Gå til innhold

Inkludere dem som er gått bort..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden mistet min kommende mann sin far. Han har ingen kontakt med sin mor- men i bryllupet vil det jo være naturlig å ofre faren hans en tanke. Er det noen som har opplevd tilsvarende, og fått tatt fram minnet på en god og ikke for trist måte i forbindelse med bryllupet sitt..?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lovely
Skrevet

Hei, og gratulerer:)

Jeg skrev et dikt av gode minner fra mitt liv fra barndom til nygift - der nevnte jeg 2 personer som var døde og fikk på en fin måte frem hva de betydde for meg :) Jeg vurderte også å sette opp bilder av dem, og med lys, men jeg var redd det skulle bli for sterkt for noen så jeg lot det være i tankene mine.

Håper dere finner en måte å nevne faren hans på :)

Lykke til

Skrevet

I alle bryllup jeg har vært i der noen har døde foreldre, er disse blitt uttrykkelig nevnt i en av de vikitgste talene under middagen. Litt trist, men 100 % rett etter mitt syn (om man hadde et godt forhold).

Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Skrevet

Vi hadde middagen og festen på Engebrets, farfars stamsted når han levde. Det var flere som nevnte at han var med oss der, inkludert jeg selv i talen min :) Jeg er sentimental, så det betydde mye for meg å ha festen der jeg pleide å være med besteforeldrene mine :)

Skrevet

Vi hadde avtalt med toastmaster at han utbrakte en skål for de som vi så gjerne skulle hatt der, men som dessverre var gådt bort og så ble de to nærmeste nevnt spesielt. På den måten fikk vi mintes dem på en fin måte og det ble ikke for sentimentalt.

Senere da det i en tale ble trukket fram hvor fint en slektning syntes det var at min kjæreste fikk møte min nærmeste før hun døde var den eneste gangen under middagen mine tårer silte, men jeg er glad for at han sa det.

Det er viktig å få minnes selv om det gjør vondt.

Lykke til jeg håper dere får en kjempefin dag.

Skrevet

I et bryllup jeg var, gikk brudeparet bort til graven til brudens far (når de kom ut av kirken), med en bukett blomster. Der fikk de noen minutter for seg selv...

Skrevet

Jeg leste i ett annet bryllupsforum at alle gjestene hadde med seg en blomst hver som de leverte til en blomsterbinder utenfor kirken. Etter vielsen fikk bruden buketten av blomsterbinderen og brudeparet gikk sammen med gjestene bort til brudens mor eller far (husker ikke helt hvem av dem..) og la buketten på graven.

Kanskje det var bryllupet du var i Ugla?

Skrevet
Kanskje det var bryllupet du var i Ugla?

Tviler...

Tror de hadde ordnet med buketten selv...

Skrevet

Ei venninne som giftet seg la brudebuketten på graven til sin avdøde far når de gikk ut av kirken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...