Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er 5+1 i dag og har hatt en liten blødning gående av og på siden nyttårsaften. Vært hos legen i dag, men siden det er så tidlig så må jeg vente og se om hcg i blodet stiger eller synker og dette tar tid :sur:. Får svar onsdag i neste uke. Hadde en MA i uke 8 i oktober så det her er ikke akkurat moro.

Lurer på om noen av dere kan muntre meg litt opp og fortelle noen solskinnshistorier om blødninger i svangerskapet som har gått bra :).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en venninne som hadde ganske kraftige blødninger under svangerskapet, tror det var i 3. eller 4. måned. Legene var veldig bekymret, men hun fødte en velskapt gutt til termin, helt uten komplikasjoner. Det er 7 år siden nå, så man må jo si at det har gått bra!

Skrevet

Jeg våknet med lårene fulle av blod da jeg var i uke 6 (sorry ekle detaljer), tror det var uke 6 hvertfall. Det hadde stoppet å blø, men likevel så det voldsomt ut. Alt var fint med det lille knøttet og jeg fikk faktisk beskjed om at fostersekken så ekstra fin ut ;) så noen ganger går det bra.

Jeg har fått inntrykk av at hvis du mister gjør det vondt selv om du er så tidlig, men aner ikke om det stemmer.

Skrevet
Jeg våknet med lårene fulle av blod da jeg var i uke 6 (sorry ekle detaljer), tror det var uke 6 hvertfall. Det hadde stoppet å blø, men likevel så det voldsomt ut. Alt var fint med det lille knøttet og jeg fikk faktisk beskjed om at fostersekken så ekstra fin ut  ;) så noen ganger går det bra.

Jeg har fått inntrykk av at hvis du mister gjør det vondt selv om du er så tidlig, men aner ikke om det stemmer.

:hakeslepp:

Jeg har heldigvis ikke vondt :). Har hørt litt begge deler om akkurat det, men jeg tar det som et positivt tegn.

Skrevet

Jeg blødde og hadde vondt tidlig i svangerskapet, og sitter her med en nydelig gutt på snart 11 måneder nå! :)

Vi måtte også vente 1 uke fra blødningen var og til vi kunne få svar, pga at det var for tidlig å se noe på UL. En nervepirrende uke!!!!! Krysser fingrene for deg! :klem:

Skrevet

Det husker jeg søndagsengel?, men det er først nå jeg virkelig skjønner :sjenert:

Skrevet
Det husker jeg søndagsengel?, men det er først nå jeg virkelig skjønner  :sjenert:

Uff ja, og jeg vet hvordan du har det :klem: Du får stelle pent med deg selv fram til neste onsdag!

Skrevet

Jeg måtte også vente noen dager på å få ting bekreftet. Var hos legen på fredag og fikk UL time på tirsdag. De dagene var ikke mye morsome :forvirret:

Skrevet

Blødde i ca 4-5 uker fra jeg var 4+2. (tror det var sånn ca da.) Er nå i min 28. uke i graviditeten og det er ingen tvil om at det er en baby der inne :)

Men jeg trodde jeg mistet. Så jeg vet at det gjør vondt å miste selv om det er så tidlig. Heldigvis var det ikke meninga med meg, og jeg håper og tror at alt går bra videre også.

Så det er absolutt håp. Krysser fingrene for deg!

Skrevet
Blødde i ca 4-5 uker fra jeg var 4+2. (tror det var sånn ca da.)

Det var veldig lenge. Kan jeg spørre hva slags oppfølging du fikk?

Skrevet

hei. jeg opplevde endel styrtblødninger rundt uke 11-12- våknet og gikk på badet. kjente at det var vått i trusa så jeg begynte å lure på om jeg hadde tissa på meg uten å ha merka det. da jeg satte meg på kom det en masse blod og slim å gørr :sjenert: en særdeles lite trivelig opplevelse.

var på tre ultralyder i ukene som fulgte og fikk den grusomme beskjeden om at jeg bare måtte gå hjem å vente å se om jeg mista eller ikke.

jeg er i uke 27 nå. å det er ikke mye som tyder på at lillegutt har tenkt seg noen steder enda. :sjarmor: men det er no dritt å gå å lure.

fikk streng beskjed om å ligge mest mulig i ro og ikke hverken bade eller ha sex for den del.

krysser fingrene for deg å prøv å slappe av.

:klem:

Skrevet
Det var veldig lenge. Kan jeg spørre hva slags oppfølging du fikk?

Ja det var veldig lenge. Ikke rart jeg (og legen jeg først snakket med)var overbevist om at jeg hadde mistet.... :tristbla:

Fikk ul i uke 6, 9 og 14. Alle viste et helt normalt foster, og legen forklarte at det var helt normalt (men kanskje ikke vanlig?) å blø sånn. På slutten av disse ukene var det kun spottblødning. Følte at jeg fikk god oppfølging, og er glad jeg fikk komme til ultralyd så mange ganger.

Skrevet

Jeg hadde en blødning i uke 6 og spottet til uke 12.

Nå er jeg i uke 21 og alt er bra.

Men jeg fikk beskjed om å ikke bade, løfte tungt eller ha sex. Så lenge jeg ikke hadde vondt så var de veldige positive.

Håper virkelig alt er bra med spiren din Pi@!

Skrevet (endret)

Dere kommer akkurat med slike historier jeg vil høre :).

Endret av Pi@
Skrevet

Denna gång blödde jag från 5:e veckan till 9:e.

I början var det bara lite rött, men det blödde inte så fasligt mycket, det räckte med att ha lite toapapper i trosorna. Det avtog lite men jag hade röd-brun utflod nästan konstant dessa 4 veckor.

Min jordmor sa till mig att så länge det inte blödde mer och jag inte hade smärtor så var det helt normalt och det var inte heller något att göra för att förhindra eller stoppa om det nu var en SA eller MA på gång.

Det ligger nu en underbar liten flicka på 2 månader och sover i babysittern på köket.

---

förra gången jag var gravid gick det dock inte lika bra. Då började jag blöda lite lätt i vecka 9-10, det tilltog under dagen och ökade mer under dagen efter. Inte så mycket som mens... men så kom murrningarna och sedan smärtor och rejält med koagulerat blod. Det blev då en SA och en tur in till akuten för ultraljud och så småningom skrapning eftersom jag blött så mycket

Skrevet

Kona til søskenbarnet mitt hadde usannsyynlig vondt i ca uke 6-7. Blødde endel og var helt elendig. Desverre mista hun januar -06. Så ble hun gravid på nytt like etter. Blødde nok en gang, da ca uke 5-6. Hadde også vondt men på en "annen" måte fortalte hun meg. Fikk god oppfølging fra lege og slikt. Hun ble prompte sykemeldt, og lå mer eller mindre rett ut på sofaen og ble dilla og dulla med av mannen hennes hehe... Anyways, blødningene avtok etter ca 2- 3 uker og i november -06 fødte hun to flotte og superherlige TVILLINGgutter!!! :-D

Skrevet
Min jordmor sa till mig att så länge det inte blödde mer och jag inte hade smärtor så var det helt normalt och det var inte heller något att göra för att förhindra eller stoppa om det nu var en SA eller MA på gång.

Det er slik jeg prøver å tenke også. Det er bare så kjedelig å sitte å vente for å se om det går bra eller dårlig.

Anyways, blødningene avtok etter ca 2- 3 uker og i november -06 fødte hun to flotte og superherlige TVILLINGgutter!!! :-D

:overrasket:

Jeg har ikke så lyst på tvillinger jeg..... :sjenert:

Skrevet

Med førstemann blødde eg litt i veke sju. Var sikker på at det var slutte for vår nye spire, men heldigvis ikkje. No er denne "spiren" over 2 år, og har det aldeles fint ;)

Lykke til Pi@ :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...