Gå til innhold

Pax garderobe fra IKEA.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det beste å fjerne listene fra gulvet, slik at garderoben bøir helt tett til veggen og siden liste den inn? Eller ser det greit ut med lister bak også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mest "proffe" resultatet får du sikkert ved å fjerne listene først. Vi gjorde ikke det, og det ser helt ok ut.

Skrevet

Er det ikke sånne "hakk" i stammene slik at du kan sette skapet helt inntil veggen uten å ta bort listene da? :klø: I så fall kan du uten problem la listene stå. Ellers kan du jo ta bort listene - så sant du ikke har planer om å flytte på skapene eller skifte skap i nærmeste framtid. Da må du jo skifte lister også.

Skrevet

Det beste er å fjerne listene. Da får du skapet helt inntil veggen, og da blir det mindre støv og sånt som samles bak skapet. Det er ikke hakk i skapet slik at man kan ha listene der og likevel få det helt inntil veggen.

Gjest Tigerjente
Skrevet

Jeg har listene bak. Men det er fordi jeg ikke vet hvordan jeg vil ha det. Og jeg har flytta skapet mange ganger. Når jeg engang flytter, og får ett rom med plass til større skap, vil jeg sikkert ta bort listen for å få skapet helt inntil..

Skrevet

Vi fjernet listene (måtte gjøre det for at skapet skulle passe inn), men har dem på loftet "i tilfelle". Ikke fordet jeg tror det blir aktuelt å flytte skapet, for det er ikke så mange andre steder å ha det, men det er jo ikke noe problem å spikre på listene igjen hvis vi ombestemmer oss/flytter.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_snorkfrøken_*
Skrevet

Hei

Er det noen her som vet om jeg MÅ ha skapstamme til Pax skyvedører.. eller kan jeg montere dem i taket og på gulvet? Skapstammene er nemlig ikke dype nok...

Skrevet

Dersom man kan se skapet fra siden, er det finest å ta bort listene.

Det er jo ikke akkurat noen ingeniør-jobb :).

Er det noen her som vet om jeg MÅ ha skapstamme til Pax skyvedører.. eller kan jeg montere dem i taket og på gulvet? Skapstammene er nemlig ikke dype nok...

For en Reodor Felgen går alt an :). Men da hadde jeg like gjerne kjøpt Elfa-dører, f.eks. speildører med aluminiumsprofil. Koster ikke særlig mer enn Pax-dørene, og kommer ferdig montert.

Advarsel: Pax Stordal er veldig lekre dører, men er et todagers monteringsprosjekt....

Gjest Gjest_snorkfrøken_*
Skrevet
For en Reodor Felgen går alt an :). Men da hadde jeg like gjerne kjøpt Elfa-dører, f.eks. speildører med aluminiumsprofil. Koster ikke særlig mer enn Pax-dørene, og kommer ferdig montert.

Advarsel: Pax Stordal er veldig lekre dører, men er et todagers monteringsprosjekt....

De rimeligste dørene fra elfa kommer på omkring 5700,- i størrelsen jeg skal ha (med klart speil). Mens Pax lyngdal koster 2900.- .... det er jo endel forskjell..... også tror jeg jeg vil ha frostet glass... ikke speil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...