Antoinette Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #61 Del Skrevet 20. februar 2007 Det har gått en stund nå etter forrige dagbok, vi har hatt et dødsfall i den nære familien så jeg har hatt mye å gjøre med begravelsen og nå planlegger jeg gravølet som skal holdes her etter seremonien. Men ellers går det bra, hundene trives, det snør ute og jeg har stablet ved i 2 dager nå :-) det meldes om sprengkulde her fra i morgen så jeg har stått på for å bli ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dareen Skrevet 22. februar 2007 #62 Del Skrevet 22. februar 2007 Kondolerer, Antoinette. Leit å høre om dødsfallet. Håper det går bra med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #63 Del Skrevet 22. februar 2007 Kondolerer, Antoinette. Leit å høre om dødsfallet. Håper det går bra med deg! ← Tusen takk. det går fint med meg, dødsfallet var ventet siden han har vært alvorlig syk lenge. Han skal begraves fra kirken på hjemstedet mitt og vi skal holde gravøl her. Mamma kommer om kort tid for å hjelpe til med maten og oppdekkingen. Selv om han var syk hjalp han til med endel malearbeid i huset, han hadde jobbet som malermester i mange år og har gjort en fantastisk jobb her hos meg. Han var også blant de få i familien som var veldig positiv til dette fra-rønne-til-slott prosjektet mitt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #64 Del Skrevet 26. februar 2007 Nå er begravelsen over og vi hadde gravøl her hos meg, over 50 mennesker var innom i løpet av dagen og det varmet godt. Mamma og jeg dekket opp med koldtbord og siden det var så kaldt så stod varm kjøttsuppe også på menyen. Som så mange andre steder i landet er det enorme snømengder, naboen som driver med snørydding har vært hos meg hver dag så jeg har bare måttet måke fra inngangsdøren og ned til grinda. Og jeg er sjeleglad for at jeg har firehjulstrekker. Har sett så mange småbiler som virkelig sliter i snømassene. I dag kommer hushjelpen for første gang, egentlig er det vel ikke helt riktig å kalle henne det. Det er ei trivelig jente fra en av nabogårdene som jeg har engasjert til å vaske hos meg 1. gang pr. uke. og ellers ved behov. Hun vasker hos flere og har fått de beste skussmål og ja, hun jobber "hvitt". I dag skal hun vaske alle tre stuene som var i bruk under gravølet, kjøkkenet, alle badene, gjesterommene (noen av gjestene overnattet pga. lang reisevei) og mitt soverom. Gang, trapp og entre og hun skal vaske sengetøy & håndklær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #65 Del Skrevet 27. februar 2007 I dag har jeg vært i skikkelig valpemodus. Tidlig i dag morges ble den ene skremt av en annen hund og løp inn i huset mens han hylte og skalv. Så han har ligget i fanget mitt mens jeg har jobbet ved pc'en og hatt det riktig så bra. Stakkar- eieren av hunden som skremte han sånn var skikkelig lei seg men det er sånt som skjer, ingen grunn til å hisse seg opp. I går hadde min nye vaskehjelp sin første dag her og hun gjorde en flott jobb, prikkfritt resultat på både husvask og klesvask. Og hun var veldig hyggelig, hun hadde tom. en notatbok som hun norterte alle små detaljer i, veldig nyttig når man vasker hos flere og alle vil ha ting på sin måte ;-) dessuten syntes hun det var så deilig med vaskerom og god tørkeplass og tørkeskap og trommel. I morgen må jeg bake mer brød så nå står det tre store boller på benken med en spesiell kornblanding, spelt, malt og sirup tilsatt vann og olje som skal stå å svelle til i morgen. Her finnes det ikke noe bakeri så hvis man vil ha ferskt brød som ikke er kjøpt frosset eller halvstekt må man bake selv. Men hvis man vil ha lefse levert på døren er dette et velsignet sted. Det finnes en gård her oppe hvor tre driftige damer har et lite lefsebakeri, de selger til butikker i distriktet, på div. markeder og de baker på bestilling. Jeg fikk levert lefser