Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter å ha prøvd i noe som føles som evigheter uten resultat, var vi hos legen i går. Og der var man jammen effektive! Vi hadde omtrent ikke fullført setningen før legen begynte å skrive henvisning til Rikshospitalet -"for de er så mye flinkere der, ingen vits i at vi vanlige leger bare klusser det til når dere kan få ordentlig hjelp der!". :o Så her går det slag i slag. Nå skal mannen inn og sjekkes først (siden det går kjappest, og da slipper jeg alle de ubehagelige testene, dersom problemet er hos ham, i følge legen.... :-? ).

Men det som var litt interessant var at ifølge legen så har nyere forskning vist at man har størst mulighet for å bli gravid dersom man begynner prøvingen på dag 8 etter 1.dags menstruasjon. Vi har hele tiden trodd at dagene 12 til 17 var de viktigst, og det er jo det som kommer opp i disse eggløsningskalulatorene. Uansett, tenkte at dette kanskje kunne være interessant for andre prøvere også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan nok stemme litt det legen din sier.

Sædceller kan overleve OPP TIL 5 døgn.

Om du har EL dag 13, kan prøvingen godt starte dag 8.

En gjennomsnittlig EL for en syklus på 28 dager, er ca dag 14. Å prøve dag 17 er da bortkastet, siden egget bare lever 1 døgn.

For maks uttelling for EL dag 14, start 5 dager før, annenhver /hver dag frem til dag 15.

Lykke til med utredning og videre forsøk!

P.S. Jeg syns det er flott at man er blitt flinkere til å snakke om forsøk, utredning og årsaker til barnløshet. Jeg tror det hjelper på å prate om ting.

Gjest cilie2003 ikke innl.
Skrevet

Hei Hegehi

Flott at dere får hjelp.

Selv vil jeg anbefale dere å dra til fertilitetsklinikken sør, i Posgrunn.

Ikke så lang ventetid og mye hyggeligere personale enn på Riksen..

Lykke til!!!

Skrevet

Hei Hege

Vi holder og på med utredning, vi har nå sjekket og jeg har eggløsning og herrenge svømmedyktige spermi, og alt var bare bra. Nå er det min eggleder som står for tur, skal til gynekologen til uken og regner med henvisning til sykehuset.

Lykke til til dere to!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...