Gå til innhold

Sosialantropologi, gjerne i utlandet


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg vurderer å studere sosialantropologi til høsten, men jeg har veldig lyst å ta hele graden i utlandet. Er det noen som vet noe om mulighetene for dette? Jeg har vært i kontakt med både Lånekassen og Iec og andre, men de fleste ser ut til å mest info om det å ta et semester eller to i utlandet.. Med Kulturstudier går det an å ta noe av utdanningen i India, men med bare norske studenter, og 75% jenter..

ellers er jeg intr i å høre generelt om sos.antr-studiet fra dere som har tatt det :)

Klem lille meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, hvis du ikke får noen svar på denne linken, kan du søke på sosialantropologi - så får du opp diskusjoner om dette temaet som vi har snakket om før. Jeg har grunnfaget, og er glad for at jeg tok det. Hvis du vil vite mer så søk på tema. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tar sosant gr. fag på Blindern nå. Jeg hadde kanskje ikke valgt det om igjen... Men det er nok bare meg, flesteparten elsker det! En venn av meg tok sosant ett år i Australia på et universitet i Sidney og var kjempe fornøyd!

(Jeg er ikke helt lommekjent med den nye kvalitetsreformen men jeg mener at hvis man skal ta en Bachelor eller master så må den bestå av flere men beslektede fag. (noen andre som vet?))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hey! takk for svar :) jeg skal søke på sos.antr. å se hva jeg får opp..

Chil, har du mulighet for å høre med vennen din hvordan hun/han gikk frem for å ta det i Sydney og om det evt. var grunnfaget? Jeg har lett etter sos.antr nettopp i Sydney, men finner ikke noe.. hadde satt veldig stor pris på det!! :blunke:

klem :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

også en ting til :) hva er dette med at en må ta to grunnfag i TILLEGG for å bli sosialantropolog?? er ikke det grunn-, mellom- og hovedfag?? *forvirret nå!* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Universitetet i Oslo er i forandring. Grunnfag, mellomfag og hovedfag forsvinner. Jeg er på det siste kullet som får tatt gr. fag. Dette er fordi universitetet retter seg etter internasjonale standarder. Det er bl.a. en fordel for folk som skal studere i utlandet. Da det er lettere og kombinere graden din med studier i utlandet og hjemme! Les mer om kvalitetreformen her: http://www.uio.no/studier/kvalitetsreform/

Jeg skal prøve å få tak i min australia-venne etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...