och qigong) eller... Ja, det finns mycket att välja på. Jag trivs som sagt på Friskis & Svettis och jag jympar för att det är skoj! Välkommen att prova på och hoppas att du hittar en kul träning för ditt välbefinnande! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 13. februar 2003 #6 Del Skrevet 13. februar 2003 Det er vel ingen bombe at jeg seiler inn her og anbefaler F&S varmt og inderlig. Jeg trives fordi det er upretenisøst, det er et ikke kommersielt tilbud - det er et idrettslag drevet på frivillig basis av trenere og funksjonærer. Dermed kan ikke prisene sammenlignes med andre. Det er et godt miljø. Og F&S finnes over hele byen i gymsaler, haller og i egene lokaler i Vika og på Majorstua. I tillegg finnes det tilbud over hele Norge - fra nord til sør og øst til vest - og alt kommer fra gleden av å ha glede over å bevege seg og tilby trening for alle. www.friskissvettis.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gla'jenta Skrevet 13. februar 2003 #7 Del Skrevet 13. februar 2003 Ikke for å si noe negativt om F&S, men jeg betaler 2500 - 3000 i året på et vanlig treningssenter. Det er altså ikke dyrere, og da får du i tillegg utdannede instruktører som virkelig kan sine saker, ikke bare frivillige. Utdannede instruktører vil gi deg gode og riktige tips om treningen, og det kan igjen føre til at du får mer ut av det. selv har jeg aldri trent på F&S, så jeg skal ikke si noe på treningstilbudet der, men jeg vil tro du får mer for pengene på et "vanlig" treningssenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 13. februar 2003 #8 Del Skrevet 13. februar 2003 Instruktørene på F&S Er utdannede, de også. De må gjennomgå div. kurs og bestå eksamen før de blir godkjent. D funker ikke slik at du bare kan møte opp og melde deg frivillig som instruktør, og så kjøre på...De blir i tillegg oppdatert kontinuerlig på ledersamlinger osv osv. De er veldig flinke, har absolutt peiling på hva de driver m, og kan gi deg individuell veiledning og tips hvis du har behov for d. D priseksempelet jeg nevnte, gjelder for 12 måneders trening, hver eneste ukedag og absolutt alle treningstilbudene F&S har i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 13. februar 2003 #9 Del Skrevet 13. februar 2003 Ja, jeg må også få si noe om utdannelsen til instuktørene på Friskis & Svettis. Hvis noen går rundt og tror at man kan troppe opp fra gaten og kjære timer, da tar man grundig feil! Det er en forholdsvis tøff utdannelse - den er todelt. Det er først et grunnleggende kurs som alle skal ha - i fysiologi og anatomi, hvordan kroppen funker, det går på lederskapstrening etc. Det er en avsluttende prøve - og man får ikke gå videre uten å ha klart denne. Så utdanner man seg videre, enten man skal lede spinning, være styrkeromsinstruktør eller sal-leder. Videre utdannelse er naturligvis tilpasset det du faktisk skal lede. Så utdanningen er solid og grundig, og man skal ikke tenke på at dette ikke er trening som er vel gjennomtenkt, grundig forberedt (jeg kan love det ligger mange, mange timers arbeid bak hver time). På hver time i sal er det folk som kommer med vondter her og der, stive nakker, slarkete knær etc. Dette skal instruktørene kunne si noe om, vite så mye at man kan foreslå alternative øvelser fx. I tillegg er det oppfølging av ledere et par ganger i året, eller oftere om man ønsker, samt videre kursing etter hva man selv synes, eller blir tipset om at man har behov for. Det at F&S funker som et idrettslag, betyr at man har lagt mange timer med gratis arbeid og innsats inn i dette, men man gjør det fordi det er gøy. Man tjener ikke penger på det. Det virker kanskje utrolig at noen gidder det i dagens samfunn hvor alle skal mele sin egen kake og alle skal ha betalt for alt de gjør - men det finnes heldigvis fortsatt ildsjeler som gjør ting fordi de har lyst. Nå trenger forresten F&S flere ledere - ta utfordringen da vel. still opp på et treff - det er tre av dem til uken, og få vite hva det er. Det har du ingenting å angre på, du vil oppleve og lære en masse. Har man ikke folk som vil gjøre denne jobben, har man heller ikke noe tibud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gla'jenta Skrevet 14. februar 2003 #10 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg skammer meg nå.. beklager at jeg skrev så mye ufordelaktig om F&S uten å kjenne til hvordan det fungerer. *slutte å snakke om ting jeg ikke har peiling på* unnskyld! F&S virker som et godt tilbud hvor en får god trening. Go for it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 14. februar 2003 #11 Del Skrevet 14. februar 2003 Som om ikke vi alle faller for den fristelsen noen ganger innimellom Gla'jenta. Det er helt greit selvsagt. Men jeg utfordrer deg; ta en prøvetime - bli funksjonær... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 14. februar 2003 #12 Del Skrevet 14. februar 2003 Er det bare på Vika og Majortua det er F&S i Oslo ? Er det ikke i tilfelle veldig fullt, der ? Jeg er mindre interessert i å stå i kø for å få trent for å si det sånn.. Jeg trener på sats men vurderer å bytte.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 14. februar 2003 #13 Del Skrevet 14. februar 2003 Nei, det er treninger over hele byen - men da i gymsaler på skoler, i idrettshaller etc. På Majorstua og i Vika har F&S egne lokaler med styrkerom, spinning etc. Rundt omkring i byen er det sal-timer som gjelder. Det er da også F&S kjernevirksomhet. I Vika og på Maj. kan det være veldig fullt på de timene som er "rett etter jobb" - dvs kl 16 og 17. Etter dette har du bedre plass til å bevege deg og det er mer luft. Det er inmari gøy med timer som er fulle, men mange synes det blir litt pes. Finn en time i sentrum i 18-19 tiden, så får du mye bedre plass. På utelokalene er det timer som regel i 19-20 tiden, og der er det alltid plass til en til. Sjekk på nettsiden og se om det er trening der du bor - eller jobber. www.friskissvettis.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 14. februar 2003 #14 Del Skrevet 14. februar 2003 Takk takk ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2003 #15 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg vil også anbefale F&S på det varmeste. Begynte der som følge av et nyttårsforsett nå i januar. Jeg går på Middelstimer i Vika, og det passer meg perfekt. Timene er varierte og trinnene er ikke for vanskelige. F&S er også veldig ujålete. På timene jeg har vært på har det vært alt fra jenter under 20 til mannfolk på nesten 50. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå