Antoinette Skrevet 1. januar 2007 #1 Del Skrevet 1. januar 2007 Det begynner å bli en stund siden jeg har hatt dagbok på KG men siden det nå er første dag i det nye året tenkte jeg at det kunne vært gøy å begynne igjen. Det største som har skjedd siden sist er at jeg har flyttet ut av Oslo og kjøpt et gammelt hus som tidlig på 1900 tallet fungerte som bygdas posthus og pensjonat. Nå bor jeg ca. 2 timer fra hovedstaden og jeg stortrives. Masse plass, deilig luft, egen brønn med vann av toppkvalitet og endelig har jeg kunnet tømme lagerplassen jeg har betalt for i seks år og fått ut alle møbler og plasskrevende arvestykker fra oldemor, bestemor og mor. Etter at huset ble kjøpt gikk det 9 mnd. til jeg kunne flytte inn. Renovering gjorde det ubeboelig men i august i fjor kunne jeg endelig bestille flyttebil og tiden frem mot jul har vært fyllt opp med maling, flytting og planlegging. Men nå er jeg i mål, kan nesten ikke tro det. Jeg har feiret min første jul her og hatt selskaper & sammenkomster, og i går var det Nyttårsfest med Champagne og kalkun. Mer i morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 2. januar 2007 #2 Del Skrevet 2. januar 2007 Det høres herlig ut. Å kunne bo så landlig og fint, med ny opppusset hus og gamle, arvede møbler. Velkommen tilbake, og gratulerer med ny dagbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Det er en stor overgang å flytte fra Oslo og ut på landsbygda, og det tok en stund før jeg kom inn i de nye rutinene du må legge opp til når du ikke lenger har "alt" rett utenfor døren. Men takk Gud for netthandel og daglig postgang og ikke minst bilen. Har lest og deltatt i debatten om barn og nødvendigheten av å ha bil og her hvor jeg bor nå har alle bil. De fleste familiene jeg kjenner her med små barn har to stykker. Jeg har tatt opp igjen håndarbeid, noe jeg aldri fikk tid til i byen og jeg har blitt flink til å stresse ned. Arbeidet går lettere, jeg har endelig kunnet skaffe meg hund og jeg har nå to gjesterom slik at det aldri er stress å ha folk på besøk lengre. Endret 3. januar 2007 av Antoinette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 3. januar 2007 #4 Del Skrevet 3. januar 2007 Gratulerer med ny dagbok Synes du er veldig fornuftig som velger et li på landet i stedet for bylivet, det gjør jeg også, nemlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 3. januar 2007 Har en venninne som skal komme å bo hos meg mens hun skriver hovedoppgave. Hennes 10 kvm. hybel på Sogn med naboer på alle kanter holder på å gjøre henne småsprø. Men hun er skikkelig byjente så det kan bli spennende å se hvordan hun takler det her oppe. Hun sliter med astma så jeg er spent på om renere luft og vann vil ha innvirkning på henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg har gode naboer her, en flokk nydelige kuer, derav ku-avataren min. Jeg elsker kuer, de er flotte, harmoniske dyr og hver gang jeg ser dem får jeg lyst på Melkesjokolade. Jeg er borte å hilser på nesten hver dag når jeg ser de gå ute og jeg har en ku som jeg ser på som "min". I dag har jeg bakt brød og en kringle (nei, jeg har ikke blitt medlem av det lokale sanitetskvinnelaget) men kringle er godt. Jeg har bært inn ved, jeg har 2 peiser og 4 ovner så det går endel ved her og jeg har fått jobbet litt. En bra dag. I morgen kveld kommer kjæresten så da blir det kos med pasta, film, kake, skogstur og litt montering av hyller i spiskammeret. Tenk, jeg har spiskammer her, det er så BRA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 4. januar 2007 #7 Del Skrevet 4. januar 2007 Åh, som jeg misunner deg dine peiser og ovner. Vedfyrt varme er så ufattelig mye bedre enn elektrisk fyring. Høres ut som bor i ren idyll, Antoinette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliannae Skrevet 4. januar 2007 #8 Del Skrevet 4. januar 2007 Det høres så harmonisk og romantisk ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 4. januar 2007 Det er litt jobb med denne fyringen men det er merkelig hvor fort du blir vant til det. Og jeg har blitt så sterk, nå bærer jeg vedkurven opp til 2 etg. ganske så mye mer grasiøst enn jeg gjorde til å begynne med :-) Da skulle dere sett meg, ha ha ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 4. januar 2007 #10 Del Skrevet 4. januar 2007 For en idyll . Høres deilig og fredelig ut. Hva slags håndarbeid driver du med, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 4. januar 2007 For en idyll . Høres deilig og fredelig ut. Hva slags håndarbeid driver du med, da? ← Akkurat nå strikker jeg pulsvanter. Forrige uke gjorde jeg ferdig ett digert grått skjerf. Ellers hekler jeg litt men nå er det mest strikking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 4. januar 2007 #12 Del Skrevet 4. januar 2007 Gratulerer med dagbok - tydeligvis finnes det bredbånd i rurale strøk også! Kuer er ellers ikke det dummeste man kan ha rundt seg - dyra er uttrykksfulle som bare det. Min venninne og forlover maler slike, og har brukt timevis i fjøs og jorder for å bli kjent med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 4. januar 2007 #13 Del Skrevet 4. januar 2007 Vi holder også på med oppussing, og det kjæreste objektet vårt har hittil vært den fantastiske nye peis/ovnen vi kjøpte, og som ble ferdig installert for kun et par måneder siden. Det er så fint å sitte foran peisen og se på flammene, og ikke minst: varmen fra vedovnen er mye mer behagelig enn elektrisk varme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #14 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Her finnes det bredbånd vettu. Jeg bor heldigvis ikke så kronglete til. Peis er deilig, det skriver jeg under på. Ovn er også koselig. Endret 4. januar 2007 av Antoinette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 4. januar 2007 #15 Del Skrevet 4. januar 2007 Det høres virkelig helt herlig ut, selv om det helt sikkert har siden ulemper også. Uansett, jeg drømmer fortsatt like mye om et lite hus litt landlig til, gjerne inne i en skog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 4. januar 2007 #16 Del Skrevet 4. januar 2007 Akkurat nå strikker jeg pulsvanter. ← Hvordan strikker du pulsvanter? Skulle gjerne strikket et par som gave til min niese... Men det må ikke være for vanskelig, for jeg er ikke så flink til å strikke (enda). - tydeligvis finnes det bredbånd i rurale strøk også! ← Gjett om. Her jeg bor (langt utpå bygda og inn i skogen) har vi bredbånd, men ikke mobildekning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 5. januar 2007 #17 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg svarer på det med pulsvantene, jeg, selv om det ikke er min dagbok. Den letteste måten å gjøre det på, er å strikke en firkant og sy den sammen i den ene siden til slutt. Evt. kan du bruke strømpepinner, og strikke rundt og rundt med fem pinner. Da slipper du å sy etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #18 Del Skrevet 5. januar 2007 Oppskriften jeg bruker er ikke den enkleste, jeg fikk det av min mor som er en dreven strikker, det tar tid men de blir veldig pene. Er du helt nybegynner så ville jeg fulgt Tujis tips. I dag har jeg vært i byen, shopping og lunsj med venninne og hjem med full bil. Var innom en av mine yndlingsbutikker, en bitteliten men velutstyrt innvandrerbutikk som enten har eller kan skaffe til veie alt man kan tenke seg. Og de har et helt fantastisk iransk mykt flatbrød der som er helt vidunderlig, ubeskivelig..... Har kjøpt friske grønnsaker, frukt, te, krydder, linser, erter, bønner, couscous, nøtter og div. paster og chutneys. Nå som julen er over og det fortsatt er iskaldt har jeg lyst på varm krydret mat, indisk, thai, kinesisk. Oker ikke mer stek, saus og potetmiddager på en stund. Tviler på at jeg er den eneste som har det slik i disse dager. Har utviklet et lite system i spiskammeret for å holde litt oversikt over hva jeg har der inne, når jeg går kom for noe skriver det det opp på et clipboard som henger bakpå døren. Så når jeg skal til byen kan jeg bare skrive opp det som står der på handlelisten. Ta-da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 5. januar 2007 #19 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg har gått litt lei av pulsvarmere, men hvis jeg først skal lage, lager jeg med flettemønster (eller kabelstrikk, som alle motebladene uten strikkekunnskap kaller det. Er ikke greit når det heter cable knit på engelsk, vettu...) Synes sånne med perler er fantastisk harry, så det finner du ikke i min strikkekurv. Ha en fin helg, Antoinette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #20 Del Skrevet 5. januar 2007 Mine er også med flettemønster, skrå border med små hull etc. Perler har jeg ikke brukt på noen av mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå