Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For grove æreskrenkelser. Så lenge de påstår at han har drept henne selv om han er frifunnet så er dette æreskrenkelser på det aller groveste og det bør medføre søksmål fordi de ødlegger gutten.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kim Erik Lokker
Skrevet

Hmmm - fullt så enkelt er det nok ikke, selv om jeg absolutt ser poenget. Husk at han på et tidspunkt også selv påsto at det var han som hadde drept Birgitte - og det er ikke unaturlig at fortvilte foreldre faktisk har trodd ham på dette selv om tilståelsen kom i en helt spesiell situasjon.

DERIMOT bør han gå til sak mot et system som frikjente ham for drap samtidig som man dømte ham til å betale erstatning fordi han ikke hadde bevist sin uskyld grundig nok.

Ufattelig dustete - og egentlig et ballespark både på fetteren og til hele Birgittes familie. Bra det finnes en domstol i Strasbourg!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Domstolen i Strasbourg angriper kun hvordan dommerne uttalte seg under erstatningssaken. dommerne klarte ikke under erstatningssaken å skjule at de mente at fetteren var skyldig selvom han var frifunnet. Les aftenposten side 4 (12.02.)

Dommen går ikke inn på praksisen med at en som er funnet "ikke skyldig" allikevel må betale erstatning. Dette er fortsatt tillatt praksis.

Skrevet
Hmmm - fullt så enkelt er det nok ikke, selv om jeg absolutt ser poenget. Husk at han på et tidspunkt også selv påsto at det var han som hadde drept Birgitte - og det er ikke unaturlig at fortvilte foreldre faktisk har trodd ham på dette selv om tilståelsen kom i en helt spesiell situasjon.

DERIMOT bør han gå til sak mot et system som frikjente ham for drap samtidig som man dømte ham til å betale erstatning fordi han ikke hadde bevist sin uskyld grundig nok.

Ufattelig dustete - og egentlig et ballespark både på fetteren og til hele Birgittes familie. Bra det finnes en domstol i Strasbourg!!

Enig !!!

Foreldrene til Birgitte har nok vært igjennom nok !!

Skrevet

Det er jammen ikke rart det er krig i verden med slike mennesker som deg, BK...

Skrevet

...og hvordan i huleste skal en rettssak kunne hjelpe disse familiene?? SÅ stor tillit har iallefall ikke jeg til domstolene...

Det er snakk om to familier, nære naboer og tidligere svært nære omgangsvenner. Denne saken har ført til at de ikke snakker med hverandre lengre, har mistet all respekt for hverandre, og kommer med vanvittige beskyldninger. Hvem som gjør/sier hva er ikke det mest interessante her, syns jeg, men det faktum at alt som blir sagt/gjordt bryter ned - både fetteren, Birgittes foreldre og alle andre involverte. Det er en ufattelig tragedie at dette skal skje - familiene hadde hatt mer enn nok med å takle Birgittes bortgang, og så kommer alt dette i tillegg... De trenger hjelp alle sammen, for så lenge bitterheten råder kan ingenting bli bedre. Men personlig er jeg helt sikker på at slik hjelp kan ikke rettsapparatet gi dem...

Skrevet

Det er foreldrene til Birgitte spm lager det sure forholdet så lenge de ikke godtar en frifinnelse. Og når de går rundt og slenger ut at hen er skyldig til tross for frifinnelse så bør de dømmes til å betale han et betydlig erstatningsbeløp samt at de må dømmes til å gå ut i media og offentlig beklage det de har sagt. For selv om de har fått ødelagt sitt liv gir det dem ingen rett til å ødlegge fetteres liv.

Skrevet

...men jeg ser fortsatt ikke hvordan fetterens liv skal bli noe bedre fordi hans onkel og tante blir dømt til å unnskylde seg...??? Det var det jeg mente. Den store tragedien er jo at dette er snakk om nær familie. Var det ikke det, ville jeg kanskje vært litt mer enig. Men uoverensstemmelser og ærekrenkelse innad i familer trenger en annen type løsning, mener nå jeg da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...