Eføy Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 (endret) I morgen skal jeg til Specsavers for å finne meg nye briller. Jeg har ca -4 i styrke, og hverken skjeve hornhinner eller lignende. Specsavers selger innfatning med enkeltstyrke standardglass inkludert i prisen for, som er ganske billig. Jeg har de siste gangene jeg har kjøpt briller, kjøpt glass som har vært tynnere enn "vanlig". Dette skal Specsavers ha 1500 kr ekstra for, sånn jeg forstår det ut fra brosjyren de har. Derfor lurer jeg rett og slett på om de 1500 kronene er verdt det? Vil jo selvsagt avhenge av innfatningen jeg velger også, men vil det være stor forskjell på vanlige og tynne glass? Dette får jeg kanskje svar på i morgen, men syns det kan være greit å spørre noen uavhengige, som ikke er interessert i å tjene mest mulig penger på meg. Endret 2. januar 2007 av Eføy
Gjest toppi Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Siden du tydeligvis har greie på Specsavers, kan man kjøpe briller der uten utskrift fra optiker? Hvis man vet at man er -2, kan man da bare fylle inn dette og kjøpe brillene der, eller må man ha dokumentasjon? ← Specsavers er da optikerbutikk de. De tar synstester og sjekker det som skal sjekkes.
Gjest Deception Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Jeg har -1.25 og -1.5, og har også pleid å kjøpe tynnest mulig glass. Men jeg vil tippe at det avhenger av innfatningen. De brillene jeg har ny, har rammeløs innfatning (Burberry).
Gjest toppi Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Hvis man vet at man er -2, kan man da bare fylle inn dette og kjøpe brillene der, eller må man ha dokumentasjon? ← - 2 er ikke samme -2 for alle. Glassene slipes tilpasset dine øyne. men som ejg skrev over, så gjør Specsavers akkurat de samme testene som de optikerbutikkene man er vant med fra før.
Gjest toppi Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 I morgen skal jeg til Specsavers for å finne meg nye briller. Jeg har ca -4 i styrke, og hverken skjeve hornhinner eller lignende. Specsavers selger innfatning med enkeltstyrke standardglass inkludert i prisen for, som er ganske billig. Jeg har de siste gangene jeg har kjøpt briller, kjøpt glass som har vært tynnere enn "vanlig". Dette skal Specsavers ha 1500 kr ekstra for, sånn jeg forstår det ut fra brosjyren de har. Derfor lurer jeg rett og slett på om de 1500 kronene er verdt det? Vil jo selvsagt avhenge av innfatningen jeg velger også, men vil det være stor forskjell på vanlige og tynne glass? Dette får jeg kanskje svar på i morgen, men syns det kan være greit å spørre noen uavhengige, som ikke er interessert i å tjene mest mulig penger på meg. ← Det kiommer helt an på infatningen. Hvis glassene blir gående synlig godt utenfor innfatningen synes jeg det er penest å få de så tynne som mulig - ellers spiller ikke tykkelsen på glassene noen rolle, med unntak av tyngden.
Eføy Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2007 Ok, da ser jeg det heller an i morgen, etter hvilken innfatning jeg velger meg ut. Skal uansett bli godt med nye briller nå! Jeg regner egentlig med at jeg kommer til å velge tynnere glass. Det blir fort litt penere ut, men jeg får se..
La Luna Skrevet 3. januar 2007 #7 Skrevet 3. januar 2007 Sist jeg kjøpte briller hadde de noen prøver så de kunne vise meg hvor tykke brilleglassene ble med vanlig glass og med tynt glass. Jeg hadde ikke 1500 ekstra, så jeg valgte tjukke, selv om jeg er betydelig mer nærsynt enn deg.....men så går ikke jeg med dem hele tida, for jeg bruker linser, så synes det spiller litt inn også. Hadde jeg skullet gått med dem hele dagen hver dag, hadde jeg brukt litt ekstra penger Siden du tydeligvis har greie på Specsavers, kan man kjøpe briller der uten utskrift fra optiker? Hvis man vet at man er -2, kan man da bare fylle inn dette og kjøpe brillene der, eller må man ha dokumentasjon? ← Jeg veit ikke noe om Specsavers, men på Brilleland gjorde jeg dette i hvert fall.
La Luna Skrevet 3. januar 2007 #8 Skrevet 3. januar 2007 - 2 er ikke samme -2 for alle. Glassene slipes tilpasset dine øyne. men som ejg skrev over, så gjør Specsavers akkurat de samme testene som de optikerbutikkene man er vant med fra før. ← Men poenget er vel at en slik test koster ekstra
lillesky Skrevet 3. januar 2007 #9 Skrevet 3. januar 2007 Si i fra hvis du finner noen fine briller da, og ca. hva prisen blir. Skulle gjerne hatt nye briller jeg og. Bruker bare brillene mine frra badet til senga.
Eføy Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. januar 2007 Ja, det hadde vært ypperlig om de hadde noen eksempler/prøver de kunne vise meg, så jeg så forskjellen. Skal si ifra ang pris og om det er mye fint der jeg vet du, Lillesky
Cappuccino Skrevet 3. januar 2007 #11 Skrevet 3. januar 2007 Jeg fikk beskjed om at det er 40 % forskjell i vekt og tykkelse på standardglass og tynnere glass. Men man kunne få de tynneste glassene billigere til 500,- tror jeg hvis man velger en innfatning uten ramme. Ellers ble det anbefalt små briller eller plastinnfatning hvis en har høy styrke og tar standardglassene, plastinnfatning for å skjule tykkelsen på glassene og minst mulig innfatning for å få mindre glass som betyr mindre vekt. Selv har jeg valgt standardglassene fordi jeg bruker linser og brillene er derfor ikke så ofte i bruk at det gjør noe.
Eføy Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. januar 2007 (endret) Nå har jeg kommet hjem fra Specsavers. Det var 50 prosent på nesten alle innfatningene. Jeg fant meg en innfatning som etter rabatten kosta meg 500 kr. Kjempebillig gitt! Inkludert tynne glass, og timen, kosta alt totalt ca 2300 kr. Syns de hadde mange fine innfatninger. De hadde en egen hylle med "trend", hvor jeg så mye fint. Men det kommer jo helt an på hva man liker. Man hadde to valg når det gjaldt å få tynnere glass. Ene typen som reduserte 30 prosent, kosta 1500kr, mens på 40 prosent kosta det 2000. Synet mitt hadde forresten blitt dårligere IGJEN! Jeg som var sikker på at det nå hadde stabilisert seg og greier, men når sant skal sies, så har jeg jo merket at det har vært litt tåkete den siste tida.. Endret 3. januar 2007 av Eføy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå