Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2003 #1 Skrevet 12. februar 2003 Hei Vi er et par som har prøvd et par måneder nå, og ikke lykkes hittil. I dagene før under og etter eggløsning har vi sex veldig regelmessig, jeg ligger med rumpa høyt etterpå, røyker ikke drikker lite og mosjonerer regelmessig, tar folat og omega. Er det noe man kan gjøre for å få klaff ?? Noen gode råd, og hvorfor smelter ikke egget og sædcellen sammen når de er tilstede begge to? Jeg skjønner det ikke helt jeg :o Håper på noen gode svar Hilsen vi som VIL så gjerne ha baby i magen
Gjest gjest. Skrevet 12. februar 2003 #2 Skrevet 12. februar 2003 Ett par mnd er jo igrunn ikke veldig lenge...men har dere prøvd eggeløsningstester da??
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2003 #3 Skrevet 12. februar 2003 Ja både eggløsningstester og eggløsningsslimet indikerer når eggløsningen er så vi prøver veeeldig mye på rett tidspunkt. Er det ingenting man gjøre for å få sædcella og egget til å befrukte da? Bare vente og vente :-?
Trebarnsmor Skrevet 12. februar 2003 #4 Skrevet 12. februar 2003 Det jeg har alltid hatt troen på er at de som slapper av og ikke stresser for mye ang. å bli gravide,de blir det raskere. Det er jo lett for meg å si da,siden det klaffet alle tre gangene på første forsøk. Men det er påvist at de som har prøvd i mange mange år og gir opp til slutt,Så blir de gravide. Du må egentlig bare vente.Du blir nok gravid til slutt skal du se. Det er ikke noen hjemmeoppskrift egentlig.
lillen Skrevet 12. februar 2003 #5 Skrevet 12. februar 2003 Tror det er riktig det med stressingen, men det er mye mye lettere sagt enn gjort... :blunke: Mamman min prøvde i ÅTTE år etter å ha sluttet på piller... Da de hadde skrevet under på adopsjonspapirer, for å likevel få barn, ble hun gravid!! Dette må være et skrekkeksempel, tror jeg, og jeg vil ikke gjøre noen extra nervøse... Håper bare det ikke er arvelig... :cry: Du eller mannen din (eller begge) er da utrolig fruktbar, må jeg si, tobarnsmor!!
Lillje Skrevet 12. februar 2003 #6 Skrevet 12. februar 2003 Prøv å ikke stress. Det er det eneste rådet jeg kan gi. Med engang jeg sluttet å tenke og å håpe så skjedde det lille underet. Vi forsøkte i 6 mnd, hvis det kan være en trøst. Og det er mange som har forsøkt mye lengre. Det er nok ikke lett å lavære å tenke på det, så gjør som jeg gjorde. Jeg begynte å glede meg over andre ting, slikt som at min søster snart skal stå brud, vi skal kjøpe et nytt sted å bo....... Lykke til videre. :D
Trebarnsmor Skrevet 12. februar 2003 #7 Skrevet 12. februar 2003 To av våre barn er ikke planlagt i det hele tatt. Eldstejenten og denne.Men vi er jo så glade for at det skjedde likevel.Første gang vi hadde sex ble jeg gravid med eldste.Første gang vi prøvde med andrejenten ble vi gravide,og nå ett eneste lite uhell uten prevensjon.Trodde aldri dette barnet ville "skje" meg.Men jeg er så lykkelig at jeg er gravid igjen og det er så annerledes denne gang.Kanskje fordi jeg har blitt eldre? Min fam. og hans er veldig fruktbare. Men over til den som skrev innlegget,du må bare ta det med ro.Noen blir fortere gravide enn andre.Tenk hvor glad du blir den dagen du sitter der med to blå.For oss ble det mer som en selvfølge.Vi ble nok ikke så glade og oppe i skyene da vi fikk vite om dette og forrige barnet, som du vil bli etter å ha prøvd en stund og får to blå.På den måten er det jo helt fantastisk. Lykke til enda en gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå