Bønna Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Jeg bor og lever i Norges største multikulti-område. Oslo er hjembyen min. Det er nyttårsaften, og jeg er på byen. Som seg hør og bør, i multikulti-land, innebærer en tur på byen nærkontakt med diverse ”berikende” kulturer. Så også i dette tilfellet. Nå har det seg også slik at kompisen min er en raring, og ikke er den første til å innse det selv. Dermed er jeg litt beskyttende i forholdt til storbyens ulver. Enten de er svartinger eller ei. Så også denne gangen. Men jeg er ikke mannevond heller. Der de gjorde narr, gjorde jeg mitt beste for å stille dem svar skyldig. Temaet denne gangen var seksualitet rettet mot negerdamer. Våre nyvunne ”venner”, araberne, mente seg berettiget til å gjøre narr av min kompis’ mislykkede fremstøt mot nevnt damer. Dermed utfordret jeg araberen, i likestillingens navn, til å gjøre det bedre. Araberen, ærekjær jævel som han er, tok utfordringen på strak arm. Han gikk rake veien bort til negerdama og gjorde sin greie. Men negerdama, på sin side, var like lite interessert i araberen som i kompisen min. Dermed gikk araberen i forsvarsposisjon. Tross alt var han ikke alene, og hans egne kammerater observerte hele seansen. Araberen begynte, uten videre, å kommentere jentenes etnisitet. Hvordan kunne det være nederlag for ham, araberen, når jentene var negere? Han var ikke interessert i negere, må vite. Det var under hans verdighet. I den rette antirasistiske ånd, for ikke å si middelklassistiske ånd, anklaget jeg araberens holdinger for å være rasistisk. Du er rasistisk, sa jeg. Men araberen trakk på skuldrene. De er svarte, sa han. Som om ikke det var nok hadde araberen formidlet en helt annen historie til sine egne kompiser. Da jeg tilsnakket dem fikk jeg beskjed om at det skulle jeg ikke gjøre. For de ville ikke ha noe å gjøre med homser. Det viste seg at araberen, midt i vår multikulturelle disputt, hadde avvist hele konseptet med multikulturalisme. Det var da jeg sa til araberen; Til helvete med det multikulturelle fellesskap! Det finnes ikke, og det har aldri eksistert.
Gjest gjesta Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 Du verden! Tenk at du skulle innlede 2007 med å stå frem som litt kritisk til innvandring og innvandrere. Huff, for et sjokk!
Gjest Kaffomann Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 I can't believe I read the whole thing.
mysan Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 Vel Bønna - jeg antar jeg misforstår deg rett når jeg antar at du faktisk ikke er det minste overrasket over at det ikke bare er hvite nordmenn fra Norge som er rasistiske.. men det skulle ikke forundre meg det minste om noen faktisk blir overrasket over dette...
Christiane Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 Men Bønna, kunne du ikke gått til et utested der det ikke er så veldig mange utlendinger? Lenger vest i byen er ikke det så vanskelig å finne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå