Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Vet ikke hvorfor jeg poster dette, men jeg begynner å gå på veggen og føler meg ganske deppa for tiden og klare ikke å komme ut av det, og må bare få det ut! Jeg og kjæresten (samboeren) min har vert sammen i snart to år, men klarer ikke å finne på noe sammen. Jeg liker å gå langrennski om vinteren, noe han ikke kan fordra! Jeg liker å kjøre båt til en øy for å bade om sommeren, han er ikke så glad i båtliv og kan ikke svømme.... Han er interessert i bilsport, men er ikke så ivrig lenger.. Han orker ikke. Blir dyrt i lengden og går lei. Han har en sykdom som gjør at han blir trøtt og slapp en gang i blandt, og da blir han liggende på sofaen. Men også gjerne flere dager ette denne "perioden" er over. Orker ikke å gjøre det jeg foreslår. Foreks gå turer sammen. Blir mye tv og coladrikking...Og mye film... Vi er flinke til å finne plasser å reise til, og det er jo en klar opptur i forholdet, men det er jo ikke så ofte vi har tid og økonomi så blir bare 3-4 ganger i året. Kan vell si det er det eneste vi har til felles. (Utenom veldig bra sex og i blandt gode samtaler.) Begynner å bli litt lei begge to av dette. Jeg føler ikke at han er så gira på det jeg foreslår, og han blir sur(!) på meg fordi jeg ikke kommer med gode forslag. Jeg foreslo her en dag å melde oss på et treningssenter, men han var ikke så gira. Da jeg sa; "Ja men da får jeg begynne selv da," så ble han veldig snurt og sa; "da ser jeg deg jo aaaldri". Ja - han liker ikke så veldig godt tanken på at jeg kanskje finner meg en hobby som jeg blir opptatt av.... Selv om jeg har invitert han å bli med. Vet ikke hva jeg/vi skal gjøre... Vi elsker hverandre så mye at vi ikke toler tanken på å slå opp, men begynner å bli litt kjedelig og deprimerende dette.
aline Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 vel, da må dere jo finne en måte å komme frem til noe dere kan gjøre sammen.... kan dere sette dere ned sammen og sette opp en liste med ting han kunne tenke seg å gjøre og en liste med hva du kunne tenke deg å gjøre, også se om det er NOE dere begge kunne tenke dere? ofte er det vanskelig å sette igang når man har kommet inn i en dårlig sirkel, men da må man ha viljestyrke, noe han må klare å fremdrive selv, for det tror jeg ikke du klarer å gjøre for ham. det kan jo være alt mulig, dans, selvforsvar, yoga, fotball, tur i skogen, kino, gå på kafe og sitte å se på alle rare folka, dra på turer (kortere en lange utenlandsturer, langhelger i norge går også an), teater, musikaler, konserter, paintball, sykkelturer, slalom etc etc etc og siden du tydeligvis ikke har gode nok ideer, så KAN jo han komme med noen tanker om hva HAN ville syntes var artig om han bare fikk rompa si opp av sofaen da.... og gjør han ikke det, DRA på treningssenter alene! Klager han over at han ikke får se deg like mye da, så får han gjøre noe med det selv da, som å komme seg opp av sofaen. at han er fornøyd med å sitte på ræva å ikke gjøre noe, er på en måte hans problem, kanskje er det først når han må sitte der alene og kjede seg at han kommer seg opp? ikke gi opp deg og det DU vil ihvertfall, at du skal være der når han er syk er en ting, å aldri kunne gjøre noe er noe helt annet. lykke til.
Gjest ung24 Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Tja.. noen ganger Passer faktisk ikke folk sammen.. Slik endte det med min tidligere forlovede og jeg.. Nå er jeg på utkikk etter en mann som jeg trives med helt fra starten av - min ex så jeg med engang at Egentlig ikke passet.. så er det dette med motstninger tiltrekker hverandre osv.. Men; for noen passer det godt å leve litt hver for seg - og å sette pris på litt tid sammen også.. men om dere ikke liker de samme tingene, kanskje du bør finne på noe med andre og han og? (inni mellom) hva feiler det ham?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Om dere begge vrir hjernen og kommer opp med en liste av ting dere kunne tenke dere å gjøre sammen, så må vel _noe_ falle i smak? Det finnes mange artige kurs som ikke varer så lenge, noen bare en helg. Alt fra dykking til salsa. Vennekvelder med spill er jo også kjekt. Om dere har venner i nærheten så bli flinkere til å invitere til samvær. Reis bort sammen. En weekend tur, bare dere to eller med venner. Nye opplevelser og ny input i forholdet. Innfør en regel om at dere begge har ansvaret for å overraske den andre med en opplevelse/aktivitet en gang i mnd. Da blir det et prosjekt og dere må begge to aktivt vri hjernen for å finne på ting. Alt fra en tur på kino/en times aromaterapi for begge to/fjelltur med svigers Hverken han eller du behøver å absolutt elske den aktiviteten dere finner på. Det er jo noe med å ha et åpent sinn og det å kunne glede partneren med noe du vet han/hun liker å gjøre. Å dovne hen i sofaen med cola og potetgull foran apatikassen er ikke veien å gå. Det får man ikke fornyet energi av. Som legen sier: Har du vondt i ryggen,-beveg deg. Det samme gjelder for dere. Alt er bedre enn å sitte inne og lure på hva en skal finne på. Gå en tur sammen og funder på det sammen, mye bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå