Gjest ~Alwa~ Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Er det noen som vet hvor jeg kan finne selskapsreglene fra 1949? Jeg har forsøkt å søke på nettet men finner ingen. Det eneste jeg har er et lite utdrag fra Henne nr. 10 2006. Før dansen er det skikk og bruk at gjestene kommer parvis inn i stuen, men aldri arm i arm. Ektemannen må derfor vente tålmodig på sin viv selv om hun charmantiserer seg unødig lenge. Noen som kan hjelpe?
Catzy Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 Prøv bibliotek. Hvis de ikke har det på ditt lokale bibliotek, er det mulig de kan finne ut om de har det på et annet bibliotek. Du kan også sjekke større bokhandlere eller antikvariat.
Catzy Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 Det er mulig boken heter "Alle kvinners skikk og bruk", ikke selskapsregler. Fant en del referanser til den boken, men da på auksjonswebsiter og antikvariater.
Gjest havregampen Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 (endret) Hvis det er "Alle Kvinners Skikk og bruk" så har jeg den hjemme. (Fant den i et antikvariat en gang.) Morsomt lesestoff! Her finner man svar på alt: "Kjenner De alle delene i spisebestikket?", "Hos Kongen i audiens og i fest", Telefoncharme", Har De leiegårdskultur?", "Kan De skrive brev?" og "Når går man på visitt?" (Riktig svar på det siste: søndag mellom 13 og 15, og antrekk er "drakt, draktkjole eller tilsvarende korrekt formiddagsantrekk for en dame, for herren i formelle kretser sjakett, ellers helst mørk dress." Endret 1. januar 2007 av havregampen
Catzy Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 Har De leiegårdskultur hadde det jo vært fint å publisere på nytt.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Her inne får man hjelp til det meste Tusen takk for svar begge to.Nå har jeg hvertfall en tittel å forhøre meg om. Synes det er litt morro å ha slike bøker. Både til egen fornøyelse samt at det alltid gir en ekstra piff til en tale eller noe lignende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå