Gå til innhold

Bryllupsreise til Kenya

Fremhevede innlegg

Skrevet

:hoppe: Hei!

Vi gifter oss i august og vi har så lyst til å reise på bryllupsreise til Kenya. Jeg har sett en artikkel i KK om øko-ferie til Kenya med firmaet Basecamp Explorer. Er det noen av dere som kjenner til disse? Jeg vil nødig reise til Kenya med noen som er useriøse. Samtidig ønsker vi oss en litt anneledes ferie enn det de fleste reisebyråer kan tilby, som gir følelsen av" hvite mann reiser for å se på de rare menneskene i Afrika". Basecamp Explorer sammarbeider med masaiene, som igjen nyter godt av turistene.

Sjekk også ut http://www.basecampexplorer.com :ler::ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg har aldri hørt om det firmaet du snakker om, men har allikevel et par tips.

Når man er i Afrika som hvit person, vil det nok desverre alltid bli litt "hvite mann ser på de rare menneskene i Afrika" stemning. Jeg har vært flere steder i Afrika både ferie og jobb. Man kan ikke komme unna det faktum at mange ser på hvite som en vandrende lommebok og at mange derfor forsøker å få så mye ut av dere som mulig (noe som også er veldig forståelig).

Jeg synes allikevel at det er veldig bra at dere er bevisst det å føre noe tilbake til lokalbefolkningen, det er absolutt flere som bør tenke slik. Dere kommer helt sikkert til å få en kjempefin tur :briller:

Skrevet

ÅÅåååhhhhh *SÅÅÅÅ minunnelig*

Jeg har heller aldri hørt om det firmaet, men jeg kan si at jeg var i Kenya (Mombasa) i september 2002. Det var en utrolig flott tur, og jeg vil absolutt tilbake.

Ha en fantastisk tur. Spør hvis du lurer på noe mer. Hvor i Kenya skal dere forresten?

Skrevet

Hei!

Jeg er litt kjent på Svalbard der Basecamp også holder til, og jeg tror i hvertfall at de er til å stole på. Så hvis det er samme selskapet så...

Vi har også tenkt oss på bryllupsreise til Afrika. Planen var Kenya, Tansania og Malawi. Nå er vi litt usikre etter at UD gikk ut og advarte mot å reise til Kenya og Tansania. Har du fått med deg det? Så vi har ikke bestilt enda, til tross for at ferien blir i mai/juni. Vi tenkte å kontakte UD og forhøre oss litt nærmere....

Lykke til uansett!

Skrevet

Vi hadde planlagt tur til Mombasa, Kenya i august. Etter jul i år gikk UD ut med en anbefaling mot å reise til Kenya, Tanzania. Ville sjekka med UD før du bestiller. Men skal du reise må du bestille snart. det var allerede begynt å fylle seg opp på flya då vi sjekka i oktober!!!

Vi reiser til Mauritius i stedenfor på vår bryllupsreise.

Gledar meg masse.

Vestlandstausa :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...