Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullet har tegnet på ytterdøra (gråmalt dør) med fargeblyant. Har prøvd å fjerne strekene med mikrofiberklut og ajax, men det blir sittende igjen tydelige merker. Noen gode råd til hvordan jeg skal få det helt bort uten å ta bort glansen og malingen på døra?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Swiffer eraser? Skal ikke den ta alt sånt da iflg reklamen ...?

Skrevet
Vente til ungen er ferdig med klodre-stadiet, og male over?

Nei, nå gidder jeg ikke vente på at flere unger skal bli ferdig med klodrestadiet, da får vi jo aldri gjort en dritt i huset. Døra er splitter ny og kostet flesk. Det hadde vært så veldig ok og fått bort de j%&#"! strekene.

Skrevet

Det er visst nok noe som heter swiffer magic eraser. Kan man fjerne fargeblyantstrek med dette, og i så fall hvor får man kjøpt det? Noen som vet?

Gjest Gjesta
Skrevet

Aldri prøvd det. Men det meste annet av switter får man i matbutikken, ville sjekket der først.

Skrevet

Svampen dere nevner, får dere kjøpt i matbutikken ja.

Skrevet

Nå har jeg nettopp vært på Rema 1000 og kjøpt en sånn Swiffer. Leste etter at jeg har kjøpt den (selfølgelig) at den ikke bør brukes på overflater som er polerte,lakket eller behandlet. Og malte Dooriadører kommer vel inn under dette.

Gjest Blondie65
Skrevet

Da ville jeg klaget dem inn for forbrukerrrådet med en gang da de i reklamefilmen bruker dem på malte vegger.

Eller er det å safe seg selv de driver med?

Jeg tror ikke du får vekk de strekene uten å skade behandlingen på døren med andre midler heller.

Har du prøvd å spørre på en fargehandel forresten?

Skrevet

Kjøpte Swiffer magic eraser.

At det ikke anbefaltes brukt på slike flater stod selvsagt med mikroskrift.

Tror jeg tar meg en tur på Byggmakker. Der har de vel litt peiling på hva jeg kan bruke.

Gjest Blondie65
Skrevet

Ja men i reklamefilmen brukes altså Swiffer Magic Eraser på malte dører, malte vegger, etc. Det er jo helt latterlig hvis den vitterlig ikke kan brukes der.

Men dette er vel som med tøy av ren bomull som det står håndvask på. Nedjustert vaskeanvisning for å forhindre helt berettigede klager på at tøyet ikke tåler alminnelig bruk og vask.

Byggmakker eller en annen faghandel - vet ikke hvor du er i verden men her i byen tasler jeg til Wallendahl/Jernia hvis jeg har slike spørsmål og får gode svar.

Skrevet

Ja mulig de skriver dette for å helgardere seg. Kan ikke huske å ha sett reklamen, men det er jo ganske skivebom dersom de markedsfører produketet på en måte som de egentlig ikke anbefaler at det skal brukes.

Her har vi jo virkelige en TV2 hjelper deg sak. Noen som tar ballen. :)

Gjest gjesta
Skrevet

Hvorfor ikke prøve et helt vanlig viskelær?

Utrolig hvilke merker jeg har fått bort fra vegger og gulv med hjelp av det. Noen ganger er det enkle best ;)

Skrevet

Ja viskelær kanskje. Takk for tipset. Sitter på jobb nå så jeg får ikke prøvd mulighetene før i ettermiddag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...