Gå til innhold

Dette må jo være skrekken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være det et mareritt.. Jeg har selv aldri gått fra barna i vogn ute - bortsett fra på verandaen.

Ser ofte mødre som setter barna utenfor vinduet ved en kafe. Da har man kontroll på om barnet sover eller skriker, men dersom noen finner det for godt å kidnappe barnet er man hjelpeløs tilskuer.. Heldigvis er det sjelden kost i denne delen av verden, men jeg ville nå ikke tatt sjansen allikevel...

Skrevet

Moralen må vel være: Ha gammel vogn med stygg farge!

Skrevet

Hadde aldri turt å gå ifra vogna utenfor...

Tør ikke la den stå ute på terassen engang fordi den er på bakkeplan og jeg ikke ser den fra stuevinduet...

Litt for mange rare folk i denne verden til at jeg tør la den stå alene ;)

Skrevet

Jeg har aldri gjort det, tørr rett og slett ikke, for hva om.

Eneste er at jeg har satt vogna på verandaen her vi bor, har da utsikt fra stua.

Skrevet

Jeg lar aldri vognen stå utenfor noe sted, annet enn i min egen private oppkjørsel.

Skrevet

Uff :forvirret:

Jeg ville aldri gått fra ungen i barnevogna, det er rett og slett for skummelt. Men for å sikre selve vogna går det jo an å bruke en lås da.

Skrevet

Jeg har aldri gått fra unge i vogn. Da ville jeg ikke følt meg trygg, selv om jeg aldri så mye kunne se vognen fra der jeg satt.

Skrevet

På ert så stort sted som det her er snakk om hadde jeg aldri satt fra meg barnevogna på denne måten.

Skrevet

Har aldri kommet til å satt vogna fra meg, selv ikke utenfor et kafevindu.

Gjest Snuske
Skrevet

Har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det heller. (bortsett fra på min egen terasse) Skal jeg inn et sted, skal ungen være med.

Synest å gå i fra ungen slik er skjødesløst, uansett om foreldrene sitter rett innenfor vinduet.

Skrevet

Jeg har ikke gjort det, kommer ikke til å gjøre det heller.

Skrevet

Må jeg si jeg er litt overasket over at ingen av dere har vært på cafe med en sovende baby og satt vogna utenfor vinduet og dere har sittet på innsiden ved vinduet?

Er det å være skjødesløs)?

Skrevet (endret)

Er det å være skjødesløs? Hm... er det å være hysterisk å ikke ville gjøre det?

Jeg synes det er for mange idioter der ute til at jeg gidder ta sjansen. Trange fortau, ville syklister etc er det jeg har tenkt mest på. Det skjer sikkert ikke noe, men jeg velger å ikke gjøre det. Jeg går ikke i butikken med barn i bilen utenfor heller - om de sover aldri så godt. Faktisk sliter jeg med å løpe inn å betale bensin eller kjøpe en brus med barn i bilen også - om jeg skal være aldri så rask. Vi er vel bare forskjellige.

Dessuten, når jeg først er på café, synes jeg det er koselig å ha med poden også jeg da. Og jeg har synes det fra jeg hadde spedbarn. Har ikke så veldig behov for å være alene mens jeg er mamma, for å si det sånn.

Edit: skrivefeil

Endret av Tusenfryd
Skrevet
Må jeg si jeg er litt overasket over at ingen av dere har vært på cafe med en sovende baby og satt vogna utenfor vinduet og dere har sittet på innsiden ved vinduet?

Jeg har gjort det. Har hatt vogna et stykke unna men innen synsvidde, med babycall i når jeg har vært på cafe. Har ikke en gang slått meg at jeg da er skjødesløs... Nå bor jeg ikke i Oslo, men antar det er like mange gale mennesker hos meg som andre steder. Har ærlig talt vært mer opptatt av å sette vogna slik at den ikke under noen omstendigheter kan bli påkjørt av bil på avveie. Så der den har stått, var den risikoen minimal. Men at noen kunne tatt med vogna og gått..... Kanskje? Babycallen ville varslet, men om de hadde villet stjele babyen min, hadde de nok rukket å slenge ungen i en bil før jeg kom ut. Jeg ville sittet igjen med signalement og bilnummer da....