fra dem til gravølet og de var meget populære. Siden jeg nå bor på landet merker jeg at jeg har blitt mer opptatt av tradisjonsmat, først og fremst er det fordi jeg må har mer tid til å lage mat og fordi jeg har et herlig bondekjøkken som virkelig inviterer til matlaging. Dessuten er det gøy å lage noe av den maten som sikkert ble laget her i huset da det var pensjonat. Jeg føler meg veldig priviligert som kan bo her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 27. februar 2007 #66 Del Skrevet 27. februar 2007 Du er heldig du, akkurat som jeg kunne tenke meg å ha det Gratulerer med to nye vovvovver. Jeg har en selv (berner sennen) og han er jo verdens beste gutt. Går det greit å være i huset alene? Du er ikke mørkeredd? Nå har du jo to hunder som kan passe på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #67 Del Skrevet 27. februar 2007 Det tok litt tid før jeg ble vant til stillheten, huset er renovert men det knirker slik gamle hus skal gjøre. Mørkredd er jeg ikke men det er godt med selskap i form av to småtasser. Og kjæresten min kommer så ofte han kan og bor hos meg en ukes tid av gangen. Det eneste som kan være litt ekkelt er vedskjulet når det er mørkt, det er ikke noe lys der men så fort telen i bakken går så skal jeg få satt opp lys som er tilknyttet resten av utebelysningen. Prøver å være flink til å hente inn nok ved mens jeg ennå har dagslys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #68 Del Skrevet 7. mars 2007 På tide med en oppdatering. Jeg er invitert i bryllup Et vennepar av min kjæreste har overrasket alle; de skal gifte seg allerede i juni og vi er begge invitert. De har planlagt alt i hemmelighet og vi ble tatt skikkelig på senga. De skal feire i hans hjemby Bergen så min kjære har allerede ordnet med hotell og fly til oss begge så vi fikk rom på vårt favoritthotell. Åh dette blir gøy, elsker Bergen og jeg skal endelig få brukt en kjole som har ventet i skapet lenge lenge. Nå må jeg bare finne en frisør. Ellers går ting sin vante gang her hjemme. Hundene vokser nesten fra dag til dag og jeg har endelig fått hengt opp nye gardiner i den ene stuen som har vært uten. Stoffbutikken har brukt 3 mnd. på å skaffe til veie det jeg ville ha. Det var nesten så jeg ba de som å faxe Calcutta og be de veve raskere (ja, det er en komm. fra AbFab) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 29. april 2007 #69 Del Skrevet 29. april 2007 Må bare få boka di litt lenger frem så folk finner den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Magica* Skrevet 29. april 2007 #70 Del Skrevet 29. april 2007 Bryllup og gravferd... Denne dagboka minner jo om en film, Antoinette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 9. juni 2007 #71 Del Skrevet 9. juni 2007 Lenge siden vi har hørt noe fra deg nå. Hatt en fin sommer til nå? Skal du ut og reise eller bare kose deg på landet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Madam Mim* Skrevet 10. juli 2007 #72 Del Skrevet 10. juli 2007 Stille og rolige dager for deg, Antoinette? *venter spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #73 Del Skrevet 10. juli 2007 Neida det er ikke lite som skjer, jeg har bare mistet litt piffen nå om sommeren men alt er bra. Har bodd endel i Drøbak, vi har leid sommerhus der og jeg har jobbet med hagen. Har hatt en mann her som har lagt ned skiferganger og jeg har plantet og gravd. Hatt besøk, dratt på besøk, arrangert konfirmasjon som gikk kjempebra og ikke minst jobbet endel. Til høsten skal jeg ha litt mer fri så da blir det nok mer tid til dagbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 16. september 2007 #74 Del Skrevet 16. september 2007 Det skal bli spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 17. september 2007 Forfatter #75 Del Skrevet 17. september 2007 Nåja..... Her er høsten virkelig på vei og jeg har de 3 siste dagene stablet ved. Fikk et helt traktorlass så det tar sin tid men i dag ble jeg ferdig. Ingen bryllup eller begravelser på trappene ennå, familien min opplevde dødsfall i våres, det var konfirmasjon og i sommer var jeg i et hyggelig bryllup i Bergen men i høst er det bare bursdager som skal feires, inkludert min egen Det som er trist er at kjæresten min reiser i forb. med jobb og ikke er hjemme før i begynnelsen av desember, men dette er en helt enestående sjanse som bare må gripes nå, så jeg er glad på hans vegne. I høst har jeg som mål å gjøre ferdig et heklet sengeteppe som har blitt liggende uferdig i hele sommer, jeg skal gjøre ferdig 3 prosjekter, jeg skal sende pakker med norsk mat og godsaker til studievenninner i Sør-Afrika, Australia og India. Og jeg skal snart i gang med å høste tomater, gulrøtter og ikke minst epler. Kan nesten ikke vente med å bake eplepai, kaker og strudel. Sistnevnte lærte jeg meg å bake i sommer, jeg brukte kjøpeepler men den blir nok best med hageepler. Har endelig fått opp utelys i vedsjulet, nå kan jeg hente ved sent uten å famle rundt i blinde som en tulling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 4. august 2008 Forfatter #76 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg fikk litt sjokk når jeg var innom denne dagboken i går kveld- tenk at det har gått nesten ett år siden forrige innlegg. Jeg har heller falt litt mot å bruke bloggen min så da har nok KG-dagbok blitt nedprioritert. Hva har skjedd siden sist, vel, her kommer en liste: Hagen er ferdig etter iherdig innsats i fjor høst og i vår. Området utenfor trappa til hovedinngangen har fått heller av Oppdal skifer og det har blitt anlagt en sti av samme type heller ned til grinda hvor postkassen er. Ellers kom kjæresten min hjem like før jul og hadde fri helt til april, så dro han ut på oppdrag igjen og kommer hjem i september så det nærmer seg heldigvis :-) Hundene mine er ferdig utvokst og stortrives. Det er herlig å se hvor mye selskap de har i hverandre. Jeg har ikke tilbragt mye tid på KG selv de siste månedene, det har blitt litt ferie i Frankrike, mye jobbing og de siste dagene har jeg syltet og saftet rips, bringebær og solbær. All solen de siste ukene har boostet modningsprosessen så jeg måtte bare sette i gang å plukke. Hendene mine var knallrøde etter noen timers heftig innsats blant bærbuskene. Skulle tro jeg hadde drept noen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 16. august 2008 Forfatter #77 Del Skrevet 16. august 2008 I dag fikk jeg endelig et brev jeg har ventet lenge på nemlig om vannet mitt er godt nok som drikkevann og det er det. Det er faktisk renere enn det kommunale drikkevannet. Det var hyggelige nyheter. Jeg har egentlig vært litt i tvil om vannkvaliteten men prøvene viser at jeg kan at det helt med ro. Nå skal jeg ut og plukke kirsebær- de skal bli til syltetøy og til likør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 19. august 2008 #78 Del Skrevet 19. august 2008 Sent modne kirsebær hos deg, da? Hvordan lager du likør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 24. august 2008 Forfatter #79 Del Skrevet 24. august 2008 Sent modne kirsebær hos deg, da? Hvordan lager du likør? Tror ikke kirsebærne her er spesielt sene. Jeg blander hele kirsebær og sukker på Norgesglass og fyller de helt fulle med 60% (kjøpt på polet). Så får de stå kjellerkaldt i noen måneder og glassene snus ca. hver 14 dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 18. september 2008 #80 Del Skrevet 18. september 2008 Så gøy å lese om noen andre som har "flyttet på landet" også Vi er ennå bare så vidt i startgropen på renovasjoenen av huset (som kommer til å ta flere år siden vi bor der samtidig), men håper å komme så langt at vi kan skaffe oss katt før jul. Kos deg videre med hundene dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå