Gjest Gjest med sko Skrevet 1. januar 2007 #1 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg sitter igjen med masse landbrie som ikke ble spist i går. Jeg klarer ikke å spise den opp selv før holdbarhetsdatoen går ut. Kan den fryses i mindre biter? Endrer konsistens/smak seg noe? Takknemlig for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 1. januar 2007 #2 Del Skrevet 1. januar 2007 Vet ikke hvordan det går med smak/konsistens, men frysing dreper vel muggen på utsiden? Vil tro den i hvert fall må spises raskt etter tining. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 1. januar 2007 #3 Del Skrevet 1. januar 2007 Takk for svar, Dagoberta. Jeg har fryst ned en bit brie, og skal ta den opp i morgen og se hvordan den blir. Er det vellykket, fryser jeg resten også. Jeg vil fortsatt gjerne høre fra andre dersom de har erfaring med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 1. januar 2007 #4 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg har ikke erfaring med å fryse brie, og lurer også på om det går. Hvis du ikke klarer å spise den opp før den blir ødelagt uansett, kan du vel bare fryse alt. Det spiller vel ingen rolle hvordan den blir ødelagt. Hvis det går er det vel bra om den er ferskest mulig når den fryses. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 2. januar 2007 #5 Del Skrevet 2. januar 2007 Å fryse brie kan anbefales. Både konsistens og smak er akkurat som før, og jeg merker heller ikke at den har vært dypfryst. Med andre ord fritt frem for å kjøpe en hel ost i utlandet, ta med hjem og fryse i mindre biter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå