Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg er avhengig av lepomade og kunne gjerne tenke meg å slutte.

Noe gode tips ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve å bytte leppomade til en som ikke har avhengighetsskapende ingredienser, og så bruke den mindre og mindre npr leppene skjønner at de ikke trenger kunstig fukt lenger, men lager eget..

Spør i helsekost, der kan de nok hjelpe deg :)

Gjest gjesta
Skrevet

Først og fremst; kutt ut billigmerker som labello og lypsyl, og etter min mening også jevnlig bruk av sterke saker som Savex o.l. Kjøp en leppepomade basert på vegetabilske ingredienser og evt bivoks (eller kanskje heller f eks kakaosmør i stedet for bivoks), som Weledas Everon, Dr Haushkas leppepomade eller en annen god leppepomade fra helsekost. Det er også andre produkter som anbefales i tråder her inne, så søk og se. Det er STOR forskjell på å bruke et produkt som gjør leppene tørre og sårbare etter en time, og et som det holder å smøre på et par ganger om dagen.

Hvordan man klarer seg helt uten leppepomade vet jeg ikke, men en periode i sommer brukte jeg bare Lepo fra helsekost med flere dagers mellomrom, og det funket bra. Nå om vinteren er jeg litt mer avhengig...

Skrevet

Jeg bruker veldig sjeldent leppomade...men de få gangene jeg kansje bruker litt bruker jeg en fra the body shop, eller rosebud.

Skrevet

Var totalt avhengig av leppepomade for noen år siden, men ble så irritert på forbruket så jeg sluttet tvert. Litt ubehagelig noen dager men så gikk det helt greit. Kommer aldri til å bruke leppepomade igjen.

Gjest Borghild
Skrevet

Avhengig av leppepomade? :klø: Hm er det som et narkotikum?

Skrevet
Avhengig av leppepomade? :klø:  Hm er det som et narkotikum?

He he he he

AVhengig i den grad at jeg ikke klarer meg uten. Går aldri noe sted uten leopmaden ( hverken tur med bikkja eller i lunsjen på jobben). Og da synes jeg man er avhengig.

Hvor får man kjøpt Weledas, dr. haushklas osv ?

Greit å måtte bruke litt leopmade innemellom, men litt slitsomt når man ikke kan gå et sted uten :forvirret:

Gjest gjesta
Skrevet

Bruker rosebud sin. Og trenger kanskje smøre annen hver dag. Og jeg var helt avhengig. Leppene mine sprakk og flasset.

Skrevet
He he he he

AVhengig i den grad at jeg ikke klarer meg uten. Går aldri noe sted uten leopmaden ( hverken tur med bikkja eller i lunsjen på jobben). Og da synes jeg man er avhengig.

Hvor får man kjøpt Weledas, dr. haushklas osv ?

Greit å måtte bruke litt leopmade innemellom, men litt slitsomt når man ikke kan gå et sted uten  :forvirret:

Man kjøper det i vanlig helsekost-butikk. De koster rundt 60 kr, litt dyrt, men det er verdt det :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jason får kjøpt på helsekost, og koster bare kr 20,-

Skrevet

Kjøpte Weleda nå, men synes ikke den hjalp noe.

Leppene føles ganske tørre selv rett etter at denne er smurt på.

Noen andre tips ?

Ser at apoteket selger 2pk med lepomade av merke som heter noe ala Avene ( hvitt med rosa/orange striper-sirkel-krøller ) 99kr for 2 stykk. Er denne noe tess ???

Andre gode lepomader som kan hjelpe meg med å trappe ned litt ?

Gjest gjesta
Skrevet

Dersom du akkurat har kjøpt og prøvd leppepomaden vil jeg råde deg til å smøre deg (no pun intended) med litt tålmodighet. Når jeg har skiftet til et produkt som faktisk hjelper eller løser et problem som f eks tørr hud, tar det gjerne noen dager (noen ganger mer) før jeg merker vesentlig forskjell.

Skrevet

Jeg har klart å trappe ned leppepomade-forbruket mitt ved å bruke Mint Lip Care Stick fra Body Shop. Den koster ca 50 kroner og da går en del av beløpet til "Stop Violence in Home".

Skrevet

Anbefaler Vichy sin lepomade. Den er dyr,men utrolig god.

Alle i min familie har vær sin å den tar knekken på det meste i lepperegionen.

Ongene på 6 og 10 år har blitt kvitt eksem/fuktsår på leppene med den.

Skrevet

Jeg brukte en fra hemp-serien (Bodyshop) før, og den var helt fantastisk. Den er rimelig dyr, da.

Skrevet

Hei, jeg heter Ginen

"Hei Ginen" (dere er da en forsamling).

Jeg vil gjerne fortelle min historie. Jeg hadde brukt leppepomade i mange år. Jeg fikk nærmest abstinenser av å ikke ha en i nærheten. Men jeg skjønte etterhvert at jeg hadde et problem. Min kjæreste syns jeg forandret meg med en gang jeg tok på "dette klineriet".

Jeg sluttet tvert. Var helt forferdelig i to dager, men passet på å drikke masse vann slik at det i hvertfall kom fuktighet innenfra.

Nå er jeg helt leppepomade-fri, og har vært det i snart tre år. Det har vært ganger da jeg har hatt tilbakefall, men jeg har hele tiden hatt min kjære ved siden til å støtte meg. Tilbakefallet har uansett bare vært ytterst sjelden, men når leppene var virkelig såre, og trengte noe. Det holdt med en påføring. Nå er jeg så trygg på meg selv at jeg kan bruke leppestift og lipgloss når jeg føler for det, uten fare for å bli avhengig!

Det er en god følelse! Lykke til!

Hilsen "Fri-vilje-Ginen!"

Skrevet (endret)

Var avhengig av leppepomade for noen år siden. Brukte opp en i uka. :overrasket::ler:

Sluttet ved å ikke bruke noe som helst. Vonde, sprukne lepper i to - tre måneder (nå skjønner jeg ikke hvordan jeg orket) også ble det bra.

Endret av Succubus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...