Nei, føler ikke det er skjødesløst. Midt i Oslo er en annen greie....

Skrevet
Er det å være skjødesløs? Hm... er det å være hysterisk å ikke ville gjøre det?

Jeg synes det er for mange idioter der ute til at jeg gidder ta sjansen. Trange fortau, ville syklister etc er det jeg har tenkt mest på. Det skjer sikkert ikke noe, men jeg velger å ikke gjøre det. Jeg går ikke i butikken med barn i bilen utenfor heller - om de sover aldri så godt. Faktisk sliter jeg med å løpe inn å betale bensin eller kjøpe en brus med barn i bilen også - om jeg skal være aldri så rask. Vi er vel bare forskjellige.

Dessuten, når jeg først er på café, synes jeg det er koselig å ha med poden også jeg da. Og jeg har synes det fra jeg hadde spedbarn. Har ikke så veldig behov for å være alene mens jeg er mamma, for å si det sånn.

Edit: skrivefeil

Nå har ikke jeg nevt ordet hysterisk!

jeg synes også det er hyggelig å ha med poden, men jeg mine barn har faste sovetider, jeg synes det ofte har vært fint å trille en tur for at hun skal sovne

( når hun var spebarn) og jeg synes det er dumt å vekke henne hvis jeg skal inn på cafe, og har da satt henne utenfor , men meg på innsiden av vinduet .

Når de er spebarn sover de jo ofte mange timer av gangen

Skrevet

Nei, jeg mente ikke at du syntes noe annet var hysterisk. Jeg bare stiller spørsmålet generelt, siden det ofte her inne er svart hvitt.

Nå har også mitt barn alltid våknet når vognen stopper (lukter cafékos... hehe...) så uansett må ungen opp og inn, men jeg ville altså ikke forsøkt en gang.

Skrevet

Det är ju också ett argument till att INTE köpa de dyraste märkesvagnarna. Eller åtminstone ha lås på den.

Lämna barnet i vagnen eller inte det beror ju helt på var du är tycker jag. Själv gör jag det inte.

Skrevet

Hehe, etter å ha fulgt med her inne i noen få uker har jeg skjønt at det å være småbarnsforeldre i dag er blodig alvor: Man må ikke finne på å drikke selv et lite glass vin før barna er minst 20 år gamle, man er en dårlig forelder hvis man ikke har bil (det bare er sånn), og hvis man overhodet tenker tanken å sette vogna utenfor vinduet når man er på café, så er man selvfølgelig skjødesløs. Kanskje man bør slutte med sex også? Barna kan jo komme til å høre. Eller - kanskje barnet blir akutt syk mens man holder på, og da er man ille ute.

Tilværelsen som småbarnsforeldre i dag ser ut til å være at man sitter parat ved telefonen, med full bensintank, (man må for guds skyld passe på at oppkjørselen er måket og strødd hvis det er vinter - tenk om man snør inne!) - klar til å rykke ut!

Skrevet
Hehe, etter å ha fulgt med her inne i noen få uker har jeg skjønt at det å være småbarnsforeldre i dag er blodig alvor: Man må ikke finne på å drikke selv et lite glass vin før barna er minst 20 år gamle, man er en dårlig forelder hvis man ikke har bil (det bare er sånn), og hvis man overhodet tenker tanken å sette vogna utenfor vinduet når man er på café, så er man selvfølgelig skjødesløs. Kanskje man bør slutte med sex også? Barna kan jo komme til å høre. Eller - kanskje barnet blir akutt syk mens man holder på, og da er man ille ute.

Tilværelsen som småbarnsforeldre i dag ser ut til å være at man sitter parat ved telefonen, med full bensintank, (man må for guds skyld passe på at oppkjørselen er måket og strødd hvis det er vinter - tenk om man snør inne!) -  klar til å rykke ut!

satt på spissen med allikevel :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...