Gjest *Fiona* Skrevet 23. januar 2007 #41 Del Skrevet 23. januar 2007 Hehe, flere som har fått rare beskyldninger pga mangel på kosemose? Ble beskyldt for å være Minnie (en person jeg ikke aner hvem er, det må ha vært før min tid, jeg kjenner ikke historien annet enn i grove trekk referert fra andre) Fiffig opplevelse. Må innom boken din innimellom for å drømme meg bort til landet, beskrivelsene dine er gode. Før eller siden må det dukke en gartner i bar overkropp opp ute i hagen og et kjapt nummer i bærbuskene? Iallfall hvis du var Sophie Kinsella Kanskje ikke i 18 minus, men når vi nærmer oss våren? Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #42 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Ha ha ha, jeg bor ikke i noen amerikansk høyklasseforstad :-) dette er ei lita norsk bygd hvor det i hovedsak produseres egg, melk og hvete. Mitt inntrykk etter å ha bodd her nå er at det er befriende avslappende, ikke noe klasse eller statusjag. Ja, folk her har svære hus og det er parabolantenner og flere biler i innkjørselen hos de fleste men de jobber mye, de reiser mye med bil, har ansvar for mange dyr og de bor usentralt. Det er prisen de betaler. Endret 23. januar 2007 av Antoinette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 24. januar 2007 #43 Del Skrevet 24. januar 2007 Har du fått sett filmen du har bilde fra i avataren din, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #44 Del Skrevet 24. januar 2007 Har du fått sett filmen du har bilde fra i avataren din, da? ← Det har jeg, ellers ville jeg vel ikke skrevet hvor bra jeg syntes den var?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 24. januar 2007 #45 Del Skrevet 24. januar 2007 "Hvis de intellektuelle føler seg satt på sidelinjen, får de ta på seg noe med større utringning." Måtte bare kommentere den signaturen, fabolous! Bortsett fra at de intellektuelle jeg kjenner som har behov for å vise kløfta hele tiden, egentlig bare virker litt krampaktige, og får en til å tenke at "takk, da hadde jeg klart meg med bare kløft" Må få sett Kirsten Dunst som Marie. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #46 Del Skrevet 25. januar 2007 Nå har valpen kommet, jeg har vært så oppslukt i han i hele dag at jeg har glemt både lunsj og middag. Han er lysebrun og så helt utrolig skjønn og svinser rundt og snuser med den andre valpen diltende etter seg :-) De to vil nok få mye glede av hverandre når de blir ordentlig kjent. Det er så deilig og ha to hunder, da slipper den ene å være ensom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 26. januar 2007 #47 Del Skrevet 26. januar 2007 Gratulerer - er det gutt eller jente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #48 Del Skrevet 26. januar 2007 Det en en liten gutt jeg har fått. I går sovnet han veldig tidlig, det hadde nok vært en lang og slitsom dag. I dag har vi vært ute på oppdagelsestur i hagen (eller det som skal bli hage til våren) og snuset oss rundt hele huset og lagt igjen små visittkort på lure steder. Nå sover han igjen mens den andre valpen "passer på". De er så søte :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 26. januar 2007 #49 Del Skrevet 26. januar 2007 Hmm, bortsett frå dei der visittkorta så høyrest det jo retteleg koseleg ut. Og kosemose klarar vi oss fint uten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #50 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Det har gått noen dager siden forrige innlegg, men nå har det vært mye jobb og mye valp. Men det går riktig bra med begge de to små dachsene, eller wienerdogs som jeg kaller dem. De ser ut til å trives i hverandres selskap og appetitten er det heller ingenting å si på. Venninnen min som er på besøk har funnet seg godt til rette, hun sitter og skriver i opptil 10 timer om dagen, jeg er superimponert. Hun sier at hun tenker så mye klarere siden det er så stille og hun har nesten glemt at hun har astma pga. den gode luften som er her. Det er veldig koselig å høre. Det hun tenker litt på er hvorden det blir å komme tilbake til Oslo og en hybel på 10 kvm. hvor meningen er at hun skal fortsette på oppgaven, men jeg har sagt at hvis det skjærer seg helt er hun alltid velkommen tilbake hit for en helg eller to. Jeg har forelsket meg helt i en vegetarrett jeg kom over helt tilfeldig. Det er en kikertrett med curry og løk som er billig, næringsrik og mettende. Server den med varmt nanbrød til. Her er oppskriften. 2 middels store løk eller 1 stor løk 5 fedd hvitløk 1 ts cumin 1 ts paprika 1 ts salt 1 ts chilipulver 1 ts gurkemeie 1 ts støtt koriander 2 bokser tomater 1 stor boks kikerter (450 gr.) 1 ts Garam Masala eller Tandoori Masala 2 ss olje eller smør Hakk opp løk og hvitløk og fres dette mykt i smør. Det skal ikke brunes, bare blir mykt. Ha i salt og alle krydderene utenom Masalaen. Fres dette i 1 minutt eller så, pass på at det ikke brenner seg fast. Hell over tomatene og kikertene og la det småkoke i 20 minutter, tilsette Masalaen og kok i 10 min til. Det er viktig med hermetiske tomater av god kvalitet til denne retten. Jeg kjøper hele skrellede plommetomater på boks og har de i blenderen. Dette er så godt, anbefaler alle å prøve dette. Hvis man vil kan man servere denne kikertgryten sammen med grillet kylling eller annet kjøtt og med ris til. Endret 30. januar 2007 av Antoinette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedda Gabler Skrevet 30. januar 2007 #51 Del Skrevet 30. januar 2007 Hvordan går det med kjærligheten, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 30. januar 2007 #52 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg liker avataren din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #53 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Hvordan går det med kjærligheten, da? ← Jeg har kjæreste og er veldig fornøyd med ham. Han skal etter planen flytte hit til høsten så da blir vi samboere. Ingen planer om giftermål eller barn på flere år ennå. Endret 31. januar 2007 av Antoinette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #54 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg liker avataren din. ← Det gjør jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #55 Del Skrevet 6. februar 2007 På tide med en oppdatering. Var på IKEA i går, utrolig lite folk og det var ubeskivelig deilig. Kjøpte endel kjøkkenting, glass og karafler og de hadde enorme mengder med tulipaner der. Kjøpte noen bunter for de var umulige å motstå. Det går fortsatt bra med valpen, han spiser godt og legger på seg det kan skal og har nå begynt å bli ganske så trygg. Han lærer fort og er allerede husren så nå klynker han HØYT ved døra når han må ut. Skikkelig hyling I morgen reiser venninnen min tilbake til Oslo, det har vært koselig å ha henne her men det har nok vært litt ensomt inniblant. Det krever litt å bo så isolert, særlig hvis man ikke har hatt tid til å forberede seg i forkant. Men nå skal hun hjem og jeg vet hun gleder seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2007 #56 Del Skrevet 6. februar 2007 Hadde ikke du to valper da? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #57 Del Skrevet 6. februar 2007 Joda men den ene kom noen uker før den andre, de er ikke fra samme kull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2007 #58 Del Skrevet 6. februar 2007 Ja, men jeg trodde begge var valper og ble derfor litt usikker da du bare nevnte den ene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #59 Del Skrevet 6. februar 2007 De er fortsatt valper ennå, begge to, men den ene kom hit før den andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 18. februar 2007 #60 Del Skrevet 18. februar 2007 Hvordan står det til, Antoinette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå